1358
Sök

18" på 945 skrapar i plastinnerskärmarna

Stabil som fan
304 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
Är det någon som vet hur man kan lösa detta på något snyggt sätt ? Kanske banka lite med en gummihammare eller något ? Tänkte ju på att när väl innerskärmen är bortsliten så lär det ju inte vara bra att däcket går imot plåten ?

Mvh

498 Inlägg
4 augusti 2009

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
4 augusti 2009
Ta bort innerskärmarna och valsa/banka ut skärmarna lite om du ska ha så stora däck på bilen. Byt till 225 breda däck oxå.

Stabil som fan
304 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
hade gärna bytt till 225 däck om jag hade haft råd att saka dom jag har smile

Stabil som fan
304 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
dessutom tycker ju jag att det måste finnas ett billigare alternativ då däcken bara är 1 cm bredare, och det är ju verkligen bara jätte lite som tar i asså, höjja bilen kanske är ett alternativ, tongue Dock inte jätte aktuellt, det tar ju bara i på "gupp" kanske är sånna där gummi mellanbelägg något att ha ?

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
4 augusti 2009
valsa eller banka skärmarna! enklast och billigast om du gör det nogrannt!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

767 Inlägg
4 augusti 2009
Valsa är bäst. men är det lite så går det ju bara banka lite. dock så kan ju färgen spricka men det syns ju itne ändå. går ju köpa sånt där stift och bättra på insidan smile

106 Inlägg
5 augusti 2009
ta bort innerskärmarna å släng dom till återvinningen, sen i främre hjulhusets topp så ser du ett plåtkant som är/kommer bli som en kniv, den hamrar du åt sidan bara så e de problemet löst, ja vek upp mina skärmakanter me en polygrip samt me en träkloss på utsidan, funkade kanon å ja fick 2cm mer plats fram, dock så spricker lacken mitt i vecket, men de e bara att slipa till, grunda, lacka om, så syns de inte längre!

bak så finns de ett plåtveck längre upp i hjulhuset som hjulet tar i om man toksänker (snyggt ju!) detta veck e hårt som satan att banka in men de går me stora släggan å lite "elbow grease", sen så e skärmkanten bak groteskt stor, ja skar snitt i min å hamrade helt enkelt upp flikarna sen, fick då en jämn å fin skärmkant å 3cm mera spelrum!
En del personer skär helt sonika bort hela skärmkanten bak, men de e inte så bra då den e fästpunkten mellan inner å ytter skärmen som håller ihop dessa 2!

Ja e som Alfons Åberg: SKA BARA!

Sök