5127
Sök

Hur spänna högersidans handbroms? (Volvo 944 -91)

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
Som rubriken lyder, går det att spänna höger sidas handbroms separat vid "fördelaren" på "huvudvajern" eller är sprinten där bara till att koppla bort- resp fästa dit vajern som löper mot höger bakhjul? Får nämligen inte handbromsen till höger att ta tillräckligt. Spänner jag vid askkoppen inne i bilen resulterar det i att vänstersidans handbroms ligger an hela tiden, därför måste jag på nåt sätt spänna upp endast högersidan.

Tillägger att jag satt dit nya backar på båda sidor, då EJ Biltema utan Volvo original.

MVH
David

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

290 Inlägg
4 augusti 2009
det går bara att justera inne i bilen. skulle tro att leden i hö sid sitter fast. ta isär och kolla noga så den rör sig på båa ställena.

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
dr-aero skrev:
det går bara att justera inne i bilen. skulle tro att leden i hö sid sitter fast. ta isär och kolla noga så den rör sig på båa ställena.

Tack för ditt svar! Nej, leden på högersidan funkar finfint, sen är uppsmörjd och glider perfa. Höll på i fyra timmar igår med skiten men blev inte bättre, HATAR handbromsar, lätt det tråkigaste att mecka med... Får lämna skiten till någon som är bättre på handbromsar än jag... smile

MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Sök