21 augusti 2009
Trådstartare
Idag blev det helt magiskt!
Hamnade i kö på söderleden/centralbron, precis i början av kön tyckte såklart bilen att det var läge att dö igen!
Startade om men tillskillnad från tidigare så startade den inte utan gas nu, utan jag var tvungen att hålla gas för att den inte skulle dö. Sådär spännande med en automat, i kö.
Hursomhelst så dog bilen så fort jag släppte gasen hela vägen hem.
Kommer hem, kollar felkoder i 3-5 min (inga felkoder), startar igen och fenomenet är som bortblåst!
Blir helt handfallen eftersom jag kollat så jäkla mkt samt att när bilen går bra igen är det inte lätt att felsöka.
Tyckte dock att innan den började dö idag, när man stod still och släppte bromsen så den börja krypa fram, att den kröp litte ryckigt/gungigt (dock väldigt lite).
Provade, sen när bilen gick bra, att dra ur kontakten från tomgångsmotorn, det hände ingenting, ska det vara så?
Fan, är det ingen som har haft samma problem? Den går hur bra som helst, bara att IBLAND tappar den tomgång??
Det går att fånga upp den med gas och köra vidare normalt men så fort man släpper gasen och man saktar ner och den börjar gå ner i varv så slocknar den, helt odramatiskt.