2803
Sök

Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!

Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer,... Visa mer

529 299 Visningar
Projektet avslutat 11 juni 2015
9 143 Inlägg
27 juli 2012
Trådstartare
RandomHero skrev:
Putteliten skrev:
RandomHero skrev:
tillverka egna då wink

Haha ja det skulle va spännande. Har tyvärr inte tillgång till maskiner då....

gängsnitt och en stång i rätt dimension räcker ju wink sen vinkelslip och gör ett jack så du kan bra med -mejseln ;p

Haha, klämma dit en E Ring för att få ett stopp emot spacern med va?? tongue lol

Allfixare
1 475 Inlägg
27 juli 2012
Härda med en värmeoicka ba! Jag å björnen åker på jobbet vi å fixar!

9 143 Inlägg
27 juli 2012
Trådstartare
fish skrev:
Härda med en värmeoicka ba! Jag å björnen åker på jobbet vi å fixar!

Haha, härligt! big_smile PMa pris å kontonummer så svarar jag med adress! lol lol

574 Inlägg
27 juli 2012
de blir inte billit e ;D

1 071 Inlägg
27 juli 2012
Senast redigerat av partyvan (27 juli 2012)

Onödigt inlägg^^

9 143 Inlägg
27 juli 2012
Trådstartare
partyvan skrev:
http://www.nipotrading.se/shop/index.php?cPath=550_625

om inte skallen blir för hög

Det där ser ut att kunna vara användbart, vettigaste svaret hittills! Tack! big_smile Slänger iväg ett mail te dom!

1 071 Inlägg
27 juli 2012
såg att det inte va kona i spacer nu

Onödigt inlägg^^

1 071 Inlägg
27 juli 2012
vart på bipart i mjölby annars?

Onödigt inlägg^^

9 143 Inlägg
27 juli 2012
Trådstartare
Var en modell som hade lös kona, så hoppas att det går att plocka bort konan helt å köra utan den.

Har inte varit på Bipart än, skulle åkt förut men slocknade visst på soffan! tongue Får åka in imorrn å kolla.

Familje-räcer!
45 Inlägg
28 juli 2012
Putteliten; Du har ju tagit bort dörrsidorna på din bil, vad är det för skruvar som det stora handtaget sitter fast med? Får inte bort skiten och fönsterhissen har sagt upp sig!sad Eller är det någon annan som vet?

Har testat Google men får inte fram några bra resultat... sad

Det är inte snabbast man ska vara, det är uthålligast som vinner.. :)

9 143 Inlägg
28 juli 2012
Trådstartare
bloppan skrev:
Putteliten; Du har ju tagit bort dörrsidorna på din bil, vad är det för skruvar som det stora handtaget sitter fast med? Får inte bort skiten och fönsterhissen har sagt upp sig!sad Eller är det någon annan som vet?

Har testat Google men får inte fram några bra resultat... sad

Om du kollar på under handtaget i bilen, så har du 3 små hål i det. 1upptill 1 i böjen på handtaget och 1 längst ner. I dom hålen sitter det insexskruvar som man får leta efter med insexnyckeln. Dom följer aldrig med ut, men du kan dra hadtaget rakt ut när dom är lösa. Innanför där sitter det sen 1 stjärnskruv högst upp och en i mitten där handtaget satt. Lossa dom tre, + plåtplattan ovanför låsekistan på dörren. Sen är det bara lyfta dörrsidan rakt upp, var försiktig med wiren till öppningen bakom dörrsidan där. Bara peta bort plåtblecket och sen vika ut wiren.
Lycka till!

Familje-räcer!
45 Inlägg
28 juli 2012
TUSEN TACK!! Nu kanske man kan fixa det.. smile

Får man bara fråga; Vet du vilken dimension på insexnyckeln det är?

9 143 Inlägg
28 juli 2012
Trådstartare
bloppan skrev:

Funderade lite på det tror det kan vara 4 eller 5.

Familje-räcer!
45 Inlägg
28 juli 2012
Putteliten skrev:
bloppan skrev:

Funderade lite på det tror det kan vara 4 eller 5.

Ah, underbart! Tack ska du ha!!smile

9 143 Inlägg
30 juli 2012
Trådstartare
Har mailat till Nippontrading nu så får vi se vad dom säger.
Varit runt i varenda Järnhandel i Linköping + ett par däckhandlare och kollat med OCL Brorssons, men ingen verkar ha några bultar. 1,75 är dom finaste gängorna dom kan uppbringa. Bara vänta på att Beviks industrier ska öppna nästa vecka, har ingen annan i Linköping så har han säger dom på dom flesta ställena jag varit på. Men men, fälgarna är ju inte tillbaka från lack än så ja klarar mig ett litet tag till.

Testade spaceplattorna idag i alla fall. Lite för tight emot centrumet, får ta av ett par tiondelar på spacern. Annars verkar det vara perfekt, ska testa emot Porschefälgarna innan jag gör något med dom.
https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-ea677a94894076a6d8e1dbba5248b692.jpg

Slänger in en liten bild på nya basen ja har så länge. Lanzar Opti Scion 10" med dubbla 4 Ohm spolar. Låter rätt bra ihop med GAS Alpha x1600m.
Inte den seriösaste installationen heller, men men.....

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-69677f9ec772289f70a3e37e14ff180e.jpg

German Engineering
9 083 Inlägg
30 juli 2012
Bra jobbat smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

9 143 Inlägg
27 augusti 2012
Trådstartare
Var visst ett tag sen jag skrev här. Väntar fortfarande på fälgarna då. Vill man inte betala så mycket för att få saker gjort så får man vänta, men det gör inget för bultarna till spaceplattorna har inte kommit hem än. Verkar vara jävligt svårt att få tag på insexbultar M12x1,5 och 12.9 i hållfasthet, men nu har jag i alla fall fått tag på en som har beställt hem till mig. Var ju inte heller så lätt att få tag på några när alla mekaniska verkstäder har haft semester med.

Trots att min födelsedag är nästa vecka, så kom det ett paket idag. smile Som jag fick betala för bara för det. tongue Har väntat på det sen typ februari, och efter mycket om och men så kom det äntligen.

DD S4b och ett par Amega DRVRQ6.
Tack racer-putte och www.avd.se för det! smile

Dax att riva dörrsidorna och bygga om dom så snart jag kan!

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-9e23a3210ca44866e4b484143eed111c.jpg

317 Inlägg
1 september 2012
Riktigt härligt projekt har suttit å läst igenom hela nu ( kanske fuskat lite (A) ), Gillar verkligen allt du gör med bilen tycker det är riktigt roligt med lite förändring, Skulle själv vilja ändra lite på min 100 men vi får se hur det blir med den saken smile

Kommer följas smile

Liten Projekttråd om A6an!
Audi A6 C5

Sök