1959
Sök

Största idioterna på vägen, folk som ligger för nära!

1 339 Inlägg
12 januari 2010
Opelmadness skrev:
jes skrev:
Juvakka skrev:
Upptäckte en sak nu när jag va ute å körde. Va störande det är me folk som inte blinkar ut ur rondeller.

problemet är att folk blinkar in i rondeller istället.och vissa använder blinkers hela varvet runt .så man får gissa vilken avfart dom tar.och vissa blinkar vänster men svänger höger satan vad förbannad man blir.

Det konstiga är tycker jag att när jag tog körkort fick jag lära mig att blinka både in i, och ut ur rondeller. Så klaga inte på de som tog körkort för t.ex 15 år sen. Andra lagar då tydligen... Jag blinkar visserligen bara ut ur dom numer..

Lär ut likadant även numera

50 Inlägg
12 januari 2010
Juvakka skrev:
Upptäckte en sak nu när jag va ute å körde. Va störande det är me folk som inte blinkar ut ur rondeller.

Dom som inte blinkar ut ur rondeller borde fan sättas på svältkur.... Minst..
Tog körkort ganska nyligen och det som lärs ut nu är att ut blinkar man alltid, och ska man åt vänster/höger bör man även blinka in. Men ska man rakt fram behöver man bara blinka ut. cool
Senast redigerat av Jez (12 januari 2010)

Gör om, gör rätt...

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
12 januari 2010
mad  Dom största puckona e dom som ej andvänder blinkers och ej kan planera sin körning.

Det där med ligga förnära rör mig ej i ryggen då det enda man sneglar om det blinkar blått
bakom ..... å dom som börjar leka med broms ljusen då tar det hus ihelvete å jag låvar att jag
tar sikte på ryggstödet på förarstolen det är där jag först stannar ..... 0 empati för sådana förare.

//Wolfy

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
12 januari 2010
Om man inte ligger nära hur skall man kunna förbereda för omkörning då? det störande är ju snarare dem som kör så satans sakta att man måste ligga å pressa dem...

475 Inlägg
12 januari 2010
Mattley skrev:
Värst är alla moderater och milöpartister som kör 70 på 90 vägar för att det regnar, dom har varken bakspegel eller gaspedal.... Det var ett flertal sådana idioter runt småland halland under jul tid, även lite snö är dom rädda för, MONGOLIDER hela bunten!!!!

kom på min mammas gamla X...
yrkes chaffis... sitter och klagar på folk som ligger i 80km/t..
fyfan... bla bla.. och jag förlorar tid... lyssnade på hans klagade över alla idioter som kör 80 på 90väg

3 timmar senare.. in i hans diesel v70 volvo... så lägger idioten själv i 80 på 90 väg.. för att spara soppa

VILKEN IDIOT.. kanske OT. men iaf.. han är en idiot

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

1 171 Inlägg
12 januari 2010
Xoff skrev:
Om man inte ligger nära hur skall man kunna förbereda för omkörning då? det störande är ju snarare dem som kör så satans sakta att man måste ligga å pressa dem...

Om du är seriöst undrande och inte bara försöker motivera att du bestämt dig för att ha den taktiken så kan jag svara på frågan.

Det går utmärkt att ligga längre bakom och vänta tills tillfället dyker upp. Det finns flera fördelar med det. Förutom att man lever säkrare under tiden och inte riskerar passagerare i bilen framförs liv och hälsa.
-Dels så har man marginal för att avbryta omkörningen.
-Man har en sträcka att accelerera innan man ger sig ut i mötande trafik.
-Man har bättre sikt eftersom man inte har lika mycket bil ivägen för sikten, prova tex att ligga nära bakom en lastbil, man ser ju inte ett skit framåt. Backar man tillbaka så ser man mycket mer.
-Sammanfattningsvis har man bättre möjligheter att planera inför en omkörning.

Vänd på perspektivet: Brukar det funka att ligga och pressa bakom folk som kör sakta? Kör dom fortare då? Säger inte det sig självt att det inte fungerar utan bara är en dum ovana för att man inte lyckas chilla tillräckligt när man är ute och kör? Annars skulle ju avståndet öka om man försökte ligga pch pressa bakom, det skulle inte gå.

1 067 Inlägg
12 januari 2010
jes skrev:
Juvakka skrev:

problemet är att folk blinkar in i rondeller istället.och vissa använder blinkers hela varvet runt .så man får gissa vilken avfart dom tar.och vissa blinkar vänster men svänger höger satan vad förbannad man blir.

Du som kör i en cirkulationsplats har företräde mot dem som ska in.   OM du inte blinkar vänster och sedan svänger vänster så kan den som kommer från andra hållet få lite problem. 

Det som är ett otyg är de som blinkar när de ska rakt fram. .  Speciellt pensionärsvarianten.  Blinka höger när de åker åt höger för att blinka vänster när de kör vänster och så kör de rakt fram.

1 171 Inlägg
12 januari 2010
Det enda egentliga problemet är när folk inte blinkar ut. Om du inte hållit koll på vart alla bilar i rondellen kört in någonstans så har man ju inte så stor nytta av ifall de blinkar vänster eller inte. I vilket fall får man ju utgå ifrån att de ska vidare i rondellen och före dig eftersom de inte blinkar ut höger.

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
12 januari 2010
Jag kan bara se ett enda positiv sak i r@vslickning.
Det är då man med en personbil ligger nåt meter bakom en lastbil eller en buss.
Resultat kan bli 0,48l/m med min gamla BMW 530 dvs automat V8 på 1,8 ton som annars vill ha ca 1l/m.
Dock där finns det nackdelar som blästring mm...

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
13 januari 2010
Grabber skrev:
Resultat kan bli 0,48l/m med min gamla BMW 530 dvs automat V8 på 1,8 ton som annars vill ha ca 1l/m.

Där sa du nånting som jag faktiskt aldrig tänkt på... ett experiment man borde göra... man gör upp en deal med någon lastbilschaffis att man ligger nära han en viss sträcka. sen kollar man soppan... och sen kör man samma sträcka själv och jämnför...

Gäller dock att trädkramarna inte får nys om det ifall resultatet blir positivt... då skulle vi ha tusentals olyckor där yngre människor med toyota prius och starka anknytningar till miljörättsorganisationer skulle vara inblandade! lol

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

14 Inlägg
13 januari 2010
ni ska ju fan inte ligga på vänsterfilen om ni ska köra lagligt eller vanligt.. det finns ju alltid folk som vill köra fortare dem som vill ha böter. som jag wink ligg inte på vänster fil om du inte kan föra fort eller om du ska njuta av din bil när du rullar

tycker ni att denna fälgen passar på min rambo?

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
13 januari 2010
Elda skrev:
AcesHigh666 skrev:
Grabber skrev:

Där sa du nånting som jag faktiskt aldrig tänkt på... ett experiment man borde göra... man gör upp en deal med någon lastbilschaffis att man ligger nära han en viss sträcka. sen kollar man soppan... och sen kör man samma sträcka själv och jämnför...

Gäller dock att trädkramarna inte får nys om det ifall resultatet blir positivt... då skulle vi ha tusentals olyckor där yngre människor med toyota prius och starka anknytningar till miljörättsorganisationer skulle vara inblandade! lol

fan e du dum elr, vi ska ju SÅKLART tala om detta högt och tydligt. Du målade upp ett bra scenario varför ju!

Ur den synpunkten är det bra... big_smile men det är mindre bra för dem andra som blir drabbade wink

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

97 Inlägg
13 januari 2010
Hool skrev:
Du som kör i en cirkulationsplats har företräde mot dem som ska in.

VA???

Jag som har kört bil i alla dessa år och trodde det var tvärtom, iaf i sverige.

1 697 Inlägg
13 januari 2010
vadsomhelst skrev:
Hool skrev:

VA???

skämtar du?

Ljuva 90-tal
1 128 Inlägg
13 januari 2010
vadsomhelst skrev:
Hool skrev:

VA???

Troll?

Nöjeskör närproducerat

Makaronborrare
993 Inlägg
13 januari 2010
_Blue_Speed_ skrev:
vadsomhelst skrev:
Hool skrev:

VA???

Troll?

Hoppas det, annars har han nog retat upp många trafikanter i rondellerna

1 581 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
Sen var inte diskussionen om blinka in och ut i rondeller så håll er till ämnet tack.

5 198 Inlägg
13 januari 2010
vadsomhelst skrev:
Hool skrev:

VA???

Kör inte in i rondellen som jag åker i.Då skrotar du bilen, JAG stannar inte

Det råkar vara den som ligger I rondellen som har företräde

97 Inlägg
13 januari 2010
gamlingen skrev:
vadsomhelst skrev:
Hool skrev:

VA???

jja, precis!

höll på att smälla med en dansk som började backa i en rondell, synd att jag hade köpt ny bil några dagar tidigare annars hade han blivit tillknycklad.

jag stannar inte om någon kör in framför mig, vilket har resulterat i att många får bromsa hårt.
är det 50 kan man även köra i rondellen i 50.

jaja. gissar å att Hool var full när han skrev det!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
13 januari 2010
vadsomhelst skrev:
gamlingen skrev:
vadsomhelst skrev:
VA???

jja, precis!

höll på att smälla med en dansk som började backa i en rondell, synd att jag hade köpt ny bil några dagar tidigare annars hade han blivit tillknycklad.

jag stannar inte om någon kör in framför mig, vilket har resulterat i att många får bromsa hårt.
är det 50 kan man även köra i rondellen i 50.

jaja. gissar å att Hool var full när han skrev det!

Hool, har ju för sjutton rätt. Det är du som är A-lagarn här. wink

"En förare som kör in i cirkulationsplatsen har väjningsplikt mot varje fordon som redan finns där."

Eller om du vill:

En förare som färdas i cirkulationsplatsen har företräde mot inkommande fordon. Med andra ord inkommande fordon har väjningsplikt mot fordon som redan befinner sig i cirkulationsplatsen.
Senast redigerat av -Mackan- (13 januari 2010)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Sök