2366
Sök

Volvo 940 ltt -95 felkod 1-1-3

pro internets user
27 Inlägg
26 augusti 2009
Trådstartare
bollen1986 skrev:
Grejade idag med en 945 ltt med samma symptom...

Samma sak där att den dör på tomgång men den går som den ska.
Givaren på svänghjulet är bytt även rotor o fördelarlock, även testat med en annan LMM utan resultat...
mycket märkligt

Hmm.. har den alldrig tomgång lr är det bara ibland den faller ifrån?
Skriv gärna här om du kommer på nåt.

2 452 Inlägg
26 augusti 2009
vissa grejer kan gå i sönder samnt vissa felkod om man inte raderar felkoderna med när man monterar nya...an chipet du har i står det nått med 5cgh någonting,så kan jag säga kompisen hade exakt samma chip i sin 954 box o den gick dåligt som fan,vi bytte chip på hans sen gick den tusen gånger bättre....

döden kommer tillbaka

pro internets user
27 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
turbodeath skrev:
vissa grejer kan gå i sönder samnt vissa felkod om man inte raderar felkoderna med när man monterar nya...an chipet du har i står det nått med 5cgh någonting,så kan jag säga kompisen hade exakt samma chip i sin 954 box o den gick dåligt som fan,vi bytte chip på hans sen gick den tusen gånger bättre....

Jag ska kolla detta.
Var det ett originalchip menar du, som satt i och den gick dåligt med?

pro internets user
27 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
Så!
Bytte till polarens original-lmm (bosch) och körde bilen, nu dippar den inte ner när man stämplar längre.
Går bättre overhuvudtaget oxå.
Tydligen var min 1 år gamla Scan-Tech lmm inte så bra, ska reklamera på mekonomen.

Bilen har inte dött på tomgång på ett tag heller..

Förhoppningsvis är bilen frisk nu, tack alla som svarat!

72 Inlägg
15 september 2009
har det hlålt hittills? :-)

72 Inlägg
16 september 2009
hållt*

pro internets user
27 Inlägg
9 oktober 2009
Trådstartare
ozcan skrev:
har det hlålt hittills? :-)

Ja, det har funkat. Det var ju som sagt scantech lmm som spökade.
Har sedan dess stött på en annan 940 ltt som hade alla möjliga konstiga driftstörningar, och visst det satt en scantech i den också. Bytte mot en bosch så gick den som den skulle igen.

38 Inlägg
31 januari 2012
har exat samma fel som fast_back. detta felet hade jag på en annan volvo 940 turbo det sket jag i och körde endå och det slutade med att kamen gick av och att boxarna va brända men tyvärr har jag inte kvar nummret till han som jag bytte bilar med (han fick min och jag hans 740 och han va medveten om problemet på min bil) och han bytte boxar och hela toppen och jag tror att han fick i gång bilen och att den går riktigt, men somsagt är inte säker på detta. men ALLA tips är välkommna!

tack på förhand

70 Inlägg
2 februari 2012
Jag har samma problem.
Ska försöka komma åt en annan lmm å pröva.
Återkommer med svar!

38 Inlägg
2 februari 2012
skal byta ventilkåps packning,spridar motstånd, lmm, spjällhus givare så återkommer med hur det gått efter helgen smile nu hoppas vi på det bästa! (y)

766 Inlägg
2 februari 2012
Brorsan köpte scan tech lmm den höll i 3 mil sen va tråden av i den. Bytte till bosch och sen dess har den funkat perfa

70 Inlägg
2 februari 2012
Vad f*n kan jag ha för luftmassemätare i min bil?
Har fan ingen betäckning på den alls, den är helt blank.. Undra vad det kan vara för någon..

766 Inlägg
2 februari 2012
angstrom skrev:
Har fan ingen betäckning på den alls, den är helt blank.. Undra vad det kan vara för någon..

Förmodligen nån pirat grej:-)

70 Inlägg
2 februari 2012
cpu1337 skrev:
angstrom skrev:

Säkerligen något billigt skräp, detta skall bytas så snart som det bara går!!
Hittar inte luftmassemätare på mekonomens webshop, ligger det under ett annat namn?

766 Inlägg
2 februari 2012
angstrom skrev:
cpu1337 skrev:
angstrom skrev:

Säkerligen något billigt skräp, detta skall bytas så snart som det bara går!!
Hittar inte luftmassemätare på mekonomens webshop, ligger det under ett annat namn?

Köp en begagnad orginal:-) samma i alla 740/940 med lh2.4 sprut. Kolla bara så tråden är hel i den

38 Inlägg
2 februari 2012
och om man har en lmm med helt tråd vad skal man byta då om bilen går så dåligt på tomgång att jag snart kör den till skroten?!

766 Inlägg
2 februari 2012
nottoc skrev:
och om man har en lmm med helt tråd vad skal man byta då om bilen går så dåligt på tomgång att jag snart kör den till skroten?!

Man ska kunna mäta upp värdena på lmm tror de finns en faq tråd om de på 7/900klubbens forum

Smålänning
7 887 Inlägg
2 februari 2012
Elektroniken i LMM kan va bränd med.

Prova byta den, ibland kan man få låna på skroten...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

38 Inlägg
2 februari 2012
twin_cam skrev:
Elektroniken i LMM kan va bränd med.

Prova byta den, ibland kan man få låna på skroten...

ja det klan man speciellt om man känner han som äger skroten ^^ men man skal ju va säker på att den funkar med

70 Inlägg
2 februari 2012
Sitter en scan-tech i min kärra, kikade förut mera noggrant.
Dock mätte jag lite värden på den, och dom är inte helt 100 direkt.. Hoppas att det är den som är kruxet!

Sök