ETTH - Saab 9-3 Monte Carlo | Uppdaterad 20/5 -12 | Vakna ur dvalan? |
"Ytterst lite historia" Bilen är en Saab 9-3 Monte Carlo Edition -99 som jag införskaffade 2007 innan jag hade körkort! Med små ambitioner till att göra bilen finare än vad den redan var så började jag med att köpa mig... Visa mer
Funkiee: Det skall jag göra! Och det triggar en bara mer när man får sådana kommentarer Tack!
Gulingen87: Ja visst är det tråkigt, men som du skriver! Jag är på god väg
Tchn226: Det går bara bra! Tack!
*UPDATE*
Jobbar och sliter från 7-4 och måste pendla mellan Älmhult och Växjö, så jag har ej tid till att ta mig till verkstaden och se hur det fortskrider med monteringen just nu... Vill så gärna ta lite bilder och visa er samt givetvis se den själv, men jobbar som skrivet...
Ska försöka att få fram några bilder nästa vecka nu! Det ända jag vet är att sidoplåtar och huv är på så nu börjar hon se ut som vanligt igen! Tror *Hoppas* att jag får hem henne nästa vecka!
Bilen är nu hel igen! Och då menar jag precis så som den såg ut innan den tråkiga skedde!
Är så glad att jag kan spricka! Den skall hämtas ut imorgon, men var färdig idag!
Ja så jag bjuder på dessa smygbilder helt enkelt, finare får ni kanske om så önskas av tillräckligt många, eller så läggs nya bilder på bilen upp nästa år då jag tänkt lägga in den igen här på garaget! Då troligen lite mer omgjord än vad den är nu!
säger bara... YES!
Och under tiden som bilen inte varit hemma så har man äntligen fått tummen ur och göra garaget till ett riktigt garage och inget snickeri som det mest var innan! Tyvärr så har jag inte riktigt några innan bilder, kika på tidigare bilder i tråden för att få en liten mer bild på hur det såg ut!
Vintern 10-11 så ska det hända saker... Saker som troligen inte kommer synas men däremot kännas/höras!
HELT OTROLIGT! Man blir ju helt otroligt glad även här hemma! Verkligen för din skull med, samt att du är så ihärdig och fixar denna otroligt ursnygga bil! Saknar ord, så sällan man ser en mer den vilja du har!
Då får man gratta då Ser ju riktigt bra ut. Nästan så att det är värt en sväng till Växjö Snyggt har du även fått det i garaget oxå
Senast redigerat av Aerocombi (6 oktober 2010)
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Funkiee: Blir rörd av din kommentar Funkiee! TACK! Betyder väldigt mycket! Dock har ju jag bara väntat och sparkat grus hemma medans någon annan fixade den på verkstaden! Så så mycket har jag inte gjort, mest tjabbat med försäkringsbolag m.m! Men ett stort tack ändå! Finns det själ finns det vilja!
Rallyhalle: Den kommer stå hemma i garaget när jag kommer hem lite efter klockan 18:00 imorgon Och givetvis skall du få bilder! Tack så mycket!
Aerocombi: <3 Tackar ödmjukast! Du får gärna komma förbi! Men dock så kanske vi kan spara att mötas med bilarna våra tills nästa sommar för då är hon ännu finare Ska ju köpa lite slitzade skivor av en viss person här på garaget först Ja garaget blir så bra så
eriksson__saab: Tack så mycket! Det skall det nog bli!
Helgrym bil och ett lika grymt garage, man skulle kunna rösta på garaget också men det får bli bilen som får rösten ...men vad sjutton , du hade ingen bil online....kommer tillbaka....
Senast redigerat av eastmotorsport (7 oktober 2010)
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
En liten sådan! Nu står hon i ett varmt skönt garage igen! Fy bubblan vad skönt det känns! Att få putsa på något igen... Dröjer inte länge innan hon tas isär lite här och där igen! Äntligen kan denna projekt tråd börja igen! Kolfiberpanel och annat mysigt! Motorrummet kommer få sig en törn över vintern är det tänkt! Studsar fortfarande inombords!!! Man vet verkligen vad man saknar när man mist det "nästan i alla fall" Ciao på er!
eastmotorsport: Tack så jätte mycket! Haha nej jag har inte bilen online! Men tack för att du skulle röstat!
Så underbart att älsklingen är hemma igen! Ska bli riktigt spännande och se hur hon kommer få lite diamanter här och var Tur att hon kom till dig som ägare!!
Rallyhalle: Hehe ja man kan säga att det är roligare att vara i garaget just nu! Tack!
Inte så mycket som gjorts bara småsaker! Bilen skall på bes nu på tisdag! Så har bara småfixat lite!
Blir mer när jag väl ställt av bilen! Vill så gärna köra lite innan dess dock!
Men här är vad som hänt..
Kolfiberpanelen är på plats! Så mycket snyggare än den gula! I brist på annat så fick jag mer kunskap i att högglanspolera aluminium! Såhär blev skyddsplåten samt att man har bytt tryckröret! Det ska bli märkbara ändringar i vinter!
Funkiee: Du förvånar mig Haha jag tycker inte alls det är snyggt för fem öre, kanske rent, men inte snyggt Om du tycker detta är sjukt snyggt så vill jag inte veta vad du tycker när jag väl börjat med det haha!
Funkiee: Du förvånar mig Haha jag tycker inte alls det är snyggt för fem öre, kanske rent, men inte snyggt Om du tycker detta är sjukt snyggt så vill jag inte veta vad du tycker när jag väl börjat med det haha!
hhaha xD asså det är redan snyggt liksom, så jag vågar inte drömma om hur det kommer se ut när du är klar
hhaha xD asså det är redan snyggt liksom, så jag vågar inte drömma om hur det kommer se ut när du är klar
Snyggare än mitt knske till o med
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D