3247
Sök

Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!

Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer,... Visa mer

528 969 Visningar
Projektet avslutat 11 juni 2015
9 141 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
RandomHero skrev:
Putteliten skrev:
RandomHero skrev:
hur ser det ut i hörnen under lysena? på rsen är det ett hål och en knopp på listen men dom kan gå av så på min svarta så sitter dom med sånt där svart klet wink mkt snyggt med allt svart ist för chrome=D

Ser precis ut som på dina. Funderar på att plasta in en M3 skruv i listen och sen dra dit en mutter på insidan sen.
Tack! big_smile Blev en helt annan bil nu tycker ja. Råkade göra fel på ena dörren, å det var fasen vad den vinylen satt. Så den lär fasen inte lossna i första taget.

Gör inte de, kan bli väldigt drygt om du ska loss med lysena nån gång=/ ja men det är väl tur att den bettar bra då=)

Det är ju sant, men frågan är varför jag ska loss med dom? Skulle ju kunna köra med vingmutter så får man krypa om man skulle få för sig det.

9 141 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
Putteliten skrev:
CarpeDiem skrev:
Duktig du är, gubben smile

Tack du, bara klantighet som får en att göra fel när man har bra grejer. wink

Tror knappast att du är klantig hehe tongue Som sagt, kämpa på gubben smile

Får erkänna att ja klantat med en list. tongue hade lite brått å skära så chromet syntes på ett ställe, men det är åtgärdat nu. smile

574 Inlägg
14 mars 2012
Putteliten skrev:
RandomHero skrev:
Putteliten skrev:

Ser precis ut som på dina. Funderar på att plasta in en M3 skruv i listen och sen dra dit en mutter på insidan sen.
Tack! big_smile Blev en helt annan bil nu tycker ja. Råkade göra fel på ena dörren, å det var fasen vad den vinylen satt. Så den lär fasen inte lossna i första taget.

Gör inte de, kan bli väldigt drygt om du ska loss med lysena nån gång=/ ja men det är väl tur att den bettar bra då=)

Det är ju sant, men frågan är varför jag ska loss med dom? Skulle ju kunna köra med vingmutter så får man krypa om man skulle få för sig det.

Du kanske får ett stenskott, kromsläpp, vill lacka insatserna, höjdjusteringen pajjar m.m. =p
Nää, inge vingmutter, kommer ju skramla loss på en gång så som du härjar^^

9 141 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
RandomHero skrev:
Putteliten skrev:
RandomHero skrev:

Du kanske får ett stenskott, kromsläpp, vill lacka insatserna, höjdjusteringen pajjar m.m. =p

Jaja, varför plocka ihop bilen? Den kan ju gå sönder. tongue lol
Hehe, man måste ju härja å röja runt lite för att saker ska hända.

Imorrn ska ja nog spendera lite kvalitetstid med Audin igen. big_smile Då blir det att karva i fiskens gamla RS2 kjolar, ska se om man kan göra något bra utav dom. I helgen ska naven slitas bort för att på måndag lämnas in på svetsning och om borrning.
Senast redigerat av Putteliten (14 mars 2012)

574 Inlägg
15 mars 2012
Putteliten skrev:
RandomHero skrev:
Putteliten skrev:

Imorrn ska ja nog spendera lite kvalitetstid med Audin igen. big_smile Då blir det att karva i fiskens gamla RS2 kjolar, ska se om man kan göra något bra utav dom. I helgen ska naven slitas bort för att på måndag lämnas in på svetsning och om borrning.

Haha ja exakt;) hoppas allt går fina fisken då;) haha.

9 141 Inlägg
15 mars 2012
Trådstartare
RandomHero skrev:
Putteliten skrev:
RandomHero skrev:

Hehe, ja för några fula fiskar vill vi ju inte veta av! tongue

574 Inlägg
15 mars 2012
Putteliten skrev:
RandomHero skrev:
Putteliten skrev:

Hehe, ja för några fula fiskar vill vi ju inte veta av! tongue

haha, nä precis wink

Allfixare
1 475 Inlägg
15 mars 2012
Jag är iaf en mycket vacker fisk... Finare än både gäddan och braxen!

9 141 Inlägg
17 mars 2012
Trådstartare
Idag blev det en stund i garaget. Skulle börja plocka bort hjulnaven, men fälgarna satt så förbannat så dom fick vänta. Istället så blev det till att kapa i fish gamla RS2 kjolar.
Till att börja med så passade dom sådär va?

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-77b4401a221dd0f8a6243052af323bb7.jpg

Tror ni om detta då? Blir det fina fish??

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-9581f2ea9124ea3e13b703daae4e18dd.jpg

Eller ser det för jävligt ut?
http://1.bp.blogspot.com/_oUZ-tOCChqs/SPjz-gUcQBI/AAAAAAAAAL8/AWNz07oS8sI/s400/hatchet1.jpg

Funderar lite på då kjolarna är ca 5cm för långa så får jag ju inte med den bakre delen som ni ser på bilden. Kjolen går ner lite framför bakhjulet. Om man kapar bort 5cm på mitten så får jag ju med den delen, men hur fasen sätter man ihop det så det håller och blir snyggt???

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-3a5de7f1dcec7875d8a8bc583e5c094c.jpg

Allfixare
1 475 Inlägg
18 mars 2012
Blir jävligt bra det där! Kapa dom på mitten, sen åker du till en karroseriverkstad/bilskadeverkstad och ber dom svetsa ihop dom som dom göt med trasiga kofångare.

9 141 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
fish skrev:
Blir jävligt bra det där! Kapa dom på mitten, sen åker du till en karroseriverkstad/bilskadeverkstad och ber dom svetsa ihop dom som dom göt med trasiga kofångare.

Okej, får forska i det på månda då. Innan jag kapar dom. wink

9 141 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
Demontering utav naven är i full gång, ska lämna in dom på tisdag för att få dom omborrade!

German Engineering
9 083 Inlägg
18 mars 2012
Kämpa på, gubben smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 mars 2012
Ser bra ut här som vanligt smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

9 141 Inlägg
21 mars 2012
Trådstartare
Tack grabbar! Har väl inget att visa för tillfället, baknaven är inne på omborrning och styrspindlarna är inne för att få naven urpressade. Dom fick inte plats med hela spindeln i maskin + att lagren är visst på gång och rasslar lite.

Någon som vet om man kan ha spacers med 4x100 till 5x130? I så fall hur ser dom ut?
Naven till caben är visst för små för att borra om till 5x112. sad
Ska jag köra på 4x100? +slipper svetsa igen några hål och bara borra nya. -Vet inte omdet finns spacer för 4x100 till 5x130
eller ska jag ha 5x100? +enkelt med spacers. - vet jag inte än.
eller ska ja go nuts och köra på 5x108? +slipper också svetsa igen några hål, bara borra 4 nya på det med. -Volvofälgar passar väl inte på Audi om man skulle vilja ha andra fälgar?

54 Inlägg
21 mars 2012
kolla med www.spacer.se är det möjligt att göra spacers 4/100 till 5/130 så borde han kunna fixa det.

Audi Cabriolet -94
VW passat -01

Dryg.
107 Inlägg
22 mars 2012
Ligger en mk1cab med porsche-hjul på blocket.. och han har spacers så omöjligt är det inte wink

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 mars 2012
Vill du ha 5/112 så är det ju enklast att bara byta naven.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

9 141 Inlägg
22 mars 2012
Trådstartare
malaguti_fabbe skrev:
Varför 4/100? Du har ju 4/108 tongue

Vill ju få på mina Porschefälgar på bilen. Spacers 4x108 till 5x130 är en fysisk omöjlighet, men verkar som att 4x100 till 5x130 verkar möjligt.

Sök