Ford 1933 3W Coupe - projekt av en "Made in Sweden" Coupe
Mitt senaste projekt handlar om bygget av en Ford -33 (1933) 3W Coupe - helt byggd från scratch av mig själv med Corvette LT1 drivlina, Corvette bärarmar, Viper bakaxel, AirRide luftfjädring som regleras av AccuAir nivåreglering... Visa mer
Så jäkla kul att följa jobbet. IMPONERANDE minsann.... Är det vanlig plåt du jobbar med på golvet? Den ser så blank ut att man nästan kan tänka sig det är rostfri plåt.
Tack! Jo-det är vanlig plåt men den är på 1,5mm. Det är när man slipar den med en lamellrondell så ser det så blankt o fint ut.....
det är väl tjockare än orginal till&med? har för mig jag mätte plåttjockleken i torped, golv & karossbalkar på min A-ford till 1,2mm & karossplåten till runt 1mm
Skulle tro att den är lite tjockare i golvet, men det är bara att trimma motorn lite mer...haha
Jodå-snart nog kan man lägga på karossen och sömma ihop den med golvet så man kan fortsätta på allt som skall göras på karossen....
tycker ditt på bygge går fort framåt och blir ju jä*** bra resultat på allt du gör själv! själv laggar jag rost på en vw taro -95 ju mer man gräv ju mer hittar man laggat båda skärmarna fram! bara trösklar, dörr v, h, flak, backlucka och en massa ytrost lär hitta mer medan man håller på.... ska bli 18 års bil!! kanska man ska ta och göra en tråd!
Jodå-snart nog kan man lägga på karossen och sömma ihop den med golvet så man kan fortsätta på allt som skall göras på karossen....
tycker ditt på bygge går fort framåt och blir ju jä*** bra resultat på allt du gör själv! själv laggar jag rost på en vw taro -95 ju mer man gräv ju mer hittar man laggat båda skärmarna fram! bara trösklar, dörr v, h, flak, backlucka och en massa ytrost lär hitta mer medan man håller på.... ska bli 18 års bil!! kanska man ska ta och göra en tråd!
Det är ju lite det som är det träliga med rost....det är ju som regel väldigt mycket mer än det som man verkligen kan se..så snart man börjar "riva" i det där blir det genast så mycket mer som kommer fram.....så som sagt: i mitt fall är det så mycket enklare då det är ny, frisk plåt att jobba med.
Jodå-snart nog kan man lägga på karossen och sömma ihop den med golvet så man kan fortsätta på allt som skall göras på karossen....
tycker ditt på bygge går fort framåt och blir ju jä*** bra resultat på allt du gör själv! själv laggar jag rost på en vw taro -95 ju mer man gräv ju mer hittar man laggat båda skärmarna fram! bara trösklar, dörr v, h, flak, backlucka och en massa ytrost lär hitta mer medan man håller på.... ska bli 18 års bil!! kanska man ska ta och göra en tråd!
Det är ju lite det som är det träliga med rost....det är ju som regel väldigt mycket mer än det som man verkligen kan se..så snart man börjar "riva" i det där blir det genast så mycket mer som kommer fram.....så som sagt: i mitt fall är det så mycket enklare då det är ny, frisk plåt att jobba med.
ja fyfan för rost men man lär sig ju!ja det är ju de
V sida av främre golvet klart, karossen lyfte jag på i morse...själv....höger dörren bortkapad....och har börjat punktat fast karossen mot golvet så att man kan fortsätta med sista golvbiten över växellådan:
kör du med lamellskiva på vinkelslip eller ? är ju lite svårt med åtkommligheten så här inne i hörn.
Jajamensan - på "raksträckorna". När hela bilen är klar så får man väl gå över hörnorna med en Dremel och en litet slipstift eller liknande skulle jag tro, men den dagen den sorgen:cool:
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 597 Inlägg
15 december 2012
#338
33Coupe skrev:
farbrorbozze skrev:
kör du med lamellskiva på vinkelslip eller ? är ju lite svårt med åtkommligheten så här inne i hörn.
Jajamensan - på "raksträckorna". När hela bilen är klar så får man väl gå över hörnorna med en Dremel och en litet slipstift eller liknande skulle jag tro, men den dagen den sorgen:cool:
Fråga; Svetsas golvet och sen själva karossen fast mot ramen eller bultas den som förr?
Man kan egentligen säga att karossen sitter (svetsad) på ytterligare en plåt - se bilden - och alltihop är sedan skruvat fast i ramen med skruvar/bultar. Svårt att förklara, men.....så här: