2273
Sök

ETTH - Saab 9-3 Monte Carlo | Uppdaterad 20/5 -12 | Vakna ur dvalan? |

"Ytterst lite historia" Bilen är en Saab 9-3 Monte Carlo Edition -99 som jag införskaffade 2007 innan jag hade körkort! Med små ambitioner till att göra bilen finare än vad den redan var så började jag med att köpa mig... Visa mer

262 133 Visningar
Uppdaterades senast 16 oktober 2012
Saab älskare!
4 597 Inlägg
21 september 2010
Helt underbart att du sattsar 110% på din otroligt vackra bil! Fortsätt så! big_smile

8 Inlägg
25 september 2010
Mycket tråkigt när sådant här händer och speciellt på en sådan fin bil:(
Men du verkar vara på god väg att få i ordning på den igen:D

Fortsatt lycka till!

207 Inlägg
25 september 2010
Hur går det??
Jävligt synd att allt sånt här ska hända bara.
Lycka till o hoppas den blir lika fin (om inte finare) som innan wink

397 Inlägg
3 oktober 2010
Trådstartare
Funkiee: Det skall jag göra! Och det triggar en bara mer när man får sådana kommentarer smile Tack!

Gulingen87: Ja visst är det tråkigt, men som du skriver! Jag är på god väg big_smile

Tchn226: Det går bara bra! Tack!

*UPDATE*

Jobbar och sliter från 7-4 och måste pendla mellan Älmhult och Växjö, så jag har ej tid till att ta mig till verkstaden och se hur det fortskrider med monteringen just nu... Vill så gärna ta lite bilder och visa er samt givetvis se den själv, men jobbar som skrivet...

Ska försöka att få fram några bilder nästa vecka nu! Det ända jag vet är att sidoplåtar och huv är på så nu börjar hon se ut som vanligt igen! Tror *Hoppas* att jag får hem henne nästa vecka!

Tack alla som skriver! ciao!

Saab 9³ Monte Carlo Projekt! "Projekttråd vet du ;)"

397 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
*UPDATE*

Bilen är nu hel igen! Och då menar jag precis så som den såg ut innan den tråkiga skedde!

Är så glad att jag kan spricka! Den skall hämtas ut imorgon, men var färdig idag!

Ja så jag bjuder på dessa smygbilder helt enkelt, finare får ni kanske om så önskas av tillräckligt många, eller så läggs nya bilder på bilen upp nästa år då jag tänkt lägga in den igen här på garaget! Då troligen lite mer omgjord än vad den är nu! smile

säger bara... YES!

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/18f%E4rdigfih.JPG
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/19f%E4rdigfih.JPG
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/17f%E4rdigfih.JPG

Och under tiden som bilen inte varit hemma så har man äntligen fått tummen ur och göra garaget till ett riktigt garage och inget snickeri som det mest var innan! Tyvärr så har jag inte riktigt några innan bilder, kika på tidigare bilder i tråden för att få en liten mer bild på hur det såg ut! smile

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/-garagethejhej.JPG

Vintern 10-11 så ska det hända saker... Saker som troligen inte kommer synas men däremot kännas/höras! smile

Ciao!

Saab älskare!
4 597 Inlägg
6 oktober 2010
HELT OTROLIGT! Man blir ju helt otroligt glad även här hemma! Verkligen för din skull med, samt att du är så ihärdig och fixar denna otroligt ursnygga bil! Saknar ord, så sällan man ser en mer den vilja du har!

4 299 Inlägg
6 oktober 2010
Då kommer morgondagen bli lååång för din del med andra ord? wink Eller hämtar du den redan på morgonen kanske?

Härligt och se att bitarna fallit på plats, och givetvis vill man ju se bilder big_smile Grattis till dig iaf!

Xenoholic
2 559 Inlägg
6 oktober 2010
Då får man gratta då smile
Ser ju riktigt bra ut. Nästan så att det är värt en sväng till Växjö wink
Snyggt har du även fått det  i garaget oxå smile
Senast redigerat av Aerocombi (6 oktober 2010)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

32 Inlägg
6 oktober 2010
kul för dig! hade inte varit kul om dom hade skrotat den. men jag hoppas på att vi får se lite fina grejer nu! smile

4 663 Inlägg
6 oktober 2010
fan va kul big_smile

397 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
Funkiee: Blir rörd av din kommentar Funkiee! TACK! Betyder väldigt mycket! Dock har ju jag bara väntat och sparkat grus hemma medans någon annan fixade den på verkstaden! Så så mycket har jag inte gjort, mest tjabbat med försäkringsbolag m.m! smile Men ett stort tack ändå! Finns det själ finns det vilja!

Rallyhalle: Den kommer stå hemma i garaget när jag kommer hem lite efter klockan 18:00 imorgon smile Och givetvis skall du få bilder! smile Tack så mycket!

Aerocombi: <3 Tackar ödmjukast! Du får gärna komma förbi! Men dock så kanske vi kan spara att mötas med bilarna våra tills nästa sommar för då är hon ännu finare wink Ska ju köpa lite slitzade skivor av en viss person här på garaget först wink Ja garaget blir så bra så smile

eriksson__saab: Tack så mycket! Det skall det nog bli!

Saab_Robin: Så in i bomben! wink

-sommar ska de va....
4 533 Inlägg
7 oktober 2010
Helgrym bil och ett lika grymt garage, man skulle kunna rösta på garaget också men det får bli bilen som får rösten smile
...men vad sjutton , du hade ingen bil online....kommer tillbaka....
Senast redigerat av eastmotorsport (7 oktober 2010)

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

397 Inlägg
7 oktober 2010
Trådstartare
*UPDATE*

En liten sådan! Nu står hon i ett varmt skönt garage igen! Fy bubblan vad skönt det känns! Att få putsa på något igen... Dröjer inte länge innan hon tas isär lite här och där igen! smile Äntligen kan denna projekt tråd börja igen! Kolfiberpanel och annat mysigt! smile Motorrummet kommer få sig en törn över vintern är det tänkt! Studsar fortfarande inombords!!! Man vet verkligen vad man saknar när man mist det "nästan i alla fall" Ciao på er!

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/HEMMA.jpg

eastmotorsport: Tack så jätte mycket! Haha nej jag har inte bilen online! Men tack för att du skulle röstat! smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
7 oktober 2010
Så underbart att älsklingen är hemma igen! Ska bli riktigt spännande och se hur hon kommer få lite diamanter här och var wink Tur att hon kom till dig som ägare!!

4 299 Inlägg
7 oktober 2010
Du ditt garage väcker ju inte lite "vill ha begär" tongue

Men det är helt underbart att se bilen på sin plats igen och ska bli spännande att följa fortsättningen smile

397 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
*UPDATE*

Funkiee: smile Är glad att jag lyckades hitta henne!

Rallyhalle: Hehe ja man kan säga att det är roligare att vara i garaget just nu! Tack! smile

Inte så mycket som gjorts bara småsaker! Bilen skall på bes nu på tisdag! Så har bara småfixat lite!

Blir mer när jag väl ställt av bilen! Vill så gärna köra lite innan dess dock!

Men här är vad som hänt..

Kolfiberpanelen är på plats! Så mycket snyggare än den gula!
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/kolfiberpanel.jpg
I brist på annat så fick jag mer kunskap i att högglanspolera aluminium!
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/poleramera.jpg
Såhär blev skyddsplåten samt att man har bytt tryckröret! Det ska bli märkbara ändringar i vinter!
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/motoryt.jpg

Håller tummarna tills tisdag smile Ciao!
Senast redigerat av ETTH (10 oktober 2010)

Saab älskare!
4 597 Inlägg
10 oktober 2010
Sjukt snyggt motorrum! big_smile

397 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
Funkiee: Du förvånar mig tongue Haha jag tycker inte alls det är snyggt för fem öre, kanske rent, men inte snyggt tongue Om du tycker detta är sjukt snyggt så vill jag inte veta vad du tycker när jag väl börjat med det tongue haha!

Saab älskare!
4 597 Inlägg
10 oktober 2010
ETTH skrev:
Funkiee: Du förvånar mig tongue Haha jag tycker inte alls det är snyggt för fem öre, kanske rent, men inte snyggt tongue Om du tycker detta är sjukt snyggt så vill jag inte veta vad du tycker när jag väl börjat med det tongue haha!

hhaha xD asså det är redan snyggt liksom, så jag vågar inte drömma om hur det kommer se ut när du är klar roll

Xenoholic
2 559 Inlägg
10 oktober 2010
Funkiee skrev:
ETTH skrev:

hhaha xD asså det är redan snyggt liksom, så jag vågar inte drömma om hur det kommer se ut när du är klar roll

Snyggare än mitt knske till o med cool wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Sök