Samlingstråd: Vad är min bil värd?

caromania Forummoderator
23 november 2018 · 9 296 Inlägg

Lowpass skrev:

caromania skrev:

Hybrid_ skrev:

Caromania köper den säkert. Han är Honda-knarkare!

Jag tittade faktiskt på en sådan när jag valde Lexusen. Det som talade för Lexusen var bränsleförbrukning och prestanda. Men förbannat fina bilar är det!

Vad kör du för Lexus? Självklart ett bra val vilken modell det än är.
Valde själv Legenden för att jag också är inne på Honda men även att man fick en helt otrolig fyrhjulsdrift.
Ska man ha det på Lexus blir det endast de dyraste modellerna.

GS300. Fyrhjulsdrift är inget jag verkligen behöver, men skulle gärna byta upp mig till en GS450h.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
TrimNisse
12 januari 2019 · 1 Inlägg

Vad kan en äkta 740 tic 1990 med 16100 mil  orginal vara värd? Ny bessad och nästan rostfri, mörkgrå (214 tror jag lacken heter) och en hel del utrustning som orginal hatthylle högtalare, elhissar, elspeglar, stolsvärme, equalizer m.m

Elbner
13 januari 2019 · 6 Inlägg

Vad tror ni en 244 D24 originaldiesel kan vara värd?
Gått 28 tusen mil
Risig kaross men fin under
taklucka
Dieselvärmare
Går fint i maskin

Senast redigerat av Elbner (13 januari 2019)

Claaas
13 januari 2019 · 1 Inlägg

Hej! Har en röd 744 turbo -86 ca 21000 mil i nästintill originalskick, hyfsad lack, väldigt lite rost nästan som ny invändigt. R-sport stötdämpare, renoverad B23ET, 531 topp med original turboagg.
Vad tror ni den är värd?

Johansson72 IT Geek och Audiot
14 januari 2019 · 127 Inlägg

Lowpass skrev:
Vad tror ni om en Honda Legend 2008.
Fullutrustad
Mycket bra skick.
25000 mil

För att citera en tidigare värderare på KVD:
"Honda är en "hit or miss", endera så dyker en entusiast upp och priset sticker iväg eller så går de oförskämt billigt."

Sök rätt köpare via entusiastforum, eller annons i tidningen "Klassiker", men vanlig "Svenssson" skulle tyvärr inte ge mycket. Gissar på V6:a och automat, då blir 250.000km är rätt iskallt på en 10 år gammal bil.

V3N
20 februari 2019 · 34 Inlägg

En passat 2005 framhjulsdriven manuell 5 växel, bensin utrustad med trend/plus. Full servad somras och MYCKET fin i kaross.

iFerz
21 februari 2019 · 278 Inlägg

Ska bli av med vinterhärken och försöker hitta en "rimlig" värdering. Är inte mycket pengar det rör sig om, men kan vara värt att kolla iallafall:

Positivt:
Skattebefriad (-85:a)
Besiktad till 2020
Dragkrok
Blå inredning
Stereo

Negativt:
Typ allt annat, stygg i lack med repor här o där, stökig (men det går ju att lösa), böttad (4varv bak, 3 fram), skador i innertak m.m. (dock inget jag gjort, förutom repor hehe)
Startar inte just nu, mest troligt något enkelt som bränslefilter men orkar inte felsöka härken.

Vad tror ni? Har satt 5k som "riktpris" med budmån såklart, vill inte skänka bort den men vill ju inte heller sälja han för 500kr.

3000kr, rimligt eller inte?

Om du drar åt saker alldeles för hårt, helt i onödan, så gillar jag inte dig :(
Gillar JDMare, kramar och kaffe!
Kika gärna min projekttråd på min Nissan Skyline R33 GTST!
Nissan Skyline R33 "GTST" (1996)
caromania Forummoderator
21 februari 2019 · 9 296 Inlägg

iFerz skrev:
Ska bli av med vinterhärken och försöker hitta en "rimlig" värdering. Är inte mycket pengar det rör sig om, men kan vara värt att kolla iallafall:

Positivt:
Skattebefriad (-85:a)
Besiktad till 2020
Dragkrok
Blå inredning
Stereo

Negativt:
Typ allt annat, stygg i lack med repor här o där, stökig (men det går ju att lösa), böttad (4varv bak, 3 fram), skador i innertak m.m. (dock inget jag gjort, förutom repor hehe)
Startar inte just nu, mest troligt något enkelt som bränslefilter men orkar inte felsöka härken.

Vad tror ni? Har satt 5k som "riktpris" med budmån såklart, vill inte skänka bort den men vill ju inte heller sälja han för 500kr.

3000kr, rimligt eller inte?

Well... Beror ju på modell. Jag sitter och funderar på om man borde investera i en Magnum-Ferrari 308 från ca 85 och de är dyrare än så, samtidigt som skicket avgör mycket. Däremot vill jag helst ha ljusbeige skinninredning, inte blå så det drar ner lite för mig.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
iFerz
21 februari 2019 · 278 Inlägg

caromania skrev:

iFerz skrev:
Ska bli av med vinterhärken och försöker hitta en "rimlig" värdering. Är inte mycket pengar det rör sig om, men kan vara värt att kolla iallafall:

Positivt:
Skattebefriad (-85:a)
Besiktad till 2020
Dragkrok
Blå inredning
Stereo

Negativt:
Typ allt annat, stygg i lack med repor här o där, stökig (men det går ju att lösa), böttad (4varv bak, 3 fram), skador i innertak m.m. (dock inget jag gjort, förutom repor hehe)
Startar inte just nu, mest troligt något enkelt som bränslefilter men orkar inte felsöka härken.

Vad tror ni? Har satt 5k som "riktpris" med budmån såklart, vill inte skänka bort den men vill ju inte heller sälja han för 500kr.

3000kr, rimligt eller inte?

Well... Beror ju på modell. Jag sitter och funderar på om man borde investera i en Magnum-Ferrari 308 från ca 85 och de är dyrare än så, samtidigt som skicket avgör mycket. Däremot vill jag helst ha ljusbeige skinninredning, inte blå så det drar ner lite för mig.

Jag glömde helt skriva modell, skyller på brist på kaffe! En Volvo 740 ska det stå!

Om du drar åt saker alldeles för hårt, helt i onödan, så gillar jag inte dig :(
Gillar JDMare, kramar och kaffe!
Kika gärna min projekttråd på min Nissan Skyline R33 GTST!
Nissan Skyline R33 "GTST" (1996)
rcy
21 februari 2019 · 1 705 Inlägg

iFerz skrev:
Jag glömde helt skriva modell, skyller på brist på kaffe! En Volvo 740 ska det stå!

Inte för att vara sån, men det hade jag redan räknat ut. Skadat innertak och böttsänkt gjorde att jag inte ens reflekterade över att det skulle kunna vara något annat än en 740.
Det enda jag gillar med mina fördomar är att dom alltid stämmer. wink

Saab 9-3 "svarten" (2004)
Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
Saab 9-5 "familjefraktarn" (2000)
Utmarks-Loke
21 februari 2019 · 5 813 Inlägg

En risig 740 som inte ens startar är nog inte värd mer än den där 500-lappen...

caromania Forummoderator
21 februari 2019 · 9 296 Inlägg

iFerz skrev:

caromania skrev:

iFerz skrev:
Ska bli av med vinterhärken och försöker hitta en "rimlig" värdering. Är inte mycket pengar det rör sig om, men kan vara värt att kolla iallafall:

Positivt:
Skattebefriad (-85:a)
Besiktad till 2020
Dragkrok
Blå inredning
Stereo

Negativt:
Typ allt annat, stygg i lack med repor här o där, stökig (men det går ju att lösa), böttad (4varv bak, 3 fram), skador i innertak m.m. (dock inget jag gjort, förutom repor hehe)
Startar inte just nu, mest troligt något enkelt som bränslefilter men orkar inte felsöka härken.

Vad tror ni? Har satt 5k som "riktpris" med budmån såklart, vill inte skänka bort den men vill ju inte heller sälja han för 500kr.

3000kr, rimligt eller inte?

Well... Beror ju på modell. Jag sitter och funderar på om man borde investera i en Magnum-Ferrari 308 från ca 85 och de är dyrare än så, samtidigt som skicket avgör mycket. Däremot vill jag helst ha ljusbeige skinninredning, inte blå så det drar ner lite för mig.

Jag glömde helt skriva modell, skyller på brist på kaffe! En Volvo 740 ska det stå!

Fan synd. Hade hoppats på en 308 att fixa upp för 3k. sad

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Nybergrobin
21 februari 2019 · 2 377 Inlägg

V3N skrev:
En passat 2005 framhjulsdriven manuell 5 växel, bensin utrustad med trend/plus. Full servad somras och MYCKET fin i kaross.

Mil?  kombi/sedan? auto?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 februari 2019 · 17 380 Inlägg

Nybergrobin skrev:

V3N skrev:
En passat 2005 framhjulsdriven manuell 5 växel, bensin utrustad med trend/plus. Full servad somras och MYCKET fin i kaross.

Mil?  kombi/sedan? auto?

Ska vi gissa på TFSI...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Nybergrobin
21 februari 2019 · 2 377 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Nybergrobin skrev:

V3N skrev:
En passat 2005 framhjulsdriven manuell 5 växel, bensin utrustad med trend/plus. Full servad somras och MYCKET fin i kaross.

Mil?  kombi/sedan? auto?

Ska vi gissa på TFSI...

Skulle tro det... tongue   Googla tfsi så blev bilen värd 6k helt plötsligt xD

V3N
21 februari 2019 · 34 Inlägg

Nybergrobin skrev:

V3N skrev:
En passat 2005 framhjulsdriven manuell 5 växel, bensin utrustad med trend/plus. Full servad somras och MYCKET fin i kaross.

Mil?  kombi/sedan? auto?

23k mil, sedan, manuell 5växel, 1.8T bensin

it_mutt Avstängd
22 februari 2019 · 10 388 Inlägg

V3N skrev:

Nybergrobin skrev:

V3N skrev:
En passat 2005 framhjulsdriven manuell 5 växel, bensin utrustad med trend/plus. Full servad somras och MYCKET fin i kaross.

Mil?  kombi/sedan? auto?

23k mil, sedan, manuell 5växel, 1.8T bensin

Vilket då bör göra den till en B5 och inte en B6 som tidigare folk säkert antog


Den har alltså BÅDE trend och plus-paketen? (då det inte är samma)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
V3N
22 februari 2019 · 34 Inlägg

it_mutt skrev:

V3N skrev:

Nybergrobin skrev:

Mil?  kombi/sedan? auto?

23k mil, sedan, manuell 5växel, 1.8T bensin

Vilket då bör göra den till en B5 och inte en B6 som tidigare folk säkert antog


Den har alltså BÅDE trend och plus-paketen? (då det inte är samma)

Det är en B5.5 alltså typ 3BG

it_mutt Avstängd
22 februari 2019 · 10 388 Inlägg

V3N skrev:

it_mutt skrev:

V3N skrev:

23k mil, sedan, manuell 5växel, 1.8T bensin

Vilket då bör göra den till en B5 och inte en B6 som tidigare folk säkert antog


Den har alltså BÅDE trend och plus-paketen? (då det inte är samma)

Det är en B5.5 alltså typ 3BG

Det är en B5. En faceliftad B5 och därför har man lagt till ".5" precis som man gjorde på A4:orna...och A6:orna...osv osv osv. Föregicks av B4 efterföljdes av B6. Men är trots det i grund och botten en B5.

Vilket hur eller hur fortfarande inte gör den till en B6 som föregående skribenter antog.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
V3N
22 februari 2019 · 34 Inlägg

it_mutt skrev:

V3N skrev:

it_mutt skrev:

Vilket då bör göra den till en B5 och inte en B6 som tidigare folk säkert antog


Den har alltså BÅDE trend och plus-paketen? (då det inte är samma)

Det är en B5.5 alltså typ 3BG

Det är en B5. En faceliftad B5 och därför har man lagt till ".5" precis som man gjorde på A4:orna...och A6:orna...osv osv osv. Föregicks av B4 efterföljdes av B6. Men är trots det i grund och botten en B5.

Vilket hur eller hur fortfarande inte gör den till en B6 som föregående skribenter antog.

Yes och vad är en sådan värd? Så man inte säljer bort den alldeles för billigt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang