lagade ett hål till i tröskeln och passade in bakskärmen i bakkant och svetsade ihop ner till baljan då svetsen la igen suck! men men jag fick iaf lite gjort idag. sen har jag beställt nytt avgassystem då det gamla börjar bli lite väl slitet kmr bilder sen
idag blev det lite allmänt småpill. lufta koppling kolla över lite saker att göra mm. imöra blir det en heldag med bilen det ska svetsas balja, måla trösklar, kleta underredsmassa, skarva kablar och montera lite inredning samt finmappa startmappen eftersom den är lite svårstartad när den gått upp i temperatur.
ser ju riktigt bra ut och den donatorbilen som du tog skärmen av, du har inte lust att sälja något ifrån den? har en som är 019 svart och beöver 2 framskärmar BTW ratten såg bra ut men fyfan vad fult med knapparna om jag får säga så
NSS207 skrev: ser ju riktigt bra ut och den donatorbilen som du tog skärmen av, du har inte lust att sälja något ifrån den? har en som är 019 svart och beöver 2 framskärmar BTW ratten såg bra ut men fyfan vad fult med knapparna om jag får säga så
det var en kompis som hade den bilen som numer ä skrotad hehe ja du kan va lugn för ja tyckte också det så förjävligt ut plus att knapparna var dåligt placerade så knappsatsen har jag redan kastat åt helvete
blev lite kabeldragning för staged injection idag före jobbet. imorn ska jag boka bes.tid som det är en månads väntetid för... sen till helgen är det planerat att svetsa klart golv och trösklar, frächa upp all kabeldragning samt lite inredning efter bes. blir det på med allt godis och börja mappa på riktigt
besiktnigstid bokad och reservdelar till startmotor och robotslangar beställt
på fredag ska jag göra plats för motorn i källaren och vikta lite delar samt mäta upp vev, kolvar lopp å allt som går efter det beställa slitdelar och ev. borra upp en dimension. efter det porta klart toppen som jag lagt på hyllan ett tag nu igår hämtade jag ut paket från elfa så det blir kabeldragning ett tag framöver.
Nu har jag äntligen fått in motorn i källaren och börjat plocka isär och mäta lite. Jag hade en ovalitet på 0,03mm som max i cylinderloppet men det borde väll duga? Jag har sökt som faan på google men hittar inget om det på b230 motorerna men jag hittade till vitmotor som tillåter max ovalitet på 0,10mm samt en porschemotor som tillåter max 0,05mm ovalitet så 0,03mm borde ju duga på en b230 tycker jag
annars har det inte hänt mycket, det som ska fixas är motorn och elsystemet först å främst. bilder kommer...
tänkte hälsa på hos min gamla skola till veckan och rota o lite i verkstadsböcker från volvo http://verktygsboden.se/cylindermaetare/cylindermaetare en sån köpte jag, finns ju bättre saker men de kostar bra mycket mer också