Värt att tänka på är att dubbla SU ska räcka till 170hk iaf rätt bestyckade, 170hk är mycket.
Stående Weber ska också räcka till en hel del, har fått för mig 180hk nånstans för DCD om det nu var 36/36 eller vad det nu va.
Weber DCD ger bättre bränsleekonomi än en stromberg om den är rätt inställd och inte gasas fullt med på en originalmotor,
tack vare ett primär och sekundärspjäll så man kör med en fugge som är 1-port innan man trycker ner pedalen 75% eller vad det nu är, pulvret kommer när det behövs och då drar den bensin..
huruvida bränsleekonomin blir till en såpass trimmad motor vet jag inte, inte så vass på volvotrim trots allt.
Vassare kam innebär ju annat register och då får man gasa mer för att komma nånstans.
Dock så har det klassiska misab-style insuget till DCD en skum utformning,
kör man relativt original motor märks det väl inte av men det kan vara opassande på en hårdtrimmad snurra,
då fördelningen av bränsleluftblandningen kanske inte alltid är optimal mellan cylindrarna.
trots allt så går min motor bättre med 28/36 DCD än original stromberg,
men originalinsuget är ju helt åt tjottahejti också.. då syftar jag på jämnare finare gång.
Har du inte alltför stor telefonskräck går det alltid att höra med kg vad som är passande,
det står tillochmed lite rekommendationer på deras hemsida vad för grejer som passar ihop.
Kunskapen tror jag absolut att dem har.
Nu vet jag inte vad en "steg 3" topp innebär,
ventilstorlek och lagom, stora, eller herrejösseskanaler vore bättre att veta.
KG6 har jag för mig ändå är en rätt civiliserad kam och då behövs inte världens största bränsletillförsel.
dock så kan säkert Weber 40 passa bra då det finns bestyckning till mycket,
men 4 portar är en del att ställa in, allt mos kommer från tomgång upp till fullgas,
då dem förgasarna är mer anpassade för racing då man ändå mest kör på höga varv,
alltså drar det soppa som aldrig förr.