3285
Sök

Bmw e30 synkningar

200 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
Tjosan som topic lyder så har de med synkningen att köra ibland kan backen vara lite halv svår att få i samt hänt 2 ggr när jag kört iväg ( inte fullt ös) så har ettan hoppat ur, är det synkningarna som börjar bli slitna i lådan?

Är det något svårt att fixa själv på e30? 325a är det vi pratar om 91 års modell.

MVH Ola

BMW fantast
1 172 Inlägg
28 juli 2009
Att backen är trög kan väl inte med synkring att göra?... backen är osynkad som på alla andra lådor!?

Blev osäker om det är synkringen som hindrar från att växeln går ur. den synkar ju bara ihopa drevens hastighet och styr in växelföraren rätt... men är det även den som håller kvar växeln på plats? det får nån annan svara på... blev osäker som sagt

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

235 Inlägg
28 juli 2009
Byta låda? inte så hemskt dyrt!

Bmw, när du älskar att köra!

200 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
Alltså när man ska lägga i backen så kan den ibland vara lite svår att få i så är det bara att lägga i 1an och sen  prova igen så funkar det klockrent. Sen det med att en hoppar ur har jag ingen anning om vad som problemet är har hänt 2 ggr kanske bara jag som lyckats få den att hamna i något sorts mellanläge...

Sök