Volvo 940 ltt -95 felkod 1-1-3

angstrom
3 februari 2012 · 70 Inlägg

Bytte luftmassemätaren till en riktig bosch med slutnummer 016, nu går den som en klocka!!

nottoc
3 februari 2012 · 38 Inlägg

åkte till mekonomen i partille och hittade den klart besta killen i gbg big_smile han hade varit felsökare på volvo innan så han visste vad han snackade om. han sa till mej att köpa det jag behövde och då kollade han över allt med en multimeter och allt va bra så fick inte köpa ngt för han :o bara packningar.
så åkte jag hem och slängde på de, sedan kollade jag så att den startade, klart den gjorde smile men den stendog när man släppte gasen.
sedan nollstälde jag den, nu går den som en trimmad bil gör på tomgång big_smile men behöver bara ha tag i en ny lambda sond för lampan i instrument panelen lyser men skal köra med bilen imon tills den går dåligt igen som han sa sedan felsöka för det måste va ngt större allvarligare fel om det inte bara va en felkåd som spökade

men återkommer imön! hade gött haj

Andreas83
12 januari 2013 · 601 Inlägg

Kan uppdatera en sak till att kolla om bilen får fenomenen som tidigare skribenter haft. Spridareläet som sitter antingen bredvid spridarmotståndet eller vid hö fjäderben i motorrummet. Va de som vart felet på min kärra när den fick detta fenomen under kvällen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang