H3dlund skrev: Orkade inte hålla mig, det sket sig direkt när jag fyllde på vatten. Nu står den utan grenrör/turbo, insug borta. Jag var så duktig så jag hade inte haft på något tätningsklet runt frostpluggarna, varenda en läckte. Köpa nya på måndag så jävlar ska det skruvas.
H3dlund skrev: Orkade inte hålla mig, det sket sig direkt när jag fyllde på vatten. Nu står den utan grenrör/turbo, insug borta. Jag var så duktig så jag hade inte haft på något tätningsklet runt frostpluggarna, varenda en läckte. Köpa nya på måndag så jävlar ska det skruvas.
Det är normalt att frostpluggarna läcker lite innan motorn blivit varm och pluggarna expanderat in sig När motorn är varm så knackar man försiktigt in dem lite till, sedan sitter de som berget när motorn svalnat :p
strandberg31 skrev: Fan va surt när blir nästa försök då?
Jaru får se, så fort jag hinner med.
MrCarfreak skrev:
H3dlund skrev: Orkade inte hålla mig, det sket sig direkt när jag fyllde på vatten. Nu står den utan grenrör/turbo, insug borta. Jag var så duktig så jag hade inte haft på något tätningsklet runt frostpluggarna, varenda en läckte. Köpa nya på måndag så jävlar ska det skruvas.
Det är normalt att frostpluggarna läcker lite innan motorn blivit varm och pluggarna expanderat in sig När motorn är varm så knackar man försiktigt in dem lite till, sedan sitter de som berget när motorn svalnat :p
Haha aja nu är varenda plugg ur, köper nya imorgon. Och dessa SKA LIMMAS denna gång.
Ja dom där "frost"/expansionspluggarna är ena riktiga bovar tycker jag. Speciellt om en ger upp efter 22år.. Vad använde du för att knacka fast dem med?
steifan skrev: Ja dom där "frost"/expansionspluggarna är ena riktiga bovar tycker jag. Speciellt om en ger upp efter 22år.. Vad använde du för att knacka fast dem med?
Kopplade i datorn och mixtra lite igår, allt funkar utom vattentempgivaren och jag får ingen varvtalssignal. Dock har jag nog kopplat nått lite galet.
Vattentempgivaren visa konstant 82 grader, kabeln som i härvan skall komma från hallgivaren har konstant 12v. Haha och jag matar den med 5v. Så lär ha skiftat 2 kablar i min snabbkontakt jag gjorde.
Bytt hallgivare och satt dit rätt kontakt till den som jag hade fel nu, efter en jävla massa krångel funkar allting. Krånglade lite innan jag fick tändning men det funkar nu.
Dock är nog min tändinställning helt åt helvete, motorn motar ibland när jag kör runt den på startmotorn. Smäller till när man vrider av startmotorn. Och kolla tändning på en b230 är ju fan stört omöjligt, hur ska man komma åt och se något bakpå där? "Bara" få till det så lär den ju hoppa igång..
Jag var bergsäker något var fel på min mapp jag knåpat ihop i datorn, men fått den kollad av annat folk och det var inget fel. Felsökt tamejfan allt utöver motorn och inga fel som ska göra att den inte startar.
Dock har jag inte kollat så den verkligen fick soppa, den hade ju trots allt hoppat igång tidigare. Tog loss fuelrailen och primade pumparna, vafan? Spridarna spritsade knappt så fingret blev fuktigt. Tog loss bränsleledningen och det kom bränsle fram men inte värst mycket. Tog bort det på hans saab och jämförde, det forsade ju fram soppa!
Tog loss matarledningen som kommer från tanken till huvudpumpen, ahaaaa! Ingen soppa kommer fram till huvudpumpen.
Satte på en slang på huvudpumpen ner i en flaska med bensin, vred om och bilen startade direkt. Så imorrn ska pumpen i tanken undersökas, skumt bara för den surrar och går. Bygger catchtank på samma gång så blire snart åka av.
Felet med pumpen fann jag direkt förresten. Går ju en rörbit ner till pumpen, mellan röret och pumpen sitter en slang. Långt snitt i den var det.
Nu är det ihop igen, dock väntar jag på en catchtank innan jag kan börja grovmappa. Xtremt.se var ju inte direkt snabbast i världen på att skicka grejer. Passat på att byggt avgassystem så länge.