3201
Sök

Högerstyrd Amazon. Byta till vänster?

212 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
Tjena.
Fått tag på en amazon som jag eventuellt köper. Finns ett problem! Den är HÖGERSTYRD hmm

Någon som vet om man kan göra om den till vänsterstyrning på ett enkelt sätt.
Hörde någon som sa att det redan finns fästen för rattstång och sånt på dom. Stämmer detta?
Om inte, måste man skaffa en helt annan framvagn med vänsterstyrning?

Tacksam för snabba svar!

3 650 Inlägg
19 juli 2009
hah lätt inte värt då konverteringen kostar FETT + att vem orkar göra jobbet och lägga ner så mkt på en amazon..köp en vänsterstyrd istället
Senast redigerat av Kesler (19 juli 2009)

5 111 Inlägg
19 juli 2009
Vad skulle kosta så mycket med det? Amazondelar finns ju att få tag i till vettiga priser.
Men visst blir det en del jobb... Men bör vara genomförbart.

3 650 Inlägg
19 juli 2009
Det jag menar, amazoner finns hur många som helst billigt där ute, vrf inte köra på en vänsterstyrd direkt? Klart det kostar pengar, även om volvo delar e billigt så kommer det kosta en del..(framvagn, kapa, svetsa, intrumentbräda m.m.m
Senast redigerat av Kesler (19 juli 2009)

212 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Vad skulle kosta så mycket med det? Amazondelar finns ju att få tag i till vettiga priser.
Men visst blir det en del jobb... Men bör vara genomförbart.

Ok så du vet inte om det finns fästen för vänster då?

267 Inlägg
20 juli 2009
är din bil svensksåld? är den det så låt bli och bygga om den (värd mer i framtiden)
annars tror jag du "bara" får byta : Styrväxel,padalställ,instrumentbräda

5 111 Inlägg
20 juli 2009
Kesler skrev:
Det jag menar, amazoner finns hur många som helst billigt där ute, vrf inte köra på en vänsterstyrd direkt? Klart det kostar pengar, även om volvo delar e billigt så kommer det kosta en del..(framvagn, kapa, svetsa, intrumentbräda m.m.m

Där håller jag däremot med dig. Men "kosta fett" är dock att överdriva.
Man får nog ändra i karossen också, då batterilådan på en vänsterstyrd bil sitter där rimligen utbyggnaden för broms- och kopplingscylinder torde sitta på en högerstyrd.
Jag hade nog levt med högerstyrningen om jag varit i trådskaparens sits, om jag helt enkelt inte kunnat avstå just det exemplaret. Annars hade jag köpt en vänsterstyrd...

212 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
Hua100 skrev:
är din bil svensksåld? är den det så låt bli och bygga om den (värd mer i framtiden)

Klart högt värde i om den är högerstyrd och svenskt renrasig.
Men bara de delarna du sa fast till vänsterstyrd och smälla på då alltså?

3 259 Inlägg
20 juli 2009
Kesler skrev:
hah lätt inte värt då konverteringen kostar FETT + att vem orkar göra jobbet och lägga ner så mkt på en amazon..köp en vänsterstyrd istället

Inte för o vara den, men jag tror det är fler som lägger ner energi på en Amazon än en Fiesta från 82.. *ASG*

PS. Vet man inte ett dugg vad man pratar om kanske man ska låta bli att snacka en massa..

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

5 111 Inlägg
20 juli 2009
Alltid dessa sandlådelekar..Inget fel på varken en Amazon eller en Fiesta -82 OM DET ÄR EN SÅN MAN SJÄLV VILL HA...

3 650 Inlägg
20 juli 2009
JonR skrev:
Kesler skrev:

Inte för o vara den, men jag tror det är fler som lägger ner energi på en Amazon än en Fiesta från 82.. *ASG*

PS. Vet man inte ett dugg vad man pratar om kanske man ska låta bli att snacka en massa..

ok..Bil(ar) online:
Fiat 126 P

behöver jag säga mer? smile
Senast redigerat av Kesler (20 juli 2009)

Avstängd
914 Inlägg
20 juli 2009
Vrf bygga om? Tufft med en högerstyrd ju, de ser man ju inte varje dag?

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

1 217 Inlägg
20 juli 2009
Bygg inte om den för guds skull! Återställ den till nyskick istället och stoppa undan den några år. Du kanske t o m blir miljonär om du sparar den ett bra tag, vem vet?

267 Inlägg
21 juli 2009
M-Wetter skrev:
Hua100 skrev:

Klart högt värde i om den är högerstyrd och svenskt renrasig.
Men bara de delarna du sa fast till vänsterstyrd och smälla på då alltså?

bygg inte om bilen som har en historia om varför den är som den är. Hur många högerstyrda amazoner finns det i sverige som "lever" idag?

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
21 juli 2009
Behåll den högerstyrd, sänk ner en t5:a och åk ner till japmet och visa dom vart skåpet ska stå.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

3 259 Inlägg
21 juli 2009
Volvo544special65 skrev:
Alltid dessa sandlådelekar..Inget fel på varken en Amazon eller en Fiesta -82 OM DET ÄR EN SÅN MAN SJÄLV VILL HA...

Läs inläggen så kanske du också förstår...

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

3 259 Inlägg
21 juli 2009
Kesler skrev:
JonR skrev:
Kesler skrev:

ok..Bil(ar) online:
Fiat 126 P

behöver jag säga mer? smile

Ja förklara gärna?

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

1 335 Inlägg
21 juli 2009
Vill gärna ha mer info om denna bil... Vet du varför den är högerstyrd tex? Gammal postbil? Va det meningen att den skulle exp till nått land där det är vänster trafik?

5 111 Inlägg
21 juli 2009
JonR skrev:
Volvo544special65 skrev:

Läs inläggen så kanske du också förstår...

Ja, jag har läst inläggen och tycker fortfarande det här bråkandet om vem som säger vad som har vilken bil är fullständigt irrelevant i sammanhanget... Han tyckte bara att det inte var värt lägga ned det jobbet på en amazon och jag är säker på att han inte heller hade byggt om en högerstyrd Fiesta till vänsterstyrd, då det finns både Amazoner och Fiestor i drivor med ratten på rätt sida. Däremot håller jag inte med honom om att det skulle kosta "fett" om vi har samma uppfattning om vad det betyder, men det är en annan sak. För övrigt anser jag mig ha rätt till min åsikt likväl som alla andra också har det, vare sig jag/de kör Lada eller Lamborghini.
Senast redigerat av Volvo544special65 (21 juli 2009)

3 650 Inlägg
21 juli 2009
JonR skrev:
Kesler skrev:

Precis å hur kul e det när alla glider runt i likadana bilar!?!

Sen så skriver du att folk hellre lägger ner energi på en amazon än fiesta 82..och så kör du själv en fiat 126 lol

Kan förtydliga mig lite, vem orkar läggar så mkt tid och pengar på en amazon, så speciell kan den inte vara att man konverterar en amazon till en bil som det redan finns att köpa "färdig"
var det nåt mer du ville berätta?
Senast redigerat av Kesler (21 juli 2009)

Sök