Vad kan POLISEN göra?

N33d4Sp33d Ingenjör
18 maj 2006 · 256 Inlägg

Errol skrev:
(angående all smutskastning av ghostrider, det är tråkigt försvara hela tiden. men det finns nog en hel del, säkert tusental  sporthojar bara i sverige som kör mkt fort osv, men jag tror få i hela världen har den  mc-vanan som han har....eftersom han som sagt ligger på elit nivå inom roadracing + en drös med 17  världsrekord på mc. varav höghastigheteskörningar osv, så hellre  en ghostrider på vägarna än  200 st  wannabees,snacka om syndabock ,dessutom äre slut med olagliga filmer för hans del. )

Varför är det slut med olagliga filmer från ghostrider...? Synd..

Det är inget brott förrän man åker fast
sveddan
18 maj 2006 · 1 453 Inlägg

N33d4Sp33d skrev:

Errol skrev:
(angående all smutskastning av ghostrider, det är tråkigt försvara hela tiden. men det finns nog en hel del, säkert tusental  sporthojar bara i sverige som kör mkt fort osv, men jag tror få i hela världen har den  mc-vanan som han har....eftersom han som sagt ligger på elit nivå inom roadracing + en drös med 17  världsrekord på mc. varav höghastigheteskörningar osv, så hellre  en ghostrider på vägarna än  200 st  wannabees,snacka om syndabock ,dessutom äre slut med olagliga filmer för hans del. )

Varför är det slut med olagliga filmer från ghostrider...? Synd..

Nej jag har oxå hört det, han ska satsa på en seriös skådiskarriär och bli 2000-talets Steve McQueen wink

Friday
19 maj 2006 · 5 Inlägg

Förlåt om jag tog död på tråden men jag blev lite trött på alla som klankar ner på oss som kör fort. Ni som inte kör fort å tycker att alla som kör 100 på 90 väg är idioter. Har ni inte råd med snabbare bilar?? Trodde det här va en site för alla som gillar bilar med fart och fläkt men jag kanske har så fel man bara kan ha. I så fall kanske det är jag som inte borde vara här inne istället för alla som verkar vara lagens förlängda arm i form utav verbalt nedlåtande ord mot oss som använder bilen full ut. Alla ni som kör 90 på 90 väg kan ju lika bra köpa en sån där vespa som mitt ex pappa har. Den toppade vilda 110 å i den hastigheten började motorn tugga som en gräsklippare.. Å för er som kommer komma med kommentaren om vad man ska göra om det regnar så för er har BMW en konstig lite grej med tak å vindrutetorkare å hela faderullan.. smile

//Glad midsommar i förskott..

Master-J tekniker
19 maj 2006 · 88 Inlägg

ex: Polisen får syn på en radikalt ombyggd race-mc i centrum av gnällbältet. Denna kör ifrån dem och de ser även att den saknar reg-skylt. Dock har de denna dag tillgång till en helikopter som ser MC´n parkeras utanför ett hus i staden. Polisen åker dit och söker ägaren som ej reg sig till känna varvid de inväntar en bärjare som tar med MCn till headquarter. De lämnar platsen med en hälsning att ägaren gärna får höra av sig till dem så att de kan återlämna den fina MCn.
resultat: MCn återlämnas och ett körkort dras in under 2 år.

Phaetoon
19 maj 2006 · 8 156 Inlägg

Master-J, måste svidit hemskt mycket för ägaren...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Ekis!
20 maj 2006 · 1 210 Inlägg

Ja grabbar jag kan intyga detta tjafs ni surrar om... för länge sedan så var de en kompis till mig( låt oss kalla han Pelle) som körde ner till Sundsvall för att köpa lite bilstereo prylar på hifi klubben...  på vägen hem så kom polisen upp med blåljusena på och stoppade honom för körkorts kontroll osv... grejen att vi bor i en liten stad och ja låt säga dom flesta vet de mesta om varandra... Pelle hade inge körkort för de hade han tappat för länge sen... smile denna Pelle stannade sin bil i alla fall, och väntade på att polisen skulle kliva ur sin bil, När poliserna då börjar gå fram till Pelles bil trampar Pelle plattan i botten och kör allt vad bil jäveln går för... Ja polisen följer  ju så klart efter, men de är kurvig grusväg och Pelle är totalt hjärndöd! tänker bära lr brista jag ska inte bli tagen... har alldeles för mycket skit på mig redan... Så Pelle lyckaas faktiskt köra ifrån dom, och hem till min gård...

Där står den Pelles bil i ja minst 2 veckor innan han kommer och hämtar tillbaka den...

Tror lr ej men Polisen tog aldrig pelle för varken olovlig körning, smitnig, lr vårdslöshet i trafik...
Men bilen blev stoppad hela tiden på kvällarna när nån körde åt han smile hehe...

btw nu har Pelle lappen igen ....

Dann3
20 maj 2006 ·

Hej allihopa skall passa på att göra ett inlägg här mitt i allt apropå polisbilarna så kör dem med såkallade volvo v70 T5 och så oftast något mer effekt i deras bilar. original Volvo v70 T5 gör 250 km/h spärrad och 0-100 km/h på ca 6-7 sek. Tror dem har tagit bort spärren i deras bilar med så dem är inte så jäkla slöa som man tror...

ja de va det jag tänkte säga.

/danne"

Senast redigerat av Calibra_extreme (20 maj 2006)

MeloveGolf Vw trimmare
20 maj 2006 · 2 995 Inlägg

Calibra_extreme skrev:
Hej allihopa skall passa på att göra ett inlägg här mitt i allt apropå polisbilarna så kör dem med såkallade volvo v70 T5 och så oftast något mer effekt i deras bilar. original Volvo v70 T5 gör 250 km/h spärrad och 0-100 km/h på ca 6-7 sek. Tror dem har tagit bort spärren i deras bilar med så dem är inte så jäkla slöa som man tror...

ja de va det jag tänkte säga.

/danne"

polisen följer ej efter i 250km/h i timmen i sverige eller nått annat land undantag autoban kanske?.

Visst kan man komma undan med lite tur beror på vart dom andra polisbilarna befinner sig om det finns helikopter ute osv men tro inte en snutbil har nån chans om man har en vässad bil då det i stort sett är orginal bilar kanske som calibra säger borttagen fartspärr men det hjälper dom inte mkt. Att dom skulle ha chippat sina bilar låter lite fåfängt.

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Canarion
20 maj 2006 · 76 Inlägg

Om du inte har något annat än en: Ferrari..lamorghini..porche 911..eller en jävligt snabb båge så har du inte en suck..o snutarnas v70 är inte slöa facktist...dom har väl en 280-300 kusar...samt att deras bilar servas varje dag..så nog skulle jag stanna om jag vare en 240:d

Wallo
20 maj 2006 ·

man har väll ändå lagar och regler för att samhället ska funka..
och visst vissa lagar är sjuka, som vissa poliser.. men alla kan väll ha en dålig dag..

MeloveGolf Vw trimmare
21 maj 2006 · 2 995 Inlägg

Canarion skrev:
Om du inte har något annat än en: Ferrari..lamorghini..porche 911..eller en jävligt snabb båge så har du inte en suck..o snutarnas v70 är inte slöa facktist...dom har väl en 280-300 kusar...samt att deras bilar servas varje dag..så nog skulle jag stanna om jag vare en 240:d

hmm ja kör man en standard bil typ 740/240 eller nån fin polo 1.1L ska man nog inte tänka tanken det ska man iofs inte alls men lite skoj tanke att försöka dra snuten med 75 starka hästar wink

Men du låter lite rolig när du säger att man måste ha en ferrari eller porsche för att fly från ett landsvägslok på 2 ton....daxs att vakna och inse att dom inte har några vråltrimamde supersportbilar lr har dom v12 under huven kanske? En peggut 206 Gti lr rc piskar ju totalt skiten ur dom både i acc och kurvtagning kruxet är att dom finns lite över allt och att du måste ha en förberedd flyktväg.

Senast redigerat av MeloveGolf (21 maj 2006)

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
N33d4Sp33d Ingenjör
22 maj 2006 · 256 Inlägg

sveddan skrev:

N33d4Sp33d skrev:
Varför är det slut med olagliga filmer från ghostrider...? Synd..

Nej jag har oxå hört det, han ska satsa på en seriös skådiskarriär och bli 2000-talets Steve McQueen wink

Ahh....Vet han inte bättre än så? han borde ju fortsätta köra wink

Det är inget brott förrän man åker fast
Eowyn_Probe
22 maj 2006 · 6 Inlägg

Men oftast om du nekar till att du kört för fort. typ att du precis gorde en omkörning eller något. Det e dyrare att ta upp det e rätten än av dom får in v det. så det brukar läggas ner isf. har fått lite råd av Lärare och sånt tongue

Satana
22 maj 2006 · 44 Inlägg

Fyfan va less ja blir, alla skirver som om de vet allting
Jag säger inte att jag vet, men blir bara så grymt irriterad
"borttageb fartspärr, Chippad snutbil med 300 kusar"
Och det finns folk som hade klarat av att köra ifrån snuten med en 240,
men det finns även de som hade åkt dit med sin Evo!
*Suck*

Gislekillen RushRacing.tk
22 maj 2006 · 278 Inlägg

Canarion skrev:
Om du inte har något annat än en: Ferrari..lamorghini..porche 911..eller en jävligt snabb båge så har du inte en suck..o snutarnas v70 är inte slöa facktist...dom har väl en 280-300 kusar...samt att deras bilar servas varje dag..så nog skulle jag stanna om jag vare en 240:d

Polisen har inte 300 kusar.. dom kör original. får inte trimma.

Senast redigerat av Gislekillen (22 maj 2006)

carnageman Rallyförare
22 maj 2006 · 1 075 Inlägg

Nix, alla polisbilar är trimmade, även cheva piketerna, dock är dom vanligaste trimmen på deras saab & volvobilar chippning & uppställt laddtryck, dom har runt 250hk.
Jag vet för att jag har jobbat på en firma som utför trimmning på just polisens saabar, jeepar & cheva vans. Allt sker i det dolda då det är olagligt...

Jag har själv 4 polare som undkom snuten i en micra 1.1 från mitten av 80-talet.
Det handlar om föraren, flyktväg, att man ska komma ifrån fort innan polisen hinner få förstärkning och om man väljer att dumpa bilen så bör man springa utav bara helvete så inte hundarna får upp spår...

Just i detta fallet va det grym körteknik, totalt hjärnsläpp, en vägbom som klippte backspegeln som inte poliserna kom förbi lika lätt och en regäl springtur som gjorde biffen.
Alla kom undan.

Mycket att tänka på, bättre att stanna...
Ungefär hälften av alla bilförare snuten jagar åker fast...


freddan70 skrev:
Polisbilarna är i de allra flesta fall helt original!
Det förekommer dock ibland, mest på civilbilar, att t ex en V70R "kamoufleras" till en vanlig snik-o-snål med andra fälgar o dyl.

Senast redigerat av carnageman (22 maj 2006)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
freddan70 Team Tondöv
22 maj 2006 · 649 Inlägg

carnageman skrev:
Nix, alla polisbilar är trimmade, även cheva piketerna, dock är dom vanligaste trimmen på deras saab & volvobilar chippning & uppställt laddtryck, dom har runt 250hk.
Jag vet för att jag har jobbat på en firma som utför trimmning på just polisens saabar, jeepar & cheva vans. Allt sker i det dolda då det är olagligt...



freddan70 skrev:
Polisbilarna är i de allra flesta fall helt original!
Det förekommer dock ibland, mest på civilbilar, att t ex en V70R "kamoufleras" till en vanlig snik-o-snål med andra fälgar o dyl.

Det är dom INTE!!
Och jag vet!

Ckosworth Mr
22 maj 2006 · 607 Inlägg

Canarion skrev:
Om du inte har något annat än en: Ferrari..lamorghini..porche 911..eller en jävligt snabb båge så har du inte en suck..o snutarnas v70 är inte slöa facktist...dom har väl en 280-300 kusar...samt att deras bilar servas varje dag..så nog skulle jag stanna om jag vare en 240:d

Dom volvo polisbilar jag sett har varit 2.4t/2.5t modellen med automat låda, skulle tro att dom flesta faktiskt är av just den modellen och dom landar väl strax under 200 hundra häst.

Även civilbilarna brukar ju inte vara några monster direkt, typ volvo 940, vw passat mm


Sen så är det väl så att polisen får endast uppta jakt om dom kan göra det utan att riskera någon av allmänhetens säkerhet.

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
Saabare Avstängd
23 maj 2006 · 1 106 Inlägg

Polisen är knappast till någon hjälp!

Livet startar vid 220 km/h
carnageman Rallyförare
23 maj 2006 · 1 075 Inlägg

Som sagt, jag har jobbat på en bilfirma som har polisen som kund.
I deras verkstad trimmas dagligen polisens överladdade bilar upp till ungefär 250hk.
Det är chip & laddtrycksuppställning som är dom vanligaste trimmen, denna firma trimmar ÄVEN piketchevor & polisens jeepar.

Kring detta är det jorden hysch hysch därför att denna trimmning är så hög att lagen förbjuder brukande av bilarna på allmän väg.

Blev själv stoppad av en av dessa saabar som varit inne på trimmning hos oss.
Det hade precis varit streetrace i Haninge och dom ville kolla efter trim under huven, kanske pga att mitt 3" system lät maffigt, vad vet ja?
Hursomhelst så fick dom kommentaren: - Ni letar under fel huv, den där saaben ni åker med är däremot olagligt trimmad, jag vet därför att jag jobbar på firman som trimmar era bilar.

Jag kan säga såhär: Snutarna stängde igen huven blixtsnabbt, sa ha en trevlig kväll och åkte därifrån direkt efter jag kommenterat deras trimmade saab.

Tror du jag skulle hitta på eller är du trög?

freddan70 skrev:
Det är dom INTE!!
Och jag vet!

Senast redigerat av carnageman (23 maj 2006)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang