Volvo Duett P210 -66

Volvo P210 -66 Tanken är att det ska bli orginal så långt det går förutom färgen
  • 303 Följare
  • 780 162 Visningar
  • Uppdaterades senast 26 juli 2019
rockabilly_ponta Customiserare
3 oktober 2011 · 1 212 Inlägg

här har de minsan hänt en hel del sen sisst man va inne... mycket fint jobb big_smile

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
Putteliten
3 oktober 2011 · 9 090 Inlägg

Ja jävlar, nu händer det grejer här igen. Ja följer fortfarande big_smile

RallyHenrik85 Lång & Smal!
3 oktober 2011 · 462 Inlägg

Jag följer också med fortfarande! smile

//Henrik Johansson
_Fredrik
3 oktober 2011 · 2 788 Inlägg

Nu jäklar börjar det att hända saker! big_smile

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
Ptrr
4 oktober 2011 · 73 Inlägg

Imponerande renovering, har själv en duett dock ej orginal, har 140 framvagn och 240 bakvagn och en b230ft underr huven, ska bygga bur i den och förstärka upp hela karossen/ramen, den ter sig lite obehagligt på vägen hehe. sen är det ju de här med all förbannad rost som kommer o behöver fixas... vart köpte du dina trösklar och bakskärmkanter osv? smile

Lycka till med ditt projekt!

L-W-L
4 oktober 2011 · 505 Inlägg

Härligt att ni hänger kvar! uppskattas verkligen. Gamla som nya besökare wink


Ptrr skrev:
Imponerande renovering, har själv en duett dock ej orginal, har 140 framvagn och 240 bakvagn och en b230ft underr huven, ska bygga bur i den och förstärka upp hela karossen/ramen, den ter sig lite obehagligt på vägen hehe. sen är det ju de här med all förbannad rost som kommer o behöver fixas... vart köpte du dina trösklar och bakskärmkanter osv? smile

Lycka till med ditt projekt!

Hehe dom är inte riktigt gjorda för högre hastigheter wink Ska du ha den till lite bankörning eller ska du förstärka upp den bara för säkerhets skull? smile

Jo jag har handlat från VP autoparts och Motoroldies. Mycket är exakt samma grejor fast lite olika priser. Finns ju inte allt för många leverantörer som de kan skaffa duett delar ifrån tongue

Volvo p210 "Duett" (1966)
Holmstrom1
4 oktober 2011 · 193 Inlägg

har två duetter som står, aldrig rostlagade, ena med b16 6v o andra b18 12v, bara höra av sig om du behöver nå smile

Mercedes 300ce "Direktören" (1992)
Mercedes 190e 2.3 "Feten" (1991)
JofooN Skrap
4 oktober 2011 · 2 098 Inlägg

Så underbart! Så snyggt!

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
Ptrr
4 oktober 2011 · 73 Inlägg

Hehe dom är inte riktigt gjorda för högre hastigheter wink Ska du ha den till lite bankörning eller ska du förstärka upp den bara för säkerhets skull? smile

Hahaha den är livsfarlig i högfart, höll på flyga av vägen när jag åt upp en porsche till frukost smile
Den beter sig som en orm när man ger fullt gaspådrag. ska stärka upp hela karrosen/ramen för får känslan av att allt tyå vrider sig när man drar på. sen måste jag bygga flippfront på den eftersom tryckrör och andra prylar får lida just nu, har bara en kylfläkt modell datafläkt på kylaren som kyler vid lägre farter o de vill vi inte ha vi vill ha stooor fläkt hehe.

lycka till med ditt bygge smile

L-W-L
5 oktober 2011 · 505 Inlägg

Volvo142t skrev:
har två duetter som står, aldrig rostlagade, ena med b16 6v o andra b18 12v, bara höra av sig om du behöver nå smile

Gött man vet aldrig vad som kan behövas ibland wink
Kan ju börja att fråga om framskärmarna är i plåt? mina är i plast tyvärr



Ptrr skrev:
Hahaha den är livsfarlig i högfart, höll på flyga av vägen när jag åt upp en porsche till frukost smile
Den beter sig som en orm när man ger fullt gaspådrag. ska stärka upp hela karrosen/ramen för får känslan av att allt tyå vrider sig när man drar på. sen måste jag bygga flippfront på den eftersom tryckrör och andra prylar får lida just nu, har bara en kylfläkt modell datafläkt på kylaren som kyler vid lägre farter o de vill vi inte ha vi vill ha stooor fläkt hehe.

lycka till med ditt bygge smile

Lycka till själv smile

Volvo p210 "Duett" (1966)
Ptrr
5 oktober 2011 · 73 Inlägg

kan behövas nu när allt står stilla. drog på mig ett allvarligt benbrott i armen med kross skador så har lite rehab kvar innan jag kan skruva igen, dock hinner det bli något roligt för vintern haha.




L-W-L skrev:

Volvo142t skrev:
har två duetter som står, aldrig rostlagade, ena med b16 6v o andra b18 12v, bara höra av sig om du behöver nå smile

Gött man vet aldrig vad som kan behövas ibland wink
Kan ju börja att fråga om framskärmarna är i plåt? mina är i plast tyvärr



Ptrr skrev:
Hahaha den är livsfarlig i högfart, höll på flyga av vägen när jag åt upp en porsche till frukost smile
Den beter sig som en orm när man ger fullt gaspådrag. ska stärka upp hela karrosen/ramen för får känslan av att allt tyå vrider sig när man drar på. sen måste jag bygga flippfront på den eftersom tryckrör och andra prylar får lida just nu, har bara en kylfläkt modell datafläkt på kylaren som kyler vid lägre farter o de vill vi inte ha vi vill ha stooor fläkt hehe.

lycka till med ditt bygge smile

Lycka till själv smile

EriX_
5 oktober 2011 · 176 Inlägg

detta kommer bli en mycket fin volvo har läst igenom hela projektet nu hehe ska se om jag kan börja med mitt projekt snart har fått vantarna på en gammal Volvo PV800 (droska) från 1940 som jag ska total renovera hittade den i skogen så jag ringde polisen och anmälde den som hittegods och ingen har gjort anspråk på den så fick jag den smile men det är mycket mycket rost lagning och en bakaxel saknas så jag kommer nog ha några år innen den är klar wink

Det handlar inte om hur många hästkrafter eller vrid man har det handlar om hur man hanterar dom!!!!
L-W-L
5 oktober 2011 · 505 Inlägg

EriX_ skrev:
detta kommer bli en mycket fin volvo har läst igenom hela projektet nu hehe ska se om jag kan börja med mitt projekt snart har fått vantarna på en gammal Volvo PV800 (droska) från 1940 som jag ska total renovera hittade den i skogen så jag ringde polisen och anmälde den som hittegods och ingen har gjort anspråk på den så fick jag den smile men det är mycket mycket rost lagning och en bakaxel saknas så jag kommer nog ha några år innen den är klar wink

Åh en PV800! mycket tufft. Hur är tillgången på delar till en sådan?

Lycka till med den wink

Volvo p210 "Duett" (1966)
Pvpjtgb1111 Land-Rover Allergiker
5 oktober 2011 · 65 Inlägg

Vilken kanontråd!

Har suttit och sträckläst tråden i en och en halv timme och håller på att sätta tillbaka hakan som jag tappade i början av tråden. big_smile

Riktigt skoj att läsa, fortsätt kämpa! smile

LÄTTA - För oss som inte har råd att trimma
Saab 900i "Jubileumsversion" (1988)
EriX_
5 oktober 2011 · 176 Inlägg

L-W-L skrev:

EriX_ skrev:
detta kommer bli en mycket fin volvo har läst igenom hela projektet nu hehe ska se om jag kan börja med mitt projekt snart har fått vantarna på en gammal Volvo PV800 (droska) från 1940 som jag ska total renovera hittade den i skogen så jag ringde polisen och anmälde den som hittegods och ingen har gjort anspråk på den så fick jag den smile men det är mycket mycket rost lagning och en bakaxel saknas så jag kommer nog ha några år innen den är klar wink

Åh en PV800! mycket tufft. Hur är tillgången på delar till en sådan?

Lycka till med den wink

tyvärr så går det inte att få tag i delar till den har letat överallt desvärre ska kolla runt om det finns andra pv delar som man kan modda så det passar. wink jo tack jag ska försöka så gott jag kan med den smile den är ju 5 meter lång så tror inte jag får in den i garaget xD

Det handlar inte om hur många hästkrafter eller vrid man har det handlar om hur man hanterar dom!!!!
L-W-L
8 oktober 2011 · 505 Inlägg

Nu vart det helg och mer blästring på g

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124284/124284-691fb0d8cfc9481ee7ee78de579e1227.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124284/124284-8bc69180283678372f64dc8007af3920.jpg

Hade tänkt prima idag också men hann inte så det blir imorgon

Volvo p210 "Duett" (1966)
Mack Forum- och sitemoderator
8 oktober 2011 · 26 194 Inlägg

L-W-L skrev:
Nu vart det helg och mer blästring på g

http://www1.garaget.org/gallery/images/125/124284/124284-691fb0d8cfc9481ee7ee78de579e1227.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/images/125/124284/124284-8bc69180283678372f64dc8007af3920.jpg

Hade tänkt prima idag också men hann inte så det blir imorgon

Sakta men säkert!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Power-krille
8 oktober 2011 · 672 Inlägg

gillar din renovering skarpt, väldigt rationellt smile

"Väx inte upp! det är en fälla"
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
9 oktober 2011 · 6 479 Inlägg

Härligt att följa ditt jobb, själv har jag slaktat reservdelsbil i helgen wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
Djo
10 oktober 2011 · 10 163 Inlägg

ser bra ut det här. big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang