2587
Sök

Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!

Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer,... Visa mer

528 996 Visningar
Projektet avslutat 11 juni 2015
-sommar ska de va....
4 538 Inlägg
17 maj 2012
Hej! Är det Sikaflex du limmat med eller fick du tag i bra grejer hos nån lackerarare?
Kan också tipsa om att Swedol har bra torkarblad, sånna där modernare i ett stycke utan metallprylar. Köpt sånna till alla min "gammelbilar" och dom är suveräna.
Senast redigerat av eastmotorsport (17 maj 2012)

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

54 Inlägg
17 maj 2012
Här är en till som fortfarande följer med spänning. Ser bra ut.

Audi Cabriolet -94
VW passat -01

3 151 Inlägg
17 maj 2012
Jag följer också... Tycker ditt bygge är intressant, men jag är lite dålig på att kommentera måste jag medge. smile

61 Inlägg
17 maj 2012
Följer allt ditt projekt jag me, smile men är dock inte så aktiv på att skriva tyvärr..

1 200 Inlägg
17 maj 2012
Klart att man fortfarande följer! Blir fett med kjolarna när de är lackade! När tror du bilen är "klar"? smile

574 Inlägg
17 maj 2012
klart man är kvar, vill ju se slutresultatet nån gång wink

9 141 Inlägg
17 maj 2012
Trådstartare
Så ni är några kvar i alla fall. big_smile Kul att ni gillar det också. Har inte satt något färdigt datum. Tänkte göra klart kjolarna så fort jag kan å få iväg dom och backspeglarna på lack så snart som möjligt. Fälgarna är på G, så det blir krängning av däck så fort dom är tillbaka. Hoppas jag har allt det klart till semestern V29. Bakänden blir att bygga en egen, hoppas jag kan få den klar innan avställning i alla fall. Så nästa vår ska fan bilen vara klar för att köra direkt vid påställning.

Limmet jag använder är Car System, Power Mix, finns att köpa på Mekonomen. Var visst inga billiga grejer. hmm

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-e296efaa774076dfbe1e954a54c1a470.jpg

Högra kjolen limmad igen och passar rätt bra faktiskt. Blir att värma upp den för att få intill den helt mot tröskeln. Kommer att fästa upp dom med dubbelhäftande tejp i uppkant, och under bilen blir det som du sa Björn (Randomhero) Grabber upp i tröskeln. Går inte lösa det på bättre sätt, dessutom är det ju en sommar så om jag rostskyddar hålen så ska det gå bra tycker ja.

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-fe2ffb7a19752d7adc93e81d6e8c35c1.jpg

Medan jag väntade på att kjolen skulle härda så städade jag ur bilen och snygga till lite, imorrn blir det tvätt så den är fin till lördag.

German Engineering
9 083 Inlägg
18 maj 2012
Följer självklart projekttråden, gubben wink Ser bra ut, nice work smile
Senast redigerat av CarpeDiem (18 maj 2012)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

when ever - were ever
513 Inlägg
18 maj 2012
Klart man följer tråden smile Har lite problem med uppkoppling bara...

574 Inlägg
18 maj 2012
men om du bara drar grabbern en gång så behöver du inte rostskydda heller wink

9 141 Inlägg
23 maj 2012
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
Följer självklart projekttråden, gubben wink Ser bra ut, nice work smile

Tack. smile Gör så gott ja kan.....

mickefixare skrev:
Klart man följer tråden smile Har lite problem med uppkoppling bara...

Hehe, fixa det!!!! wink

RandomHero skrev:
men om du bara drar grabbern en gång så behöver du inte rostskydda heller wink

Ligger nåt i det du säger, men ja måste ju provmontera med ju.....

9 141 Inlägg
23 maj 2012
Trådstartare
Så där ja!! 1 steg framåt å 10 tillbaka! mad mad

Oljeteyckslampan lyser sen 1 år tillbaka, trots 5 bar tryck och rätt oljenivå. Testat att byta givaren, utan framgång.
För 2 veckor sen tändes ABS lampan, tror att det hänt något med boxen till det. hmm
I lördags var det träff i Katrineholm, självklart tvätt innan man åker. Efter det gick det inte öppna cabluckan och lampan till taket blinkar. hmm
På väg hem så hände det något med min nya DVD, så nu låter det krashigt i högtalarna. Har provat en annan stereo och det låter bra. Misstänker försteget i DVDn. hmm

Någon som har VAG COM eller liknande å vill felsöka min bil??

574 Inlägg
23 maj 2012
hm, ja men måste du "grabba" vid provmonteringen då? tråkigt med alla el-fel sad

9 141 Inlägg
23 maj 2012
Trådstartare
RandomHero skrev:
hm, ja men måste du "grabba" vid provmonteringen då? tråkigt med alla el-fel sad

Måste ju se hur det ser ut, sen kan det ju vara bra med hål innan lack så man inte förstör något vid montering sen.

Jovars, vettefaen hur ja ska göra med dom riktigt. Lämna in bilen känns ju sådär då.... hmm

1 200 Inlägg
23 maj 2012
Finns väl rätt billiga VAG COM på ebay?

574 Inlägg
24 maj 2012
Putteliten skrev:
RandomHero skrev:

Måste ju se hur det ser ut, sen kan det ju vara bra med hål innan lack så man inte förstör något vid montering sen.

Jovars, vettefaen hur ja ska göra med dom riktigt. Lämna in bilen känns ju sådär då.... hmm

blir inte så stor skillnad med lr utan grabbers så länge du inte lägger dej ner och kikar ;p iaf inte på Rsen.
Jo det har du väl iofs rätt i smile

Förstår det men du får försöka få tag på VAG-COM lr någon som har då smile

when ever - were ever
513 Inlägg
24 maj 2012
Putteliten skrev:
Så där ja!! 1 steg framåt å 10 tillbaka! mad mad

Oljeteyckslampan lyser sen 1 år tillbaka, trots 5 bar tryck och rätt oljenivå. Testat att byta givaren, utan framgång.
För 2 veckor sen tändes ABS lampan, tror att det hänt något med boxen till det. hmm
I lördags var det träff i Katrineholm, självklart tvätt innan man åker. Efter det gick det inte öppna cabluckan och lampan till taket blinkar. hmm
På väg hem så hände det något med min nya DVD, så nu låter det krashigt i högtalarna. Har provat en annan stereo och det låter bra. Misstänker försteget i DVDn. hmm

Någon som har VAG COM eller liknande å vill felsöka min bil??

Låter som en jordpunkt. Såna konstiga felkombos brukar vi få på lastbilarna.

61 Inlägg
26 maj 2012
Tråkigt med alla el fel. sad Men lycka till med felsökningen. smile

9 141 Inlägg
26 maj 2012
Trådstartare
Stackarn skrev:
Finns väl rätt billiga VAG COM på ebay?

Ja det finns, men ja vet inte vilken det är jag ska ha. Står ju OBD på alla, å det inte vad jag har då. hmm

9 141 Inlägg
26 maj 2012
Trådstartare
RandomHero skrev:
Putteliten skrev:
RandomHero skrev:

blir inte så stor skillnad med lr utan grabbers så länge du inte lägger dej ner och kikar ;p iaf inte på Rsen.
Jo det har du väl iofs rätt i smile

Förstår det men du får försöka få tag på VAG-COM lr någon som har då smile

Ska se om jag kan få tag på en imorrn, tror jag vet en som har en liggande....

Sök