5090
Sök

Mitt mål är att äga Sveriges Snabbaste Supra Mkiv N/A " Naturally Aspirated"

Driver
2 111 Inlägg
18 mars 2010
Håller också tummarna o hoppas att du lyckas!

MEN, jag förstår dock folk som klagar då trådens innehåll inte lever upp till den ganska kaxiga "tråd-titeln"...

Lycka till framöver iallafall!

Mvh Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
18 mars 2010
Takashi skrev:
Men seriöst, har ni inget bättre för er än att klanka ner på snubben? Han gör så gott han kan och har tid till, hans mål kanske inte är att bygga den snabbaste N/A Supran på en dag. Antar att det är ett rullande projekt. Börjar hur som helst bli väldigt drygt nu..

THEBADGUY skrev:
Varför göra som alla andra igentligen och överladda?

Vill han sugtrimma så låt han göra det!!
Är ju fan bara idiotiskt när ni håller på och klankar ner på hans bygge.

Ontopic:

Lycka till med projektet Lee! Ska bli kul att se vad som händer!

Mvh/ Nicklas

Jag klankar inte ner, jag är bara nyfiken på vad det egentligen är gjort på bilen för att få den till "Toyota supra mkiv NA grejen med den här är att bli snababste supra utan turbo i sverige" som det står i rubriken.

Har ju inte fått något redigt svar på det än och det är även många andra som undrar detta.

Själv så tycker jag det är starkt av honom att sugtrimma en Supra, vad jag vet så är det ingen annan i Sverige som har gjort det.
Men för att göra det redigt så krävs det att man lägger mycket pengar i motorn samt gör det redigt med insug, avgas, topp, lättning/balansering av motorn, mappning osv.

/Påsen

PÅSEN RACING

9 108 Inlägg
18 mars 2010
påsen skrev:
Jag klankar inte ner, jag är bara nyfiken på vad det egentligen är gjort på bilen för att få den till "Toyota supra mkiv NA grejen med den här är att bli snababste supra utan turbo i sverige" som det står i rubriken.

Har ju inte fått något redigt svar på det än och det är även många andra som undrar detta.

Själv så tycker jag det är starkt av honom att sugtrimma en Supra, vad jag vet så är det ingen annan i Sverige som har gjort det.
Men för att göra det redigt så krävs det att man lägger mycket pengar i motorn samt gör det redigt med insug, avgas, topp, lättning/balansering av motorn, mappning osv.

/Påsen

Egentligen tror jag inte det krävs så mycket mer, finns nog inte så många N/A-Supror som är trimmade över huvud taget roll Själv hade jag inte velat lägga dom pengarna på en sugmotor men visst är tanken frän.

NissanMotorsport
18 mars 2010
påsen skrev:
Takashi skrev:
Men seriöst, har ni inget bättre för er än att klanka ner på snubben? Han gör så gott han kan och har tid till, hans mål kanske inte är att bygga den snabbaste N/A Supran på en dag. Antar att det är ett rullande projekt. Börjar hur som helst bli väldigt drygt nu..

THEBADGUY skrev:
Varför göra som alla andra igentligen och överladda?

Vill han sugtrimma så låt han göra det!!
Är ju fan bara idiotiskt när ni håller på och klankar ner på hans bygge.

Ontopic:

Lycka till med projektet Lee! Ska bli kul att se vad som händer!

Mvh/ Nicklas

/Påsen

Jag ser ingenstans där han säger att den ÄR snabbaste, utan den ska BLI!

1 212 Inlägg
18 mars 2010
lee kommer att lyckas!

på 80 talet byggde jag om en helt ny lancia abarth som slog det mesta i gatbilar.
det var populärt med alla dessa gti, gte där bilarna sög soppa utan turbo. //på den tiden fanns
ju bara saab med turbo// enkel match med abarth:en. sög 2 l/milen.
en kul grej med denna var att vi fick lyfta upp den på liften på
bilprovningen, besiktningsmannens kommentar vid tut rundan//den går ju riktigt bra//

men detta kalas kostade 25-30 tkr på den tiden.

så lee får nog till detta med resurserna han får fram

mvh kent66

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Med.lem
3 759 Inlägg
18 mars 2010
kenth66 skrev:
lee kommer att lyckas!

på 80 talet byggde jag om en helt ny lancia abarth som slog det mesta i gatbilar.
det var populärt med alla dessa gti, gte där bilarna sög soppa utan turbo. //på den tiden fanns
bilprovningen, besiktningsmannens kommentar vid tut rundan//den går ju riktigt bra//

mvh kent66

Jag förstår inte vad du pratar om, tävlade ni om vilken bil som drog mest soppa? :S tongue

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

1 212 Inlägg
18 mars 2010
Mr_EmCom skrev:
kenth66 skrev:
lee kommer att lyckas!

mvh kent66

Jag förstår inte vad du pratar om, tävlade ni om vilken bil som drog mest soppa? :S tongue

denna lilla skit gick ruskigt fort, men toppfarten gav upp vid 215 km. om annan låda fanns att tillgå då,
vem vet vad den toppat.big_smile

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
18 mars 2010
Helt ärligt så tror jag inte det är så svårt att få den snabbaste NA mkiv supran i sverige. då jag inte sett någon annan som faktiskt trimmat sin NA supra.

Det som är gjort hitils får man väl mest se som förberedelser.

Det som skulle gynna effekten mest i denna bil är nog att rulla upp den i en bänk och justera in kammarna så dom matchar mot extratorgrenrörets avstämmning. Det skulle säkerligen ge en 10-20 häst extra och justera in detta..  Kombinera det med t.ex en soppadator (apexi S-AFC kanske?) så det går finjustera soppan. en sån lösning skulle räcka långt vid en sugmotor då det inte är några enorma mängder soppa som ska justeras.

om det går justera tändningen lite. + soppadator och justering av kammarna i bänk tror jag utan tvekan att det finns en 30-40 häst att hämta.

men som ni säger.. ska man ge sig på ordentliga effekter på en NA så kostar det. Nästa steg utöver justering vore att ge sig på toppen.. portning kammar och större ventiler.. men då börjar det bli riktigt dyrt.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Honda Performance Club
236 Inlägg
18 mars 2010
Takashi skrev:

ingen har väl klankat ner på killen, det enda folk gör är att försöka förklara för lee vad han har gett sig in på, eller ska ge sig in på rättare sagt. att få sveriges snabbaste n/a supra är inte svårt alls, men att få 350hk,380hk  eller vad det nu va han va ute efter är sjuukt dyrt.
coolt om han lyckas, men själv tycker jag att han ska slänga in kompressor big_smile finns säkert kompressorkit till den bilen big_smile hade ju varit coolare än sugtrim. finns väl inte nån supra med kompressor i sverige.

hpc: korre
Kör: Civic Type-R FN2

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
Takashi skrev:

ja precis det är det som kommer och bli
men jag vet inte hur jag ska förklara det för folk som frågar
jag har ej direkt svar till när bilen blir klar
jag uppdatera direkt så fort jag har gjort nåt mer med bilen
MVH/Lee

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
myran skrev:
Helt ärligt så tror jag inte det är så svårt att få den snabbaste NA mkiv supran i sverige. då jag inte sett någon annan som faktiskt trimmat sin NA supra.

Det som är gjort hitils får man väl mest se som förberedelser.

Det som skulle gynna effekten mest i denna bil är nog att rulla upp den i en bänk och justera in kammarna så dom matchar mot extratorgrenrörets avstämmning. Det skulle säkerligen ge en 10-20 häst extra och justera in detta..  Kombinera det med t.ex en soppadator (apexi S-AFC kanske?) så det går finjustera soppan. en sån lösning skulle räcka långt vid en sugmotor då det inte är några enorma mängder soppa som ska justeras.

om det går justera tändningen lite. + soppadator och justering av kammarna i bänk tror jag utan tvekan att det finns en 30-40 häst att hämta.

men som ni säger.. ska man ge sig på ordentliga effekter på en NA så kostar det. Nästa steg utöver justering vore att ge sig på toppen.. portning kammar och större ventiler.. men då börjar det bli riktigt dyrt.

du vet ju mina planer och tankar ju
varje händelse med bilen då få du veta det redan i garaget innan det hamnar här big_smile  big_smile

ses nere i garaget myran

oo=00=oo
374 Inlägg
18 mars 2010
Ett litet tips är att snygga till rubriken. Ser lite proffsigare ut med en korrekt rubrik.

Freude am fahren!

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
msjuan skrev:
Ett litet tips är att snygga till rubriken. Ser lite proffsigare ut med en korrekt rubrik.

vet du var man kan gå in och ändra på rubriken?

oo=00=oo
374 Inlägg
18 mars 2010
_lee_jr skrev:

Du klickar på redigera i det första inlägget i tråden.
Då kommer du åt att redigera rubriken.

Freude am fahren!

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
msjuan skrev:
_lee_jr skrev:

Du klickar på redigera i det första inlägget i tråden.
Då kommer du åt att redigera rubriken.

Tackar
nu har jag ändrat rubriken:) smile

873 Inlägg
19 mars 2010
go for it lee    smile

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432

192 Inlägg
19 mars 2010
Tjena!

Hittade din tråd av en slump och tyckte det var ett häftigt mål. Spana in mitt bygge och sök gärna inspiration, min motor har en bit över 300HK redan innan laddtryck vilket tyder på lite kapacitet. Hemligheten ligger i strokerbotten och rätt setup av kammara samt insug:

http://main.superiorimports.se/demobila … ph-soarer/

Här en film med bilen:

http://main.superiorimports.se/nyheter/ … by-fernis/

Finns även mer om du letar runt, men hoppas man gav inspiration. You can do it, tog mig fem år att bli "halvklar" med min 2JZ men livet är långt. ;-)

VD
643 Inlägg
19 mars 2010
Pga att jag inte har hört att någon har trimmat sin NA utan turbo, så skulle jag kunna säga att du nått ditt mål om ingen säger eller tycker nått annat big_smile

739 Inlägg
19 mars 2010
hur går det för dig nu då? big_smile vad har en "sug" supra orginal Hp?

mvh

Sök