2134
Sök

Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!

Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer,... Visa mer

529 278 Visningar
Projektet avslutat 11 juni 2015
9 143 Inlägg
16 juni 2012
Trådstartare
jeppanh0e skrev:
Underbart arbete! Höga poäng ska du ha! big_smile

Tack! =o)
Senast redigerat av Putteliten (17 juni 2012)

9 143 Inlägg
21 juni 2012
Trådstartare
Har inte hänt så mycket på sistone, varit iväg på kurs å lite annat skit. Men Besiktning är bokad  6 Juli, blir tyvärr körförbud ett par dagar där, men då hinner jag fixa med lite skit. Den 9 juli är det bokat tid för lack av lite detaljer.

Prylarna på dom sista bilderna har inte hänt något mer med, måste kolla ett par saker under morgondagen sen ska det nog bli fart med det igen....

German Engineering
9 083 Inlägg
26 juni 2012
Kämpa på, gubben smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Familje-räcer!
45 Inlägg
27 juni 2012
Har precis skaffat mig en Audi 80 Cab själv så tänker följa den här tråden med spänning.. smile En snabb fråga bara, är det någon här som haft problem med antennen? Min vill inte åka hela vägen upp och det är ett rätt så irriterande ljud den ger av sig.. hmm

Det är inte snabbast man ska vara, det är uthålligast som vinner.. :)

9 143 Inlägg
27 juni 2012
Trådstartare
bloppan skrev:
Har precis skaffat mig en Audi 80 Cab själv så tänker följa den här tråden med spänning.. smile En snabb fråga bara, är det någon här som haft problem med antennen? Min vill inte åka hela vägen upp och det är ett rätt så irriterande ljud den ger av sig.. hmm

Trevligt, välkommen i klubben! Vad blev det för maskin? Provat att dra i antennen när den ska upp? Brukar ju kunna haverera dom där, på grund av damm å skit.....

Proud 350Z owner!
540 Inlägg
28 juni 2012
Putteliten skrev:
bloppan skrev:

Trevligt, välkommen i klubben! Vad blev det för maskin? Provat att dra i antennen när den ska upp? Brukar ju kunna haverera dom där, på grund av damm å skit.....

Jag vet inte hur era antenner är byggda i försig men på eclipserna är det dummaste man kan göra att dra då man kan råka knäcka av kuggarna... Där hjälper det inte ens att dra i den.
Eftersom att motorn har en gängad stång på sig och ligger längsmed antennen som har en lång böjbar "stång" med kuggar på ena sidan.
Kanske inte är samma för er, men värt att tänka på smile

German Engineering
9 083 Inlägg
28 juni 2012
bloppan skrev:

Kolla i säkringsboxen, säkert en säkring som har gått.

9 143 Inlägg
5 juli 2012
Trådstartare
Håll en tumme för mig imorrn, besiktning kl 11:10! På måndag ska det lämnas grejer på lack. smile

German Engineering
9 083 Inlägg
6 juli 2012
Håller tummarna smile

Gladen Beetle
237 Inlägg
6 juli 2012
All respekt! Hoppas det går bra!

54 Inlägg
6 juli 2012
Hoppas det går bra. ska iväg å besiktiga min nu. smile

Audi Cabriolet -94
VW passat -01

9 143 Inlägg
6 juli 2012
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
Håller tummarna smile

Gött! smile

NickeEriksson skrev:
All respekt! Hoppas det går bra!

Hoppas jag med!

Kemper skrev:
Hoppas det går bra. ska iväg å besiktiga min nu. smile

Lycka till då, så kan vi jämnföra papper sen! wink

9 143 Inlägg
7 juli 2012
Trådstartare
Sådär ja, då var den besiktad. 2st skit 2or blev det, men skönt när det är enkelt fixat i alla fall.

Ena strålkastaren var för hög och gick inte att ställa om.
Bytte avgasbussningar för en månad sen, men en hade visst gått av.

Jaja, halvtimmas jobb i garaget så är man med igen. smile

German Engineering
9 083 Inlägg
7 juli 2012
Putteliten skrev:
Sådär ja, då var den besiktad. 2st skit 2or blev det, men skönt när det är enkelt fixat i alla fall.

Ena strålkastaren var för hög och gick inte att ställa om.
Bytte avgasbussningar för en månad sen, men en hade visst gått av.

Jaja, halvtimmas jobb i garaget så är man med igen. smile

Som jag skrev i din blogg så ordnar det sig med besiktningen, nästa gång går bilen igenom smile Kämpa på, gubben smile
Senast redigerat av CarpeDiem (7 juli 2012)

9 143 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
Sådär ja, då är bilen tillbaka från lack.

Smurföronen är lika röda som bilen. smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-7471e5e7875b989ad36c6d868bf445ed.jpg

Tyvärr så blev det inga kjolar, men istället så lackades trösklarna. Blev en helt annan bil jue....

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-6f513492fb4567b1f21b77c5020bd81d.jpg

Sen har vi ju denna detaljen med, lite förstärkning av den å sen på med reflexfilmen.....
https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-b282ca7e196252588dc620af4225e1ba.jpg
Senast redigerat av Putteliten (12 juli 2012)

3 151 Inlägg
12 juli 2012
Du har fått den så sjukt snygg!

-sommar ska de va....
4 539 Inlägg
13 juli 2012
Blev snyggt även utan sidokjolar tycker jag. Stötfångaren ska väl upp lite  där mot framhjulet ser det ut som. Nice med den lackad och nästan körklar iaf.  :-)

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

9 143 Inlägg
13 juli 2012
Trådstartare
Mervolic skrev:
Du har fått den så sjukt snygg!

Tack. smile börjar bli nöjd faktiskt, bara bakstöten å fälgar kvar typ.....

eastmotorsport skrev:
Blev snyggt även utan sidokjolar tycker jag. Stötfångaren ska väl upp lite  där mot framhjulet ser det ut som. Nice med den lackad och nästan körklar iaf.  :-)

Ja jag tycker det funkar så här med, får se om ja ska ta tag i kjolarna senare. Jodu, hela stötfångaren är sne, skev å hängig passar inte alls bra. Ska försöka få på en i ABS plast istället är tanken. Nästa vecka ska fälgarna lämnas in på lack, hoppas på att få hem spaceplattor med snart, så det är nära nu i alla fall. smile

2 038 Inlägg
13 juli 2012
Blev jävligt bra nu när speglarna och trösklarna är lackade. Blir snyggt ibak med, men vart ska du göra av nrplåten?

9 143 Inlägg
13 juli 2012
Trådstartare
Nosliwe skrev:
Blev jävligt bra nu när speglarna och trösklarna är lackade. Blir snyggt ibak med, men vart ska du göra av nrplåten?

Jag är som sagt nöjd, den börjar se ut som det är tänkt.. smile Visionen är ju att det ska bli som denna då, så nr plåten sitter på stötfångaren. Men det får bli i vinter det, tänkte bygga en gjutform på orginalstöten och den RS2 kopian jag har liggande som visats tidigare i tråden.

Bild lånad av www.garaget.org/fullkorn
https://www1.garaget.org/archive/63/62293/96329/96329-898029.jpg

Sök