HJÄLP!! 2st RAMMADE PARKERADE BILAR ÖREBRO MÄSSAN!!!!! fredag till lördag kväll/natt !

Bjare
3 februari 2010 · 945 Inlägg

vad hände med bilderna?

Hade varit intressant att se. smile

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
dcay Licenssvetsare
3 februari 2010 · 927 Inlägg

Hoppas du får tag i dom jävlarna och låter dom stå för ALLA kostnader! Lycka till!

Robbin_V90 Elektriker/Montör
3 februari 2010 · 534 Inlägg

dcay skrev:
Hoppas du får tag i dom jävlarna och låter dom stå för ALLA kostnader! Lycka till!

+1

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??
Woojen
3 februari 2010 · 1 101 Inlägg

Surt läge sad

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Subaru Impreza "ost" (2000)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Agr3n
3 februari 2010 · 108 Inlägg

Kanske långsökt men har du provat söka på 745:er här på gorg & letat efter en bil med liknande färg i örebro området?? man vet ju aldrig om dem har den uppe här om de är ungdomar..

BMW E30 320/325 "M-tech 2" (1988)
Pikey
3 februari 2010 · 2 283 Inlägg

Hur stor är chansen att de erkänner? Har de inte kontaktat dig efter det hänt lär inte ett erkännande komma fram om du stor och skriker på dom heller...

Lika bra att lägga ned jakten

R.I.P. Michael Jackson!
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
4 februari 2010 · 3 929 Inlägg

Froborg skrev:

fast_porsche911 skrev:
Oansvarigt ? ...
NR 1:hade det varit om jag lämnat dom i körfältet men inte på mina egna parkeringsplatser.
NR 2:betalar du mina försäkringar+skatt på bilar jag äger så är du välkommen,så ska dom nog vara påställda alla & helfösäkrade !

NR 3:den dagen det händer dig , snacka då !men det tar nog ett århundrade innan du kommer till den dagen du äger lite för mkt bilar & eget parkeringsgarage för alla!.. men hojta till om du har plats jag kan ställa dom på!

Att man inte får tag på den som körde på vill jag inte yttra mig om men skador lämnare alltid spår å alltid ngn som ser när det står ca 30st sladdnissar på samma område... problemet att det är nog många som håller ryggen vad som skett på varandra.


Den dagen du är ute å åker kanske ngn klipper dig så du blir invalid, då ÄR du oansvarig....

Om du inte har råd att ha dom på ställda och försäkrade så kan man faktiskt sälja dom och köpa en som är billigare att äga. om man har för mycke bilar så finns de en väldigt bra sida och den heter Blocket.se.

Jag hoppas helt ärligt att du skämtar.
Jag äger 3 stycken bilar och ingen av dom är påställda, varför då är det mitt fel om någon idiot sladdar in på våran garage uppfart och kvaddar dom?
Bara för jag äger bilar måste dom väl inte vara påställda?
Hur fan har du tänkt att jag ska t.ex få min saab igenom besiktning när den pissar olja ur styrservot?
Hur ska jag få igenom min Thunderbird när den står utan motor?

Tänk innan du skriver.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
fast_porsche911
5 februari 2010 · 11 Inlägg

Tack :neutral 

Nu är det så här. Polaren har hittat bilen som vi sökt å regnr är gett till polisen, MEN till min stora förvåning ringe polisen idag å bekräfta efter utredning av foton de tagit att det rör sig om 2 bilar som rammat roll

En som kvaddat bilarna mina å 1 bil som troligen rammat den sladdande bilen å sedan in i kontainern.
Efter lite letande under bilarna hittades idag även bakljus glas från en Volvo 240/245a. på det glaset är det lackryk VITfärg/sandfärgad grund .

Även jag stod i lördags 30de  å kliade mina celler i huvet å tyckte det såg ut som det var lite för mkt hjulspår vid de kvaddade bilarna å tänkte även hur har hansom kört rammat mina 2 bilar med höger bakskärm å sedan hamnat i kontainer bredvid å hamnat rakt in i den men lyckats backa ut i 45graders vinkel därifrån å lämnat 8 hjulspår efter sig med olika däckmönster i 2 riktningar .Hmmm.. vart mkt det där .. hehehe.
Alltså 2serie volvo åkte inerst mot mina bilar å 7serie volvo bortom mina bilar. 2serie sladdar in i mina bilar å 7serie volvo bromsar å åker rakt in i kontainer. i där tutchar 2serie 7serien i baken.
Där av 7serie bakljus på marken å höger lyktglas+ blinkers in under kontainer ...å 2serie bakljus under audin som vart mest skadad.

Hoppas ni förstår..
men detta är för mkt nu... det rör sig om 2 sladdnissar som garanterat vet vad som hände.
+ .. hur många till i varje bil kan man undra.

Kommer nu betala generös hittelön till den som ger mig namn eller regnr !!!!mad

Senast redigerat av fast_porsche911 (5 februari 2010)

Turbojesus Flickspanare
5 februari 2010 · 728 Inlägg

Tag hittelönen till att laga upp bilarna.
Förarna i fråga lär du knappast få fatt i.
Lycka till!

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..
fast_porsche911
5 februari 2010 · 11 Inlägg

http://www.garaget.org/fast_porsche911/video

http://www.garaget.org/video/2dzbfrzngavb


Som sagt: bryr mig inte om bilarna .. utan snarare om den som kvaddat dom!
Å som vi vet... världen är liten å det finns alltid ngn som vet ngt.
Bara frågan när det kommer.

Kanske tycker jag är löjlig men rätt ska vara rätt.

Senast redigerat av fast_porsche911 (5 februari 2010)

te_wik Forummoderator
5 februari 2010 · 12 813 Inlägg

fast_porsche911 skrev:
http://www.garaget.org/fast_porsche911/video

Åfan, var det så illa sad

Lägger in filmen så den är lättare att se på.
[video]http://www.garaget.org/video/2dzbfrzngavb[/video]



Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (5 februari 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
fast_porsche911
5 februari 2010 · 11 Inlägg

te_wik skrev:

fast_porsche911 skrev:
http://www.garaget.org/fast_porsche911/video

Åfan, var det så illa sad

Lägger in filmen så den är lättare att se på.
[video]http://www.garaget.org/video/2dzbfrzngavb[/video]



Mvh Tommy

Tackar:)

Turbojesus Flickspanare
5 februari 2010 · 728 Inlägg

fast_porsche911 skrev:
http://www.garaget.org/fast_porsche911/video



Kanske tycker jag är löjlig men rätt ska vara rätt.

Ja gud, det är inge snack om saken. Rätt ska vara rätt.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..
Pierre_r Lastbilsmekaniker
12 februari 2010 · 729 Inlägg

Fått tag i dem än?

fast_porsche911
12 februari 2010 · 11 Inlägg

Hej alla ....

Nu är läget så att jag fått massor med tips å alla pekar på samma bil å regnr.
Som jag skrev så finns det alltid ngn som ser ngt... å när det är snö så plogas det, plogbilen som plogar på området ligger snett bakom där bilarna står å såg på natten då skadan skedde en Volvo 245 som kom smygandes mellan husen ca 15meter från mina bilar, med kvaddad bakskärm, bakljus& kofångare. Han tog regnr å försökte hinna fatt bilen men hann inte upp den (kanske var tur) ... snubben tog inte plogbilen hehehe.
Regnr är polis anmält å snuten jag pratade med sa att det ska vidtas åtgärder bestämt.
Kanske är svårt att bevisa vem som körde bilen men det blir den som är ägare som kommer få det surt.
Att bevisa att det är den bilen är inte svårt med tanke på att det måste blivit plåtskador.. å vem riktar en en volvo bakskärm utan det syns på in sidan.

Den som är reggad på bilen kommer bli av med körkortet 1år, som jag sa så tar polisen i örebro hårt på detta å det som sker på området ,så de kommer nog statuera ett exempel.

Själv är jag glad att veta vem eller snarare vilken bil som kört på mina bilar.
Det kommer något av detta.mad

Mvh T

Kriillee
12 februari 2010 · 110 Inlägg

fast_porsche911 skrev:
Hej alla ....

Nu är läget så att jag fått massor med tips å alla pekar på samma bil å regnr.
Som jag skrev så finns det alltid ngn som ser ngt... å när det är snö så plogas det, plogbilen som plogar på området ligger snett bakom där bilarna står å såg på natten då skadan skedde en Volvo 245 som kom smygandes mellan husen ca 15meter från mina bilar, med kvaddad bakskärm, bakljus& kofångare. Han tog regnr å försökte hinna fatt bilen men hann inte upp den (kanske var tur) ... snubben tog inte plogbilen hehehe.
Regnr är polis anmält å snuten jag pratade med sa att det ska vidtas åtgärder bestämt.
Kanske är svårt att bevisa vem som körde bilen men det blir den som är ägare som kommer få det surt.
Att bevisa att det är den bilen är inte svårt med tanke på att det måste blivit plåtskador.. å vem riktar en en volvo bakskärm utan det syns på in sidan.

Den som är reggad på bilen kommer bli av med körkortet 1år, som jag sa så tar polisen i örebro hårt på detta å det som sker på området ,så de kommer nog statuera ett exempel.

Själv är jag glad att veta vem eller snarare vilken bil som kört på mina bilar.
Det kommer något av detta.mad

Mvh T

bra att det ordnar upp sig!! som vi sa när vi stod och kollade så skulle det ju komma fram!!
/jag som ägde volvo´n på biltransporten

DanielssonC
12 februari 2010 · 213 Inlägg

låter skummt att han som äger bilen ska bli av med körkortet.. Efter som dem aldrig kan knyta honom till brottet utan bara hans bil.. så länge han inte erkänner..

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...
Superman
12 februari 2010 · 321 Inlägg

Kul att det ordnar upp sig för dig!
Men jag undrar hur någon kan bli av med körkortet 1år  pga av bilen är reggad på honom?
Måste nog bli rättegång först!
Jag hoppas att det löser sig på bästa sätt för dig i allafall!smile


fast_porsche911 skrev:
Hej alla ....

Nu är läget så att jag fått massor med tips å alla pekar på samma bil å regnr.
Som jag skrev så finns det alltid ngn som ser ngt... å när det är snö så plogas det, plogbilen som plogar på området ligger snett bakom där bilarna står å såg på natten då skadan skedde en Volvo 245 som kom smygandes mellan husen ca 15meter från mina bilar, med kvaddad bakskärm, bakljus& kofångare. Han tog regnr å försökte hinna fatt bilen men hann inte upp den (kanske var tur) ... snubben tog inte plogbilen hehehe.
Regnr är polis anmält å snuten jag pratade med sa att det ska vidtas åtgärder bestämt.
Kanske är svårt att bevisa vem som körde bilen men det blir den som är ägare som kommer få det surt.
Att bevisa att det är den bilen är inte svårt med tanke på att det måste blivit plåtskador.. å vem riktar en en volvo bakskärm utan det syns på in sidan.

Den som är reggad på bilen kommer bli av med körkortet 1år, som jag sa så tar polisen i örebro hårt på detta å det som sker på området ,så de kommer nog statuera ett exempel.

Själv är jag glad att veta vem eller snarare vilken bil som kört på mina bilar.
Det kommer något av detta.mad

Mvh T

Buick Invicta "Victa60" (1960)
Cadillac Fleetwood "Bad Kaad" (1959)
volvoentusiasten
13 februari 2010 · 4 005 Inlägg

Om man nu kan knyta det till ägaren/föraren så kan det vara grov vårdslös körning samt Obehörigt avvikande från trafikolycksplats, båda har indraget körkort bl.a i straffskalan. Tveksam dock att det blir 1 år, men den som lever får se!

Jäkla skönt att du fick tag i honom! Har du pratat med ägaren?

Opelmadness German cars, quality and beyond
13 februari 2010 · 8 197 Inlägg

Jävlar va bra.. smile
Hoppas han åker dit bra på det... Det är ju trots allt smitning..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang