2311
Sök

ETTH - Saab 9-3 Monte Carlo | Uppdaterad 20/5 -12 | Vakna ur dvalan? |

"Ytterst lite historia" Bilen är en Saab 9-3 Monte Carlo Edition -99 som jag införskaffade 2007 innan jag hade körkort! Med små ambitioner till att göra bilen finare än vad den redan var så började jag med att köpa mig... Visa mer

262 167 Visningar
Uppdaterades senast 16 oktober 2012
4 299 Inlägg
4 mars 2011
Riktigt snyggt! Motorkåpan vart ju ursnygg, sitter som handen i handsken smile

Håller med Tompa, så länge man inte är ute efter lättare delar är det skitsamma om det är draperat eller inte. Snyggt är det, thats it!

Saab - Move Your Mind
1 094 Inlägg
4 mars 2011
Helt sjukt vad snyggt de blir!

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864

1 958 Inlägg
5 mars 2011
mrfjonsson skrev:
--Larsson-- skrev:
mrfjonsson skrev:
Är jag dum om jag själv har en 9-3 frågar var den sista ska sista ska sitta?

Ser ut som plastkåpan till knapparna man justerar elstolarna om jag inte har allt för fel. smile

Tycker det ser sjukt snyggt ut! Motorkåpan och handtagen var riktigt snygga! big_smile

Det kan vara en förklaring till att jag inte känner igen den, jag har inte elstolar.

Men du har en stolskåpa för manuell justerad stol wink

ETTH:
Tycker att du kan behålla dina backspegelskåpor som du har på nu. Ser bra ut så lägger du de gula på hyllan wink

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

397 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
*Mini UPPIS*

mrfjonsson: Kanske inte så lätt att se! Men du har fått ditt svar smile

_Fredrik: Tack så SJUKT mycket Fredrik! smile Haha, ja jag har pratat med do88 angående gula slangsatser men dem görs inte.. Finns inte sådan tillfrågan på dem sad Men tack så snuskigt mycket! roll

lingua "Tompa": Du kan inte skriva det bättre faktiskt! Precis det jag menar! Tack så hemskt mycket!

_Fredrik: Det kommer fälgar snart wink Men kommer nog låta dem vara original! cool

--Larsson--: Du har alldeles rätt! Tack så mycket!

Saab_Robin: Jaaaao, vad säger man.. Tack så mycket..... wink

bollen1986: Tack bollen! Det värmer!

Rallyhalle: Tack tack tack big_smile Antar att jag ska ha kvar den då.. tongue

Driftkungen: Tack Drift! smile

Mr_Lööf: Kommer köra med dessa i sommar om det går för sig! Annars har jag dem gula givetvis kvar! smile

------

Jaha då har man pillat lite idag också då!

Kan ju säga nu att på det hela blir det skit bra! Men på vissa ställen så är det svårt att få till det! Så draperingen är inte 100% snarare 98,5% smile Men det är inget som man riktigt ser om man inte börjar kika rejält! Jag är nöjd! Det som räknas!

Ska dock bli kul att se om vinylen klarar värmen vid motorn i sommar men det återstår att se!

Draperat, klarlackad! Draperade inte locken för skruvarna då det inte blev särskilt bra! Tog och mattlackade dem istället! Blev helt klart godkänt!
https://dl.dropbox.com/u/15571349/Nytt/Stolk%C3%A5pa%20draperad.JPG
Monterat!
https://dl.dropbox.com/u/15571349/Nytt/P%C3%A5.JPG

Ja herre jisses, nästa stolsida att börja med! Funderar faktiskt på att drapera en instrumentpanel för att se hur det blir! Original saab är snygg! Men är så att jag har små funderingar på att klä det mesta inne i bilen! Så då passar inte saabs fake kolfiber in så bra! Men håller troligen det till nästa sommar kanske! Who knows...

Tata!

Saab 9³ Monte Carlo Projekt! "Projekttråd vet du ;)"

51 Inlägg
5 mars 2011
Herregud vad snyggt det blev!!

397 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
M_Broberg skrev:
är inte saabs äkta kolfiber? ta inte i så du spricker smile

Anser inte att det är riktigt, kanske det är, vad vet jag?! Därav skrev jag så!

Det kanske är äkta vävd kolfiber! Får höra med Saab, vet du?

Märk inte så du spricker big_smile
Senast redigerat av ETTH (5 mars 2011)

397 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
M_Broberg skrev:
ETTH skrev:
M_Broberg skrev:
är inte saabs äkta kolfiber? ta inte i så du spricker smile

ah, du har misuppfattat mig smile
menade "ta inte i så du spricker" med fake kolfibern wink typ laminerar innertaket och golvet, intrumentbrädan , stereoknapparna... lol

Hahaha, ja du! Då har jag förstått! lol Nej för bövelen, någon måtta skall det vara!

Men ärligt, vet du det annars då? Om det är äkta väv bakom på instrumentpanelen?
Senast redigerat av ETTH (5 mars 2011)

Xenoholic
2 559 Inlägg
6 mars 2011
ETTH skrev:
M_Broberg skrev:
ETTH skrev:

ah, du har misuppfattat mig smile
menade "ta inte i så du spricker" med fake kolfibern wink typ laminerar innertaket och golvet, intrumentbrädan , stereoknapparna... lol

Hahaha, ja du! Då har jag förstått! lol Nej för bövelen, någon måtta skall det vara!

Men ärligt, vet du det annars då? Om det är äkta väv bakom på instrumentpanelen?

Klart att det är äkta kolfiber.
Eller rättare sagt det är kolfiber PÅ plasten. Det var det i alla fall på min Sport Edition -02a
Den fick jag nämligen utbytt på garantin efterssom Kolfibern släppte lite på ett ställe mot plasten så att man såg att det blev som an ljus fläck (luftbubbla) på den. wink
Nice Work i övrigt Eddie big_smile
Senast redigerat av Aerocombi (6 mars 2011)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

1 298 Inlägg
6 mars 2011
Nej fyfan vad snyggt det blev! Får man fråga vart du köpte vinylen? Jag ger upp den jävla äkta kolfibern jag håller på med nu, tar ju flera månader att drapera nåt! big_smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

4 663 Inlägg
6 mars 2011
fy fan va gött de blir

DäckSprängarLigan
449 Inlägg
6 mars 2011
ETTH skrev:
*Mini UPPIS*

_Fredrik: Tack så SJUKT mycket Fredrik! smile Haha, ja jag har pratat med do88 angående gula slangsatser men dem görs inte.. Finns inte sådan tillfrågan på dem sad Men tack så snuskigt mycket! roll

Jag va inne på att köpa från dom för ett årsen när dom sålde ut som sista gula slangarna. Jag ångrar mig så sjukt mycke att jag inte köpte. Jag tycker att gult i motorrummet är riktigt snyggt.
Om du hittar någostans att köpa gula slangar så får du gärna höra av dig, eller lägga upp det i denna tråden så följer jag big_smile

Jag tycker att drapereringen blir riktigt snyggt, kör på med det.

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.

27 Inlägg
6 mars 2011
Fan Hagberg! Jag blir fan lite lack över hur jävla duktig du är! wink Sjukt snyggt jobbat!! Alla tummar upp smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
6 mars 2011
Helt jävla sjukt!! Sjukt snyggt, och du är riktigt duktig! big_smile Blir alltid lika glad när jag ser bilder av dig, så sjukt fin hon blir!

10 Inlägg
6 mars 2011
Helt sinnes! Som alla andra dina inlägg så finner jag inga ord! Så jädrans snyggt Eddie!

362 Inlägg
6 mars 2011
Ser riktigt bra ut! fake kolfibern gjorde sig riktigt bra.
Är den svår att jobba med? tongue

Bilfantast...
125 Inlägg
16 mars 2011
Har precis läst hela tråden... skoj!.. Kul att få se bilen live idag oxå... kör hårt nu så det blir ordning på den, så kan vi ta ett race mot varandra framåt vårkanten.. wink

-|- http://www.twinpipe.se -|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB individuellt trim 510+ hk - 100-150km/h = 2,9s

397 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Aerocombish: Bra att mästaren vet wink Tack för övrigt!
pendulum: Tack så mycket Pend! Jag har köpt den ifrån en firma som är belägen i Skottland/England, deras hemsida är www.undergroundgraphics.com väldigt smidiga att ha att göra med! Skit bra service och allt!

Saab_Robin: Gött big_smile

mrfjonsson: Ja jag hade inte sagt nej till det i min just nu... Men får nog bli svarta senare när jag har lite mer pengar. Tack!

Ponnie: Först och främst <3 på dig, ja det blir fan bra eller hur? wink Får väl köra och visa upp den personligen sen i sommar du wink Eller du kanske krigar i skogen då! höhö roll

Funk: Återigen är du helt uppåt! big_smile Du taggar mig Funk! big_smile Tack!

Alex: Tack Alex! Vill du ha något draperat är det bara att säga till, har kolfiberfilm så det blir över wink

Thunis: Tack! Faktum är nej, den är riktigt lätt att jobba med, bara man har värme samt många händer dvs en till person som kan hjälpa en så blir det bra! Visst övning ger färdighet, så vissa av delarna jag har draperat blir inte 100% men orkar verkligen inte slänga stora delar av vinylen bara för att det blir en liten del som inte ser bra ut! Det är för dyrt för det! Inget man riktigt ser ändå!

Mike: Glad att du tog dig tid Mike! Ja du ska göra mitt bästa! Men ut på vägarna kommer den snarast! Snön och grusen måste dock bort först wink Och sen det med race, tror inte det du, i så fall så sitter jag hellre bredvid dig när du rattar ditt monster! Hoppas du gillar och svara på frågor, för jag är lite sugen på att göra något med min 2.0a senare sen wink Och du är ju kunnig på det området!

-----

Inte så mycket händer för tillfället! Ligger lite lågt pga pengabrist, men har draperat lite smådelar invändigt som jag kommer ta kort på snart! Sen senare så ska man försöka pula in GPSen vilket kommer ta sin tid då man inte har koll på allt som behövs samt kan få tag i det!

Tills dess hoppas jag att ni som läser detta just nu får en fin dag! Ciaaaauo!

Tata!

Xenoholic
2 559 Inlägg
16 mars 2011
Hmm, massa film över säger du. Man kanske skulle testa o drapera scoopet på "Subban"? tongue

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

751 Inlägg
19 mars 2011
Hur har jag helt kunnat missa denna tråden? Har inte ens lagt märket till äggulan förrän du skrev i min tråd roll.
Grymt jobb du gjort på bilen! Hunnit läsa igenom hela nu och du har verkligen haft din upp och nedgångar, men står kvar med en jäkligt fin bil idag!
Gillar speciellt poleringen av motordetaljer, något spännande medel för att få sådan glans?
Kolfibervinylen från England är något jag också ska ta och beställa hem! Blev riktigt snyggt!

Vi får väll hoppas den där pengabristen ordnar upp sig snart så vi får fortsätta följa ditt bygge!

10 Inlägg
20 mars 2011
Låter mycker bra! Ska så fort som möjligt köpa en aero igen, och då skulle man gärna vilja ha lite drapererat i kolfiber big_smile

Sök