Dennis Volvo 855 GLT ©

Här har vi då projektet med min Volvo 855 GLT från 1993. Bilen köptes för en väldigt liten summa pengar för att bli en simpel övningskörningsbil. Detta spårade dock ur rätt omedelbart då bilen bara vart finare och finare. Och nu är bilen på väg till att bli i skicket den var när den lämnade produktionsbandet i Gent, enligt vissa till och med bättre. Få din egen uppfattning och häng med i projekttråden som uppdateras titt som tätt där du får bevittna allt från enkla reparationer till mer avancerade saker som takbyten och lackeringar.
  • 428 Följare
  • 1 308 324 Visningar
  • Uppdaterades senast 2 oktober 2016
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
25 september 2010 · 2 100 Inlägg

Emil_volvo skrev:
jupp när kommer volans då??? skulle börja pilla med min idag men drog axeln ur led igår tongue gjorde så helvetes ont

Volans kommer när nån säljer för ett vettigt pris. Och när jag kan betala dom tongue Tänker ju inte sno någons! Men har ju hela vintern på mig smile Sommarfälgar och sommardäck gör ingen större nytta i 2dm nysnö smile

Tja!
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
25 september 2010 · 2 100 Inlägg

Emil_volvo skrev:

Dennis_999 skrev:

Emil_volvo skrev:
jupp när kommer volans då??? skulle börja pilla med min idag men drog axeln ur led igår tongue gjorde så helvetes ont

Volans kommer när nån säljer för ett vettigt pris. Och när jag kan betala dom tongue Tänker ju inte sno någons! Men har ju hela vintern på mig smile Sommarfälgar och sommardäck gör ingen större nytta i 2dm nysnö smile

fränt med sommardäck på vintern ju! kommer ihåg min kompis som sa,jag kan köra med sommardäck,kom 20 meter innan stolpen var ivägen smile

Fränt. Men inte praktiskt tongue Haha dom där jäkla stolparna och hoppa ut mitt i vägen tongue

Tja!
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
25 september 2010 · 2 100 Inlägg

Emil_volvo skrev:

Dennis_999 skrev:

Emil_volvo skrev:

fränt med sommardäck på vintern ju! kommer ihåg min kompis som sa,jag kan köra med sommardäck,kom 20 meter innan stolpen var ivägen smile

Fränt. Men inte praktiskt tongue Haha dom där jäkla stolparna och hoppa ut mitt i vägen tongue

nja lr springer in i bilen tongue

wink

Tja!
JimBo__
27 september 2010 · 1 804 Inlägg

Sjukt fint arbete du gör Dennis smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
lillkjell
28 september 2010 · 185 Inlägg

duktig du! det brukar inte vara många som är i din ålder som kan så mycket som du! bye the way? var det svårt för dej att få bort abs-givarna.. brukar ha ett rent helvete ja! fick slå sönder mina på vinröda 850in:P

Volvo For Life
Volkswagen Golf Mk1 GTI "Renovering" (1977)
Chevrolet camaro z28 350 TPI "on the road" (1991)
Volkswagen Bubbla 1303s cab "jägermiester" (1972)
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
28 september 2010 · 2 100 Inlägg

lillkjell skrev:
duktig du! det brukar inte vara många som är i din ålder som kan så mycket som du! bye the way? var det svårt för dej att få bort abs-givarna.. brukar ha ett rent helvete ja! fick slå sönder mina på vinröda 850in:P

Tackar smile Hade bytt på ena sidan så den satt ganska "löst" Den andra fick jag totalslakta för att få bort tongue Ska dit med V70 givare istället. Så slipper man dom glappande kontaktstyckena smile

Tja!
lillkjell
28 september 2010 · 185 Inlägg

okej är dom från v70 bättre ?

Volvo For Life
Volkswagen Golf Mk1 GTI "Renovering" (1977)
Volkswagen Bubbla 1303s cab "jägermiester" (1972)
Chevrolet camaro z28 350 TPI "on the road" (1991)
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
28 september 2010 · 2 100 Inlägg

lillkjell skrev:
okej är dom från v70 bättre ?

850:ins sitter ju med ett kontaktstycke. Right? Och detta sitter väldigt utsatt för skit och liknande, så blir det strul så är det där (oftast). Men V70:ins abs givare är istället givaren och sedan kabeln direkt upp till kupén smile Så man slipper glapp och skit tongue Ser lite bättre ut också wink

Kan ta en bild sen så får du se skillnaden smile

Tja!
lillkjell
28 september 2010 · 185 Inlägg

Dennis så som du sa att v70 abs-givarna va är det på nyare 850.. mina abs-givare på vinröda 850 går i hop med varandra in till skuffen där man trycker i kontaktstycket!

Volvo For Life
Chevrolet camaro z28 350 TPI "on the road" (1991)
Volkswagen Bubbla 1303s cab "jägermiester" (1972)
Volkswagen Golf Mk1 GTI "Renovering" (1977)
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
28 september 2010 · 2 100 Inlägg

lillkjell skrev:
Dennis så som du sa att v70 abs-givarna va är det på nyare 850.. mina abs-givare på vinröda 850 går i hop med varandra in till skuffen där man trycker i kontaktstycket!

Hm okej! Men jag är väldans trött nu också... Men vad försöker du säga? tongue Observera att jag inte vill låta dryg wink

Tja!
lillkjell
28 september 2010 · 185 Inlägg

Dennis_999 skrev:

lillkjell skrev:
Dennis så som du sa att v70 abs-givarna va är det på nyare 850.. mina abs-givare på vinröda 850 går i hop med varandra in till skuffen där man trycker i kontaktstycket!

Hm okej! Men jag är väldans trött nu också... Men vad försöker du säga? tongue Observera att jag inte vill låta dryg wink

Du skrev att du skulle byta till v70ins abs-givare!! och jag menar på dom nyare 850ina 95- deras abs givare går in i skuffen så som v70ins! big_smile

Volvo For Life
Volkswagen Bubbla 1303s cab "jägermiester" (1972)
Chevrolet camaro z28 350 TPI "on the road" (1991)
Volkswagen Golf Mk1 GTI "Renovering" (1977)
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
28 september 2010 · 2 100 Inlägg

lillkjell skrev:

Dennis_999 skrev:

lillkjell skrev:
Dennis så som du sa att v70 abs-givarna va är det på nyare 850.. mina abs-givare på vinröda 850 går i hop med varandra in till skuffen där man trycker i kontaktstycket!

Hm okej! Men jag är väldans trött nu också... Men vad försöker du säga? tongue Observera att jag inte vill låta dryg wink

Du skrev att du skulle byta till v70ins abs-givare!! och jag menar på dom nyare 850ina 95- deras abs givare går in i skuffen så som v70ins! big_smile

Jaaså! Då är jag med i svängarna igen wink

Tja!
Pim_Pim
1 oktober 2010 ·

Blir bra ! big_smile

Senast redigerat av Pim_Pim (1 oktober 2010)

Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
2 oktober 2010 · 2 100 Inlägg

Emil_volvo skrev:

Dennis_999 skrev:

Emil_volvo skrev:

hamen vet du ngra fina smile som inte kostar 20k tongue

Ingen aning tongue Kanske R-kopior? tongue

aa tongue kostar?? 4-5?

Jao typ tongue 1200/st smile

Tja!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang