Turbo_A4 skrev:
NightCruiser skrev:
speedfreak racing skrev:
svenska chaförrer brukar hålla sej nyktra... åtminstinde alla sim ja vet å farsan har eget åkeri så alla ä inte fulla
Sen att lastbilar vinglar, jävligt konstigt då med deras yta som kan ta upp vind!!!
Stundtals bör ju folk tänka sig för före man pratar, kör själv lastbil och räcker man är ouppmärksam i 2sek så kan lastbilen flyttat sig 1m...
Mvh
De fattar väl alla att en lastbil tar upp mer vind än en personbil, men hur många tror du att det är som e kalas då? De lär va ett gäng! Inte alla men tillräckligt många.
Så hetsa inte upp dig i onödan nu...
Du skriver lite roligt, först fattar varenda jävel att lastbilar tar upp vind och lätt får lite kast, men sen är fortfarande större delen av oss onyktra pga av det?
Som jag uppfattar dig nu så menar du att ca var 4 chaufför är onykter?
Någon innan mig skrev att dagligen i Sverige kör ca 15000pers rattfulla, av dessa är ca 10-50pers yrkes chaufförer (lastbil, budbil, buss & m.m), knappast mer!
Har själv jobbat på 2 stora åkerier (50-200anställda) samt större delen av mina kompisar har samma yrke som jag och vet inte en enda person som skulle sätta sig bakom ratten onykter, vi vet vad som står på spel och hur mkt levande kraft en lastbil innebär...
Du borde lära dig att inte dra alla över en kant, speciellt inte när det gäller folk som lever på och med sina körkort!
Vi är inte några tattare som gör som vi vill och skiter i alla andra, vi är ärligt folk och med tanke på att vi lätt avverkar 10-40 000mil per år så är vi de bästa förarna som finns på sveriges vägar!
Den verkliga trafikfaran är personbilarna, och förarna är oftast helt vanliga "Svenssons" som gärna tar 2glas vin till middagen eller en starköl hos kompisen för att sedan sätta sig i bil och köra hem, eller alla dessa som ska ta bilen dagen efter, man har med lätthet kvar 0.1-0.5promile kvar efter 12timmars vila...
Där har du 90% av alla människor som åker fast för rattfylla!
Mvh Joel