Köpråd: amerikanare eller japsbil tips på vilket som bringar mest glädje

Remiss
4 februari 2010 · 1 339 Inlägg

camaro67 skrev:

Volvo740an skrev:
Att jämföra en Amerikanare med en Japs är lite som att jämföra ett päron med ett äpple. Finns för och nackdelar med allt.

båda är frukter och går att göra cider av?

Ja, men smaken är inte densamma eller hur wink

DanneJ
4 februari 2010 · 642 Inlägg

Innerst inne vet du bara själv vilken bil du _helst_ vill ha, alla här på forumet kommer ju bara predika om den biltyp som ligger de själva närmast hjärtat och sen blir det bara en massa pajkastning. Ut och provkör både japsar och jänkare och ta dig sen en rejäl funderare så kommer du lista ut vad som ligger dig närmast hjärtat.

Toyota Supra MkIV TT "HKS TwinTurbo" (1993)
tobbeh78 !
4 februari 2010 · 543 Inlägg

Mitt råd är att du provkör och känner lite på bilarna.

Sen ska vi inte lura i någon att skyline r33 gtr är "lätt" trimmad, visst du har 280hk orginal.
Visst på med större avgas, öppetfilter osv men det ger ju inga 400hk, ska du upp på det så måste du väl i med ett annat sprut osv så om det är "lätt" är väl en definationsfråga..

Trött och bitter?? javisst!
camaro67 Meister
4 februari 2010 · 6 763 Inlägg

Volvo740an skrev:

camaro67 skrev:

Volvo740an skrev:
Att jämföra en Amerikanare med en Japs är lite som att jämföra ett päron med ett äpple. Finns för och nackdelar med allt.

båda är frukter och går att göra cider av?

Ja, men smaken är inte densamma eller hur wink

Ähh frukt som frukt skillnaden är marginell. finns äckliga modeller av båda sorter

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
camaro67 Meister
4 februari 2010 · 6 763 Inlägg

Aerodynamik skrev:
För känslan och ljudet! cool

Hehe, men ja. Provköra är det bästa smile

Hehe jag vet inte vad jag ska säga. Men jag skulle inte lägga ljudet till japsarnas fördel tongue Sen får man ju skämmas när man berättar att de sitter en homosexuellt liten motor i bilen åxo. Har ju större motor i pendlar bilen! Men jag längtar till våren och det lär killen åxo göra oavsett om han köper japansk plastgris eller 5,7 liter amerikansk helaluminium v8. Fan jag kanske skulle ha köpt en Camaro med Ls1 istället för 200:an..

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Aerodynamik ...
4 februari 2010 · 7 120 Inlägg

camaro67 skrev:

Aerodynamik skrev:
För känslan och ljudet! cool

Hehe, men ja. Provköra är det bästa smile

Hehe jag vet inte vad jag ska säga. Men jag skulle inte lägga ljudet till japsarnas fördel tongue Sen får man ju skämmas när man berättar att de sitter en homosexuellt liten motor i bilen åxo. Har ju större motor i pendlar bilen! Men jag längtar till våren och det lär killen åxo göra oavsett om han köper japansk plastgris eller 5,7 liter amerikansk helaluminium v8. Fan jag kanske skulle ha köpt en Camaro med Ls1 istället för 200:an..

Äh, detta velande! wink Säger bara att den känslan jag får när jag sätter mig i min bil(eller annan ball japanare) och vrider om nyckeln och brummar iväg är ingenting som slår. Liksom, man verkligen tillhör den skiten. smile

Och dem som får samma känsla i audis, jänkare, volvos eller vad fan som helst.. Håll er till det imo!

Låter lite skumt, but you get the point! cool

TireSlayer Tvivlare
4 februari 2010 · 2 266 Inlägg

ska du åka bana eller liknande så köp japs, jänk funkar bra att köra rakt fram med smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
camaro67 Meister
4 februari 2010 · 6 763 Inlägg

MantaRobin skrev:
ska du åka bana eller liknande så köp japs, jänk funkar bra att köra rakt fram med smile

Fungerar alldeles utmärkt att åka bana med amerikanska bilar åxo. Man kanske inte ska välja en 50-tals cadillac då men om man köper en 98-02 Camaro eller liknande så fungerar det bra att åka bana med det med. Och det funkar att åka japs på strippen med

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Dieselsot Tjatja bloggen!
4 februari 2010 · 150 Inlägg

Aerodynamik skrev:

camaro67 skrev:

Aerodynamik skrev:
För känslan och ljudet! cool

Hehe, men ja. Provköra är det bästa smile

Hehe jag vet inte vad jag ska säga. Men jag skulle inte lägga ljudet till japsarnas fördel tongue Sen får man ju skämmas när man berättar att de sitter en homosexuellt liten motor i bilen åxo. Har ju större motor i pendlar bilen! Men jag längtar till våren och det lär killen åxo göra oavsett om han köper japansk plastgris eller 5,7 liter amerikansk helaluminium v8. Fan jag kanske skulle ha köpt en Camaro med Ls1 istället för 200:an..

Äh, detta velande! wink Säger bara att den känslan jag får när jag sätter mig i min bil(eller annan ball japanare) och vrider om nyckeln och brummar iväg är ingenting som slår. Liksom, man verkligen tillhör den skiten. smile

Och dem som får samma känsla i audis, jänkare, volvos eller vad fan som helst.. Håll er till det imo!

Låter lite skumt, but you get the point! cool

jo jag vet hur du känner wink

tjena grabbar !!
Saab 9-5 2.3t Launch "Nordic performance" (1998)
Hedning Fd Bannad
4 februari 2010 · 657 Inlägg

lodiseN skrev:
När kommer någon bmw gubbe och ska predika?

dom håller till i köprådstråden en bit ner...

Märkesbög
Rquired Allmänt envis
4 februari 2010 · 12 512 Inlägg

Hedning skrev:

lodiseN skrev:
När kommer någon bmw gubbe och ska predika?

dom håller till i köprådstråden en bit ner...

Nej nej, dom är överallt och finns inget som undgår deras ögon. Jänkare är ju ett tänjbart begrepp, det finns ju faktiskt Bmw-modeller som tillverkas i Usa....

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Rinnegan Malleus Malificarum
4 februari 2010 · 2 401 Inlägg

tobbeh78 skrev:
Mitt råd är att du provkör och känner lite på bilarna.

Sen ska vi inte lura i någon att skyline r33 gtr är "lätt" trimmad, visst du har 280hk orginal.
Visst på med större avgas, öppetfilter osv men det ger ju inga 400hk, ska du upp på det så måste du väl i med ett annat sprut osv så om det är "lätt" är väl en definationsfråga..

RB26DETT är "lätt-trimmat". Just för det faktumet att den svarar otroligt bra på trim samt att orginal så ligger dem egentligen runt 320 - 330 sträcket.

Men som jag sa förut, om du vill ha lätt-trimmat, så är det V8'a som gäller tyvärr.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
mellander90
5 februari 2010 · 125 Inlägg

okej jag får prova era tips och köra olika bilar av jänk och japs så tackar er alla för dessa jättebra tips. så får vi väl se vad jag köper. tråden kan låsas!

Volvo s60R "sprinten" (2005)
Mitsubishi evolution lancer 8 "clementinen" (2005)
tobbeh78 !
5 februari 2010 · 543 Inlägg

Rinnegan skrev:

tobbeh78 skrev:
Mitt råd är att du provkör och känner lite på bilarna.

Sen ska vi inte lura i någon att skyline r33 gtr är "lätt" trimmad, visst du har 280hk orginal.
Visst på med större avgas, öppetfilter osv men det ger ju inga 400hk, ska du upp på det så måste du väl i med ett annat sprut osv så om det är "lätt" är väl en definationsfråga..

RB26DETT är "lätt-trimmat". Just för det faktumet att den svarar otroligt bra på trim samt att orginal så ligger dem egentligen runt 320 - 330 sträcket.

Men som jag sa förut, om du vill ha lätt-trimmat, så är det V8'a som gäller tyvärr.

Finns flera personer på skyline.se som sagt att dom har köpt en rb26dett för att det ska vara så lätt-trimmat och sen visar det sig att det inte är lika lätt som dom trodde.. bara det jag menar.
Men som sagt  "lätt" är väl en definitionsfråga..

Trött och bitter?? javisst!
Rinnegan Malleus Malificarum
5 februari 2010 · 2 401 Inlägg

tobbeh78 skrev:
Finns flera personer på skyline.se som sagt att dom har köpt en rb26dett för att det ska vara så lätt-trimmat och sen visar det sig att det inte är lika lätt som dom trodde.. bara det jag menar.
Men som sagt  "lätt" är väl en definitionsfråga..

Det skiljer sig nog mellan personer som tror att man får ut 70 hästar av bara 3tums system och insug, och folk som har hållit på med trimmning ett tag.

Och jag anser att den är lätt-trimmad.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
5 februari 2010 · 3 929 Inlägg

Allt beror på vad du gillar!
Och ni som säger att amerikanska bilar inte kan svänga "bla bla bla" dra och släng er i väggen är ni snälla.
Och kriga inte.


On topic!

Beror på vad du vill göra!
Köper du en Honda Civic för 100,000:- så kan du köpa ett gammal jänk skåp för 10,000 och spendera resten på väghållning och tada, går bättre än civicen i kurvorna och rakan.

Men vill du ha ny och fräsh bil som är mysig inredning, köp en japanare då amerikaner kan inte göra inredning av kvalité, alltid plastigt.
Vill du ha bil med charm, v8, muskler och framför allt, vridmoment.
Kör amerikansk v8.

Gör som du vill, vi kan ju inte säga åt dig vad du ska göra och inte göra.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
HalfShell
5 februari 2010 · 162 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Äh, detta velande! wink Säger bara att den känslan jag får när jag sätter mig i min bil(eller annan ball japanare) och vrider om nyckeln och brummar iväg är ingenting som slår. Liksom, man verkligen tillhör den skiten. smile

Och dem som får samma känsla i audis, jänkare, volvos eller vad fan som helst.. Håll er till det imo!

Låter lite skumt, but you get the point! cool

Sån känsla har jag inte fått sedan jag körde min moppe då jag var 14 hmm

Senast redigerat av HalfShell (5 februari 2010)

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up
Wilsgaard
5 februari 2010 · 560 Inlägg

Japanare!

Rquired Allmänt envis
5 februari 2010 · 12 512 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Allt beror på vad du gillar!
Och ni som säger att amerikanska bilar inte kan svänga "bla bla bla" dra och släng er i väggen är ni snälla.
Och kriga inte.


On topic!

Beror på vad du vill göra!
Köper du en Honda Civic för 100,000:- så kan du köpa ett gammal jänk skåp för 10,000 och spendera resten på väghållning och tada, går bättre än civicen i kurvorna och rakan.

Men vill du ha ny och fräsh bil som är mysig inredning, köp en japanare då amerikaner kan inte göra inredning av kvalité, alltid plastigt.
Vill du ha bil med charm, v8, muskler och framför allt, vridmoment.
Kör amerikansk v8.

Gör som du vill, vi kan ju inte säga åt dig vad du ska göra och inte göra.

Tja, japsen är inte mycket bättre på den punkten. Man kan hoppa in i en sprillans ny Lexus och ändå få känslan av att dom fått låna bitar av Toyotas lager. Tidigare kändes det som Corolla, nu för tiden känns det som Auris. Alltså ett steg i rätt riktning men fortfarande långt ifrån vad man förväntar sig för pengarna. Vilket gäller alla japaner...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
5 februari 2010 · 3 929 Inlägg

Trodde dom var lite bättre på inredningar än amerikaner som knakar i plasten när man kör men visst kan man ha fel! smile

Men på ett forum dominerat av japanska bilar så är det ju ganska självklart att du får mer röster på just japanskt så välj efter vad du vill ha, inte andra!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang