3175
Sök

Pinsammaste du gjort med bilen?

83 Inlägg
6 februari 2010
Skulle köra ut med min "partybil" ifrån en parkeringsplats här i staden, där stadens ungdomar samlas, då rasslade det till fram vid motorn och fanskapet dog. Så jag lyfte på huven och fick se ett stort hål i motorblocket på vardera sida av motorn. smile

Så då kom det fram säkert en 30st personer som ville se förödelsen.. Då var bilen populär, för första gången i sitt liv skulle jag gissa på smile

Det var mest roligt vid det tillfället.. Mera pinsamt var det vid skroten när man får kommentaren; "Den här bilen har du haft roligt med ser jag".

http://img.xrmb2.net/images/347250.png

313 Inlägg
6 februari 2010
hmm...kan inte komma på något riktigt pinsamt som jag gjort men jag har sett. de värsta va nog på ett race där en bmw skulle köra, och glömde lägga i växeln och man hörde bara motorvrålet. lagom pinsamt när det står ca 100 pers och kollar tongue

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
7 februari 2010
Misslyckande och misslyckande ...
Var nog i somras när jag fick köra min fars T-bird på strippen med 500 kusar ...

Första repan tog jag det lugnt och petade i växlarna innan shiftlight bländade.
Andra repan så stod det en Nova brevid mig som gjorde sånt helvetes jävla ljud så jag hörde ju inte min egna bil och efter att ha bara kört en repa så visste jag inte riktigt vart jag hade varvet så drog upp han på måfå utan att veta vad jag låg på (körde pro-granen).
Släpper kopplingen. Kärringstopp!
Hade väl legat på kanske 2500rpm ...
Lagom skämmigt också att bilen vägrade starta! Men den gick igång så smög iväg ...

Sedan tredje rundan!

Denna gången jävlar ska jag få in en tid!
Börjar med att jag får stå i vattnet och vänta i 30 minuter på att bilen innan hade pissat olja!
Lagom drygt.
Får äntligen göra burnouten, gör den fint.
Rullar fram.
Drar upp den till 5500rpm, släpper kopplingen.
"BAANG SCHSHSHHHHHHHHHHH!!!!"

Helvete, av med bilen fort som fan och blir tillbaka puttat.

Jag rev sönder hela utväxlingen i en 9" Ford Bakaxel.
Lagom kul ... Inga billiga grejjer ...

Fick tröst av far att det iallafall inte var mitt fel för jag gjorde ju som jag var tillsagd.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Johanna88
28 februari 2010
LasseMan skrev:
vad är det pinsammaste du gjort med bilen?

Mitt är nog för en 6år sedan när jag hade en bmw 320 e30 kl halv 8 på morgonen på väg till praktiken så small mitt värmepaket blev ett moln i hela bilen såg inte handen framför sig så det var bara att bromsa in o styra ner i diket. När jag öppnar dörren så står det en massa folk på andra sidan vägen och väntar på bussen. Dom såg lika förvånade ut som mig, Hur som helst så satt jag mig i dimman igen o slog igen dörren o ringde efter hjälp. Riktigt pinsamt tyckte man då big_smile

Haha du lyckas med allt du Lars. tonguebig_smile

//Johanna

NissanMotorsport
28 februari 2010
Hände mig häromdan en till grej, närmade mig en rondell och skulle kasta ut bakändan lite.. samt är det en buss på andra körfältet som ska in på vägen ja körde..så vi mötte varandra..bussen var full me folk och ja sladdar in i en stor snöhög och får ett tillbaka kast.. gissar på att de såg kul ut när jag satt där och försökte rätta till bilen me mina fina hastiga armrörelser tongue blev dock inga skador smile

28 Inlägg
1 mars 2010
jonas 740 skrev:
Har inte varit med om direkt jätte pinsamma grejer men senaste var när jag skulle gå till bilen o gå runt baken på bilen och var visst rätt halt där så satte mig på röven och hade precis fått upp bilnycklarna och drar näven med lycklarna i bakluckan av ren reflex så dönar till som fan, bara det drog väl till sig några blickar...
Tur det var vinterbilen för lär ha blivit några märken efter nycklarna.

Farsgubben gjorde något liknande, skulle runda bilen och halkade på en isfläck. Han damp ner i backen och landade på rygg och lyckades på något sätt knäcka blinkersglaset med skon. 700kr gick det kalaset på, vilket han är förbannad på fortfarande.

Själv skulle jag tvätta bilen med högtryckstvätten och hade inte lyckats montera slutmunstycket ordentligt. Såg att fönsterna till carporten var skitiga och tänkte då vara duktig och tvätta dom innan jag gick på bilen med resultatet att munstycket for rakt genom första rutan. Det tyckte grannen var kul.

4 586 Inlägg
1 mars 2010
Missat ett fartgupp med en golf iv gti. En sådant där stort som är vid skolor. Det smäller bra i 50km/h

Det var mitt på dagen och hade 10 min tidigare kört över samma fartgupp. Snacka om att känna sig dum

1 422 Inlägg
1 mars 2010
danielj skrev:
jonas 740 skrev:
Har inte varit med om direkt jätte pinsamma grejer men senaste var när jag skulle gå till bilen o gå runt baken på bilen och var visst rätt halt där så satte mig på röven och hade precis fått upp bilnycklarna och drar näven med lycklarna i bakluckan av ren reflex så dönar till som fan, bara det drog väl till sig några blickar...
Tur det var vinterbilen för lär ha blivit några märken efter nycklarna.

Farsgubben gjorde något liknande, skulle runda bilen och halkade på en isfläck. Han damp ner i backen och landade på rygg och lyckades på något sätt knäcka blinkersglaset med skon. 700kr gick det kalaset på, vilket han är förbannad på fortfarande.

Själv skulle jag tvätta bilen med högtryckstvätten och hade inte lyckats montera slutmunstycket ordentligt. Såg att fönsterna till carporten var skitiga och tänkte då vara duktig och tvätta dom innan jag gick på bilen med resultatet att munstycket for rakt genom första rutan. Det tyckte grannen var kul.

Haha farsan min va med om en liknande grej när han stod och tankade. Han skulle gå förbi slangen och då halkade han till och ramlade och slog emot tankluckan på vägen när de den böjde sig ju åt fel håll såklart och blev lite skev. Men det är fixat nu så alla är glada smile

352 Inlägg
1 mars 2010
Shindai skrev:
Gjorde en 180graders rotering av min förra 350Z i en rondell när det var lite blött, efter jag ägt den i 2dagar. Körde där ifrån med ganska så röd i ansiktet (inga skador).. Sedan så har jag satt samma bil i ett brofäste precis innan allt folk från Meca Raceway körde förbi... skrotade bilen.

var det den oranga 350n vid sege-rondellen? yikes

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"

IT-H.ra
131 Inlägg
1 mars 2010
Biggi skrev:
Shindai skrev:
Gjorde en 180graders rotering av min förra 350Z i en rondell när det var lite blött, efter jag ägt den i 2dagar. Körde där ifrån med ganska så röd i ansiktet (inga skador).. Sedan så har jag satt samma bil i ett brofäste precis innan allt folk från Meca Raceway körde förbi... skrotade bilen.

var det den oranga 350n vid sege-rondellen? yikes

The one and only big_smiletongue

Redline '04 - Nismo - AAM - Strup - Kinetix - Eibach - Unichip
Genuine Speedfreak

28 Inlägg
1 mars 2010
Det var en parkering där det stog 3 stycken trafikskole övningskörare som fick instruktioner, då skulle jag åka in och sladda och stänka massa snö på dom med min amazon, men det jag inte visste var att de var ett stort hål i parkeringen och där satte jag bakdäcket och sen satt jag där  med mina kompisar i bilen och skämdes. sen när dom hade dragit så ringde vi efter hjälp:D

112 Inlägg
8 mars 2010
Detta var ju ett bra tag sen, då man gick i gymnasiet.

I vart fall. Det var dan innan studenten för året innan mig, jag var ute med några polare å drack. När det börja de närma sig hemgång så en av oss fick sin brorsa som kom och hämta oss i sin M-stylade BMW 325 eller nåt. När vi satt oss tillrätta i bilen så drar han iväg, tänkte stajla lite så han lägger upp den på lite ställ; Först närmar han sig en sten, den klara han med en halvmeter marginal eller nåt, han får retur och är decimeter från att smälla in i en parkerad Sierra, sen får han ännu en retur och bredvid den lite lätt rullgrusbelagda asfalten fanns ju naturligtvis lite jord, som var som lekakulor - han kan inte manövrera överhuvudtaget och där bredvid är allén av träd - varav en prickar han med höger lykta (sista returenm gick åt vänster och där var också trädet).

Kan säga att den bilen var redigt tillknycklad i fronten, i bilen tog det mjukt stopp - men de som satt kvar där vi åkte från sa att det var en redig smäll...

Dagen efter skulle han (föraren) ta studenten:P

Men krockdämparna funka iallafall!big_smile

Rätta mig om du har fel...

NissanMotorsport
8 mars 2010
Kom på en till sak..haha, törs man skriva den här tro? big_smile

Körde min 740 vid tillfället, och den har tanklocket på förarsidan, men en dag låna jag pappas saab 9-5.. som har tanklocket på passagerarsidan.

Ja jag svänger in där som vanligt, glömde bort vilken sida tanklocket var på, såg det när jag gick ut och skulle tanka. Aja, sätter mig i och kör runt, alltså jag svänger direkt vänster. allt frid och fröjd, går ut och ska tanka.. VAFAN tanklocket fortfarande på fel sida.. hm tänker en gång till, sätter mig i och är påväg att göra likadant igen men nu körde jag ut och backade in istället. hahahha tongue lite trött big_smile ville inte kolla mig omkring om någon hade sett mig big_smile
Senast redigerat av NissanMotorsport (8 mars 2010)

dARKiE
5 031 Inlägg
8 mars 2010
NissanMotorsport skrev:
Kom på en till sak..haha, törs man skriva den här tro? big_smile

Körde min 740 vid tillfället, och den har tanklocket på förarsidan, men en dag låna jag pappas saab 9-5.. som har tanklocket på passagerarsidan.

Ja jag svänger in där som vanligt, glömde bort vilken sida tanklocket var på, såg det när jag gick ut och skulle tanka. Aja, sätter mig i och kör runt, alltså jag svänger direkt vänster. allt frid och fröjd, går ut och ska tanka.. VAFAN tanklocket fortfarande på fel sida.. hm tänker en gång till, sätter mig i och är påväg att göra likadant igen men nu körde jag ut och backade in istället. hahahha tongue lite trött big_smile ville inte kolla mig omkring om någon hade sett mig big_smile

Gjort likadant som du, vinterbilen (740) har ju på vänstersida, bmwn på höger.. suck man blir förvirrad ibland.. speciellt när man svänger runt sådär haha wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

4 637 Inlägg
8 mars 2010
Larz-Kristerz låt Jag måste ringa Carina på hög volym och rakt in i plåtskylten utanför en mack. 244:an blev oskadd men inbucktningen på skylten tillkom nog då om den inte fanns där tidigare. Pinsamt vetifaan, mest roligt men ändå! smile

Hade säkert nervevat och armen sådär sexigt utanför dessutom när det hände.
Senast redigerat av EmilHammarlund (8 mars 2010)

21 Inlägg
8 mars 2010
Det mest pinsamma jag har gjort var för två veckor sedan när jag kom hem efter jobbet det var snorhalt på vägen och jag tog det förhållande vis lungt (runt 20 knyck) när jag nästan var hemma så möter jag min granne med traktor och vagn.Jag tänkte jag skulle vara snäll och backa så han kom förbi när jag släppte kopplingen gjorde bilen ett skutt bakåt och när jag tittade i back spegeln så stod jag i snövallen..

det var syrrans svärfar så gissa om man har fått höra det av svågern..HAHA

104 Inlägg
8 mars 2010
TJo! Hoppade av 4pelarlyften idag:P Krockade med några däck som stog framför, farsans nya 20" däck:S + att jag krossade en dunk med olja som sprutade över däcken:P:S Hade inte däcken varit där så hade bilen varit skrot:P

95 Inlägg
11 april 2010
Har ett jävligt skamligt minne från när jag precis tagit kortet...fick kortet i början på december 09, drog till thailand 1 månad och när jag kommer hem är det självklart istiden 2010, redigt kul tänkte jag med min vinterkärra, 945a utan dubb.. dem ligger utspridda över halva kommunen sad 

Åker en vända och ska plocka upp en brud, idiotisk som man är tycker man ju självklart att det är roligare ju räddare bruden i passagerarsätet blir när man ställer bilen lite i kurvor och rondeller, inget av mina jättemanliga bredhäng imponerar, hon finner det mer intressant att skicka lite sms och pilla på mobilen under åkturen, nej nu ska hon fan få hålla i sig tänkte jag och laddar på inför en ordentligt fet 40 graders kurva in på en mindre väg (MED PARKERADE BILAR LÄNGST ENA SIDAN - SMART) bränner genom kurvan i ca 40-50.

Skitstolt med ett smile snurrar jag iväg ratten åt andra hållet för att fånga upp returen...returen....ja vart fan är retursvängen? neutral Den kom aldrig... mad totalsläpp på framhjulen också.. fortsätter rakt på med totalställd bil...rakt mot de parkerade f*nskapen, närmast till hands står en merca av märket dyrare.. i vägen står som tur är en vall lössnö som jag kysser innan jag glider in i mercan...ljudet av krossad bakskärm av märket dyr kommer jag aldrig att glömma.

Bruden tittar upp och ser förvånad ut, va, vad hände? "Jag körde på bilen där..." JA MEN ÅK DÅ KÖR STICK ÅK! Stannade kvar på platsen, tog foton och ringde upp ägaren och kom överens (Herre av åldern äldre, som för övrigt hade full förståelse för mig roll ) kan säga att jag har varit med om mindre utgifter medans man fortfarande studerar sad

För övrigt vart det inte ens en repa på vrålvon lol

Nu mer kör jag lungt...där det finns saker som kan gå sönder big_smile
Senast redigerat av JimB (11 april 2010)

475 Inlägg
11 april 2010
skulle skruva bort en olje plug under brorsans bil ( var 16år då )
och fick för mig att skruven måste vara MINST 10cm.. skruvar.... skruvar för hand.. kollar up
för att se hur det gick... PLAFS.... Massa olja mitt i nyllet...

ps.. olje plugg är inte spec långa ds

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

27 Inlägg
11 april 2010
Jag gasa på lite för mkt på en liten grusväg för jag va glad av mig och fick sladd med bilen(Saab 9000) och kom med bakänden på en knöl i diket som gjorde att bilen slog runt hett varv.

Lagom kul med en bil som man hade på avbetalning tongue

Sök