Vad kan POLISEN göra?

BogieBoy Svetsare
16 maj 2006 · 216 Inlägg

Jag har nu läst denna tråd och inset att det fins många galningar (idioter). Om man nu tycker det e så kul att köra bil varför då chansa att bli av med kortet bara för att få åka lite fort. blir jag invinkad då stannar jag och tar mitt straff om jag nu körde för fort, vilket inte är troligt. Varför riskera sit körkort, sitt liv, andras liv och desutom få betala för det. vill man köra fort gör det under ordnade förhållande. ta rally licens eller nått. Och kan man inte respektera lagar och poliser så ska man inte köra bil över huvud taget "PUNKT SLUT"

I Rock Your Socks Of...
http://mickeshobby.blogspot.com/
Hellre Parkinsons än Alzheimers.
Det är ju bättre att spilla ut lite av groggen än att glömma var man ställt den.
Mr_Jetta Yamaha R1 Turbo ;)
16 maj 2006 · 255 Inlägg

carnageman skrev:
Sveddan // Jo det är basic men man undrar ändå när dom ska känna sig besegrade.
Varje år kommer det en ny GiS & GR film.
Varje år får vi skratta gott åt våra inkompetenta snutar.
Hade jag varit snut så hade jag inte ens brytt mig om att jaga.
Pinsamt att bli frånåkt med halva svenska folket som publik...
Men men det är upp till polisen...

så du menar att du inte skulle göra ditt jobb PGA att du är rädd för att folk ska skratta åt dig?

fattar inte ens att varför denna tråd ens gjordes? en som verkligen vill maxa sin bil gör det väl på ett race eller på en väg som man vet att det inte finns poliser på? eller har jag fel?

freddan70 Team Tondöv
16 maj 2006 · 649 Inlägg

Pepe skrev:

freddan70 skrev:

Pepe skrev:
Det är ju inte Ghostrider som trissar upp farten direkt

Nej just det, det är ju en JÄTTElaglig kille, som hela tiden följer trafikbestämmelserna...

Dom som sett filmen vet hur han är, dom som känner han vet bättre. Men saken är inte hur han är i övrigt, utan i denna situationen, så ditt selectiva citatsvar säger oss ingenting tyvärr...

Mitt selektiva citatsvar säger precis hur det är!
Du menar ju på att han i filmen inte begår några som helst fel och att det är polisen som tvingar stackars mc-ponken att åka så fort och vårdslöst, vilket är ren bullshit, som vem som helst som tittar på filmen med objektiva ögon ser!
Sen hur killen är i övrigt skiter jag fullständigt i, han kan sitta hemma på verandan och knyppla på fritiden, det förändrar inte att han är gravt oansvarig i sitt sätt att köra i filmen!

ghost_boy83 CREW
16 maj 2006 · 2 594 Inlägg

jag tror freddan aldrig kört fortare än 70 me sin golf. skulle bli mycket förvånad om han kört fortare

sveddan
16 maj 2006 · 1 453 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
jag tror freddan aldrig kört fortare än 70 me sin golf. skulle bli mycket förvånad om han kört fortare

Väx upp för fan och droppa personangreppen...

Jirno
16 maj 2006 · 49 Inlägg

polisen är som sakt helt vanliga mäniskor som vi.. jag ser dagligen poliser som kör lite hur dom vill här i norr var jag bor.. å det enda dom tänker här på är att stoppa bilar med solfilm.. min kompis fick i lördags snutarna efter sig när han var i piteå cruising å var på väg hem.. han stampade gasen i boten å körde han låg väll i 250km/h sådär 160km inte var det nå polis som fick fast han.. han hade en mercedes 500e.. så det är bara att gasa om du liger på e4:an å har en bil som går fort.. man får ju bara extra böter för smitning å det är inte mycket vet det för att har kompisar som har åkt fast för smitning å det var till och med med en epa...

livet är för kort för att köra diesel.....
Mercedes E220cdi "w211" (2005)
Mercedes E420 "w124 V8 Kompressor" (1993)
JohnnyN Rutinerad medlem
16 maj 2006 · 1 938 Inlägg

Jirno skrev:
han låg väll i 250km/h sådär 160km

Jag skulle inte vilja köra 250 km/h i 160 km wink

freddan70 Team Tondöv
16 maj 2006 · 649 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
jag tror freddan aldrig kört fortare än 70 me sin golf. skulle bli mycket förvånad om han kört fortare

Men lille vän, sved det lite när du fick motargument eller?
Har du ens körkort?

Senast redigerat av freddan70 (16 maj 2006)

Jirno
16 maj 2006 · 49 Inlägg

ne du vill säkert inte köra 250km/h  med en calibra men Mercedes är andra saker=) *lee*

livet är för kort för att köra diesel.....
Mercedes E220cdi "w211" (2005)
Mercedes E420 "w124 V8 Kompressor" (1993)
Grim "Blå dåre"
16 maj 2006 · 35 Inlägg

sveddan skrev:

Stoltz skrev:
Låt säga att jag kommer och kör lite för fort å så står polisen med lasern och vinkar in mig.
Om jag då drar iväg, får dom då gripa mig efteråt (typ dagen efter) om dom har reg nr.Eller måste dom kunna bevisa att det var jag som körde...

Kan vara bra att veta...  smile

Polisen skulle nog bränna efter dig för att få stopp på bilen, de är GANSKA välutbildade i bilkörning och du skulle förmodligen inte ha nån chans.

Ehhh, polisen bra förare? inte många då! Dom har utbildnings väg 1 mil från mig å där har det varit polis bilar i diket många gånger. Sedan tror jag inte en gammal sur V70 skulle hänga på en s2, ens orginal.

Senast redigerat av Grim (16 maj 2006)

Ur Burnouten hördes en röst som sade "Le, ty den kunde ha varit värre!". Så jag log... Och den blev värre!
Having a fast Volvo is like coming out of the closet, you might surprise people but your still gay
Pepe Ölbryggare
16 maj 2006 · 339 Inlägg

freddan70 skrev:

Pepe skrev:

freddan70 skrev:

Nej just det, det är ju en JÄTTElaglig kille, som hela tiden följer trafikbestämmelserna...

Dom som sett filmen vet hur han är, dom som känner han vet bättre. Men saken är inte hur han är i övrigt, utan i denna situationen, så ditt selectiva citatsvar säger oss ingenting tyvärr...

Mitt selektiva citatsvar säger precis hur det är!
Du menar ju på att han i filmen inte begår några som helst fel och att det är polisen som tvingar stackars mc-ponken att åka så fort och vårdslöst, vilket är ren bullshit, som vem som helst som tittar på filmen med objektiva ögon ser!
Sen hur killen är i övrigt skiter jag fullständigt i, han kan sitta hemma på verandan och knyppla på fritiden, det förändrar inte att han är gravt oansvarig i sitt sätt att köra i filmen!

Det är inte konstigt att folk går till personliga angrepp när han som skriver gör sitt bästa för att få det. Men tyvärr, du kommer aldrig få mig till det...

Jag tänker bara gång på gång förklara EXAKT vad jag menar så även den minst begåvade förstår. Jag har INTE sagt att han inte begår några misstag och kör hur bra som hellst i hela filmen. Men innan polisen krockar så är det dom, och bara dom som bestämmer farten på jakten. Så är det bara. Det vet dom som SETT filmen SJÄLV och inte hört en grannes kompis kusin galna halvfarsa berätta lite om den på fyllan..

Blir så trött på övertolkningar, men eftersom man gett sig in i det får man väl förklara sig, för jag har svårt med folk som inte förstår vad man menar...Vilket så klart beror på hur värdelöst jag förklarar!

Saab 9-5 Aero "Biopower" (2005)
Stavve
16 maj 2006 · 65 Inlägg

Grim, du säger att det finns en utbildningsväg en mil från dig, där polisbilar vart i diket många gånger. Du tror inte att meningen för poliserna är att köra ut för hela registret (med andra ord gasa så mycket de förmår och klarar av)? Har du nånsit sett en rallybil som kört av banan? Det finns säkert de som är bättre än medelpolisen på att köra här, men de flesta skulle nog bli klådda av en polis i körteknik. smile

BMW 325iA Cabriolet "M-technic" (1994)
Saab 9000 "Griffin" (1994)
Pepe Ölbryggare
16 maj 2006 · 339 Inlägg

Jirno skrev:
ne du vill säkert inte köra 250km/h  med en calibra men Mercedes är andra saker=) *lee*

Jo men det ligger faktiskt en poäng i det hela...Det är stor skillnad på en 500 och en calibra...Har man åkt 500 så vet man, har man inte det så tror man att man vet, men man vet faktiskt inte...

Saab 9-5 Aero "Biopower" (2005)
freddan70 Team Tondöv
17 maj 2006 · 649 Inlägg

Pepe skrev:

freddan70 skrev:

Pepe skrev:

Dom som sett filmen vet hur han är, dom som känner han vet bättre. Men saken är inte hur han är i övrigt, utan i denna situationen, så ditt selectiva citatsvar säger oss ingenting tyvärr...

Mitt selektiva citatsvar säger precis hur det är!
Du menar ju på att han i filmen inte begår några som helst fel och att det är polisen som tvingar stackars mc-ponken att åka så fort och vårdslöst, vilket är ren bullshit, som vem som helst som tittar på filmen med objektiva ögon ser!
Sen hur killen är i övrigt skiter jag fullständigt i, han kan sitta hemma på verandan och knyppla på fritiden, det förändrar inte att han är gravt oansvarig i sitt sätt att köra i filmen!

Det är inte konstigt att folk går till personliga angrepp när han som skriver gör sitt bästa för att få det. Men tyvärr, du kommer aldrig få mig till det...

Jag tänker bara gång på gång förklara EXAKT vad jag menar så även den minst begåvade förstår. Jag har INTE sagt att han inte begår några misstag och kör hur bra som hellst i hela filmen. Men innan polisen krockar så är det dom, och bara dom som bestämmer farten på jakten. Så är det bara. Det vet dom som SETT filmen SJÄLV och inte hört en grannes kompis kusin galna halvfarsa berätta lite om den på fyllan..

Blir så trött på övertolkningar, men eftersom man gett sig in i det får man väl förklara sig, för jag har svårt med folk som inte förstår vad man menar...Vilket så klart beror på hur värdelöst jag förklarar!

Och på vilket sätt ber jag om att få personliga angrepp?
Jag lyfter bladet från munnen och säger vad jag tycker, och eftersom populationen här verkar vara hyggligt gasglada i många fall (däribland även jag, vid passande tillfälle), är det tydligen inte så populärt..

När det gäller att ha sett filmen elle rinte, så kan jag ju då tala om att jag har samtliga GiS- och Ghostriderfilmerna, så jag har sett dom!! Och visst, jag roas också av att titta på dom, men samtidigt måste väl folk kunna vara såpass objektiva att dom inser att det trots allt är oansvarigt att köra på det sätt dom gör!

Foffis
17 maj 2006 · 676 Inlägg

hmm. känns som att tråden håller på att balla ur i krig eller liknande.
GhostRider är väldigt duktig på att köra mc, men han kanske inte kan annat än olagligt?

Har inte polisen någon form av "specialbil"? typ ferrari eller något sånt. många har ju de och USA är grymma på den fronten. försök glida ifrån dom. Där skulle nog inte varken GIS eller GR har någon som helst chans. Märker polisen att dom har problem med bilarna, skickar dom upp vispen, hänger dom fortfarande inte på så kommer specialarna (dräparna) och plockar honom/dom.


vore kul o kör bana mot polisen och se vad dom har för koll på bilen. Jag skulle titta på för jag har aldrig kört varken bana eller laglig/olaglig streetrace big_smile

Senast redigerat av Foffis (17 maj 2006)

freddan70 Team Tondöv
17 maj 2006 · 649 Inlägg

Polisbilarna är i de allra flesta fall helt original!
Det förekommer dock ibland, mest på civilbilar, att t ex en V70R "kamoufleras" till en vanlig snik-o-snål med andra fälgar o dyl.

Foffis
17 maj 2006 · 676 Inlägg

okey, då tar jag tillbaka de där om att dom inte var orginal. tack föratt du rättade mig Freddan70 smile

Pepe Ölbryggare
17 maj 2006 · 339 Inlägg

freddan70 skrev:

Pepe skrev:

freddan70 skrev:

Mitt selektiva citatsvar säger precis hur det är!
Du menar ju på att han i filmen inte begår några som helst fel och att det är polisen som tvingar stackars mc-ponken att åka så fort och vårdslöst, vilket är ren bullshit, som vem som helst som tittar på filmen med objektiva ögon ser!
Sen hur killen är i övrigt skiter jag fullständigt i, han kan sitta hemma på verandan och knyppla på fritiden, det förändrar inte att han är gravt oansvarig i sitt sätt att köra i filmen!

Det är inte konstigt att folk går till personliga angrepp när han som skriver gör sitt bästa för att få det. Men tyvärr, du kommer aldrig få mig till det...

Jag tänker bara gång på gång förklara EXAKT vad jag menar så även den minst begåvade förstår. Jag har INTE sagt att han inte begår några misstag och kör hur bra som hellst i hela filmen. Men innan polisen krockar så är det dom, och bara dom som bestämmer farten på jakten. Så är det bara. Det vet dom som SETT filmen SJÄLV och inte hört en grannes kompis kusin galna halvfarsa berätta lite om den på fyllan..

Blir så trött på övertolkningar, men eftersom man gett sig in i det får man väl förklara sig, för jag har svårt med folk som inte förstår vad man menar...Vilket så klart beror på hur värdelöst jag förklarar!

Och på vilket sätt ber jag om att få personliga angrepp?
Jag lyfter bladet från munnen och säger vad jag tycker, och eftersom populationen här verkar vara hyggligt gasglada i många fall (däribland även jag, vid passande tillfälle), är det tydligen inte så populärt..

När det gäller att ha sett filmen elle rinte, så kan jag ju då tala om att jag har samtliga GiS- och Ghostriderfilmerna, så jag har sett dom!! Och visst, jag roas också av att titta på dom, men samtidigt måste väl folk kunna vara såpass objektiva att dom inser att det trots allt är oansvarigt att köra på det sätt dom gör!

Risken för att folk blir förbannande på den som skriver och inte på det han framför är när man kliver över tröskeln och inte riktigt svarar på vad folk skrivit utan vad man kanske tror att dom skrev. Men sak samma, du verkar inte ha den intentionen att jävlas så det är lugnt för min del.

Och ja, dom kör som idioter hela bunten, om än säkert på sitt sätt så kan man aldrig råda över yttre omständigheter som annat folk och diverse teckniska fel, vilket kan inträffa när som hellst, men det går bra mycket bättre om det inte går 200 när det väl händer ngt som inte får hända.

Jag tycker bara att polisen gör bort sig i just det momentet när dom jagar han i flera mil och sen till råge på allt krockar. Dessutom är det väl mer eller mindre dom som bestämmer hastigheten i just den jakten eftersom han hela tiden väntar in dom..Men det är 1-2 poliser, och dom kan inte svara för hela kåren, men problemet är att deras kolleger skulle säkert backa upp dom och säga att dom gjorde rätt, vilket jag tycker är fel. Så jag hoppas att dom ser saker mer objektivt nu än förr, som det framstog av en av poliserna på debatt ikväll..

Saab 9-5 Aero "Biopower" (2005)
carnageman Rallyförare
17 maj 2006 · 1 075 Inlägg

Tyvärr är det inte så mycket körteknik i polisutbildningen.
Mera riskbedömning, hänsyn vid utryckning. Vid vilket läge man ska avbryta jakten och sånna liknande säkerhetsbedömningar.
Polis, ambulans & brandkår lär sig köra bil under utryckningar,
den tekniska övningen som dom gått igenom innan på polisskolan motsvarar bara några timmars  lek på en stor parkering, som en annan gjorde när man va 16 och började övningsköra.

Däremot ska man se upp med MC-poliserna.
Många av dessa poliser har aktivt tävlat i enduro och är väldigt duktiga.

Men mr Ghost rår dom inte på, han har diverse världsrekord på MC, han tävlat roadracing + att han sitter på en råtrimmad superbike...

Körde mot Bromma en tidig vintermorgon för ett par år sedan. Då kom polisen upp i backspegeln, dom gjorde en omkörning och drog handbromsen, - for helt okontrollerat rakt över i mötande fil och krashade mot trottoarkanten... Punka fick dom oxå.
När man ser en sån sak så undrar man lite hur dom senare kan haffa ungdomar som beter sig fan så mycket mindre illa för vårdslöshet i trafik.
Det är lite som att "jag får men inte du för jag är polis och inget kan fälla mig, jag kommer undan med mord, ivärsta fall blir det tjänstefel och då blir jag kanske avstängd 2 veckor med lön"...


Stavve skrev:
Det finns säkert de som är bättre än medelpolisen på att köra här, men de flesta skulle nog bli klådda av en polis i körteknik. smile

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Magnum81 Kapten
17 maj 2006 · 64 Inlägg

Dum tråd, och dumma människor finns det med...

Polisen får inte för deras egen säkerhet köra/följa en bil över en viss fart. Polisen är ju vanliga människor dom med, vet en del som "leker" av sig med på fritiden, och att jaga andra bilar kan vissa tycka vara väldigt kul... Litet race för dom... Polisen har gps sändare i sina bilar som registrerar deras fart så de inte ska kunna köra vårdslöst och farligt... Att köra ifrån en polis kanske inte är svårt med rätta bilar, bara dumt. Jag kan inte säga att jag följer trafikreglerna som en jävla paragrafryttare, men något innanför pannbenet har jag. Och som sagt... de ha radio helikopter, lagen på sin sida och sitt jobb att sköta.

Vägverket förstör våra bilar!
& Försäkringsbolagen diskriminerar ungdomar!!!
:mad:
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang