3310
Sök

Låsbultar- Hylsan bmw 5

28 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
Finns det någon här som vet vart man kan få tag på ett par nya hylsor till låsbult? Bmw hävdar att de inte kan lösa mitt problem eftersom jag inte har originalfälgar. Finns det någon bra e-shop eller affär som säljer detta efter önskemål? Mekonomen kan inte hjälpa till och jag tror knappast biltema har detta..

1 867 Inlägg
19 juli 2009
Det är lite av grejen med låsbultar att man inte ska kunna pilla loss dom hur som helst.
Därtill är "nycklarna" kodade, vissa producenter kan man beställa nya ifrån, men då krävs att man har ett nummer som står på en lapp i lådan vid leverans, detta nummer finns altså inte på bultarna nånstans.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

mulle mek
679 Inlägg
19 juli 2009
åk in till en däckfirma lr en verkstad så löser dem ditt problem .  antingen så får dem av hylsorna  förstörda  lr så har dem ett kitt med  olika hylsor som dem kan få upp bultarna med. finns ett sånt kitt på biltema  o köpa kostar 400:- tror jag , du kan ju köpa ett sånt paket o pröva .

Gasar tills det Rasar !!!

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
19 juli 2009
eller så tillverkar du en egen hylsa. eller tar en bult och svetsar på, fick göra det åt en kille en gång.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

28 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
jo. däckfirmorna löser det mesta. om inte annat så får jag köpa nya hylsor och lite skruv.

Sök