3497
Sök

Volvo Duett P210 -66

Volvo P210 -66 Tanken är att det ska bli orginal så långt det går förutom färgen

811 253 Visningar
Uppdaterades senast 26 juli 2019
Vettemannen
23 juli 2011
#581
L-W-L skrev:
Gött att ni gillar det! smile



alexolsen242dl skrev:
fint prosjekt du driver med. åssen understell skal du bruke og hva av motorplaner har du? (t5 eller 2.2 b20 webers).

Jag ska va lite tråkig och använda b18. Är inte ute efter att ha prestanda i bilen utan att bevara historian bakom den. ojoj va djup jag känner mig nu hehe

Det är bra det!! wink


/Benny

Fri fart för ett fritt folk!
14 875 Inlägg
23 juli 2011
#582
L-W-L skrev:
Gött att ni gillar det! smile



alexolsen242dl skrev:
fint prosjekt du driver med. åssen understell skal du bruke og hva av motorplaner har du? (t5 eller 2.2 b20 webers).

Jag ska va lite tråkig och använda b18. Är inte ute efter att ha prestanda i bilen utan att bevara historian bakom den. ojoj va djup jag känner mig nu hehe

fast att små trimma med en b20 2.1liters och dubbla webrar är inte att förstöra direkt heller förutsatt att man inte kapar sönder hela bilen

men samtidigt förstår jag dig det viktiga är att den inte blir förstörd smile

Kör fort så hinner inget hända...

505 Inlägg
23 juli 2011
Trådstartare
#583
Growe skrev:
[
fast att små trimma med en b20 2.1liters och dubbla webrar är inte att förstöra direkt heller förutsatt att man inte kapar sönder hela bilen

men samtidigt förstår jag dig det viktiga är att den inte blir förstörd smile

Man behöver väl öppna kardantunneln lite för att b20 ska få plats? men visst skulle det vara ngt annat hade det blivit b20


Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 597 Inlägg
23 juli 2011
#584
L-W-L skrev:
Growe skrev:
[
fast att små trimma med en b20 2.1liters och dubbla webrar är inte att förstöra direkt heller förutsatt att man inte kapar sönder hela bilen

men samtidigt förstår jag dig det viktiga är att den inte blir förstörd smile

Man behöver väl öppna kardantunneln lite för att b20 ska få plats? men visst skulle det vara ngt annat hade det blivit b20

B18 & B20 är exakt lika motorblock (förutom några skillnader i gjutningen), det är om du ska i med överväxel eller kort växelspak
som du behöver modda tunneln

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

505 Inlägg
24 juli 2011
Trådstartare
#585
farbrorbozze skrev:
B18 & B20 är exakt lika motorblock (förutom några skillnader i gjutningen), det är om du ska i med överväxel eller kort växelspak som du behöver modda tunneln

aha det va så det var. jaja nu har jag inget av det iallafall wink


818 Inlägg
24 juli 2011
#586
L-W-L skrev:
farbrorbozze skrev:
B18 & B20 är exakt lika motorblock (förutom några skillnader i gjutningen), det är om du ska i med överväxel eller kort växelspak som du behöver modda tunneln

aha det va så det var. jaja nu har jag inget av det iallafall wink

Vad har du skaffat dig ? smile

505 Inlägg
24 juli 2011
Trådstartare
#587
rasurbo skrev:
L-W-L skrev:
farbrorbozze skrev:
B18 & B20 är exakt lika motorblock (förutom några skillnader i gjutningen), det är om du ska i med överväxel eller kort växelspak som du behöver modda tunneln

aha det va så det var. jaja nu har jag inget av det iallafall wink

Vad har du skaffat dig ? smile

orginal b18 är det ^^
https://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/1043597_p22dcv.jpg


Vettemannen
24 juli 2011
#588
L-W-L skrev:
rasurbo skrev:
L-W-L skrev:

aha det va så det var. jaja nu har jag inget av det iallafall wink

Vad har du skaffat dig ? smile

orginal b18 är det ^^
http://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/1043597_p22dcv.jpg

Snyggt!!smile

/Benny

116 Inlägg
24 juli 2011
#589
har hørt om folk som har satt på b20topp på b18blokk å fått ut noe mere hk og nm ut av dem motorene.


Fri fart för ett fritt folk!
14 875 Inlägg
24 juli 2011
#590
om det är orginal motorn ska man låta den vara i orört skick vill man trimma gör man självklart det med en annan motor kan tänka mig att en b18 är lite i slöaste laget för att hålla normalt trafiktempo

tex en B20 med ett modernt sprut borde vara perfekt både för effekten och bränsleekonomin

Kör fort så hinner inget hända...

505 Inlägg
29 juli 2011
Trådstartare
#591
Nu kommer en liten update!

Nu har jag varit invändigt å blästrat/primat. Låter bilderna tala för sig.

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124284/124284-89d7bae2230baf10df0b5be54ce78770.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124284/124284-b12e27eee5b116637db27b535e3b4444.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124284/124284-955bd08eeb21328398a41a13028941eb.jpg


505 Inlägg
29 juli 2011
Trådstartare
#593
Putteliten skrev:
Inte långt kvar till lack nu då? Vad är det för stort hål i golvet bak?

det närmar sig iallafall med lack. smile   Hålet är så man kommer åt tankarmaturen, så man slipper ta ner hela tanken ifall ngt är fel och måste bytas


9 148 Inlägg
29 juli 2011
#594
L-W-L skrev:
Putteliten skrev:
Inte långt kvar till lack nu då? Vad är det för stort hål i golvet bak?

det närmar sig iallafall med lack. smile   Hålet är så man kommer åt tankarmaturen, så man slipper ta ner hela tanken ifall ngt är fel och måste bytas

Härligt! Något datum bestämt än eller?
Okej, det var så. Hade funderingar på det men tyckte den satt lite långt fram för det.


505 Inlägg
29 juli 2011
Trådstartare
#595
Putteliten skrev:
L-W-L skrev:
Putteliten skrev:
Inte långt kvar till lack nu då? Vad är det för stort hål i golvet bak?

det närmar sig iallafall med lack. smile   Hålet är så man kommer åt tankarmaturen, så man slipper ta ner hela tanken ifall ngt är fel och måste bytas

Härligt! Något datum bestämt än eller?
Okej, det var så. Hade funderingar på det men tyckte den satt lite långt fram för det.

Nej datum är inte satt än. Får ta reda på vilket ställe jag vill lämna in den på först hmm


9 148 Inlägg
29 juli 2011
#596
L-W-L skrev:
Putteliten skrev:
L-W-L skrev:

det närmar sig iallafall med lack. smile   Hålet är så man kommer åt tankarmaturen, så man slipper ta ner hela tanken ifall ngt är fel och måste bytas

Härligt! Något datum bestämt än eller?
Okej, det var så. Hade funderingar på det men tyckte den satt lite långt fram för det.

Nej datum är inte satt än. Får ta reda på vilket ställe jag vill lämna in den på först hmm

Kan ju vara bra att få lite kostnadsförslag så man inte råkar på det dyraste stället. Vad blir det för färg då? Blir det orginal Televerket eller blir det California vit?


Forummoderator
26 547 Inlägg
29 juli 2011
#597

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

505 Inlägg
29 juli 2011
Trådstartare
#598
Putteliten skrev:
L-W-L skrev:
Putteliten skrev:

Härligt! Något datum bestämt än eller?
Okej, det var så. Hade funderingar på det men tyckte den satt lite långt fram för det.

Nej datum är inte satt än. Får ta reda på vilket ställe jag vill lämna in den på först hmm

Kan ju vara bra att få lite kostnadsförslag så man inte råkar på det dyraste stället. Vad blir det för färg då? Blir det orginal Televerket eller blir det California vit?

Jag har varit inne på ngn sorts vinröd i princip hela tiden. Televerks röd blir det dock inte wink


Diselfreak
1 Inlägg
2 augusti 2011
#599
Efter att jag läst hela tråden så blir jag mycket imponerad du har lagt ner att väldigt bra arbete hoppas att vi får se en färdig bil snart smile smile

11 Inlägg
2 augusti 2011
#600
alexolsen242dl skrev:
har hørt om folk som har satt på b20topp på b18blokk å fått ut noe mere hk og nm ut av dem motorene.

Har gjort det själv, planad B20 topp på B18. Funkade inte alls, tror att förbränningsrummen på B20-toppen är formade efter det större borret i B20 motorn. Min motor gick bättre med B18-topp trots mindre ventiler, 40mm mot 44mm.

Jag är imponerad av jobbet du gör på Duetten, blir fint!

Mvh, Torbjörn
Senast redigerat av smedsgarden (2 augusti 2011)


Sök