Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!
Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer,... Visa mer
Riktigt härligt projekt har suttit å läst igenom hela nu ( kanske fuskat lite (A) ), Gillar verkligen allt du gör med bilen tycker det är riktigt roligt med lite förändring, Skulle själv vilja ändra lite på min 100 men vi får se hur det blir med den saken
Kommer följas
Välkommen! Tack, kul att höra. Din 100 ser rätt fin ut, så det är ju ett bra utgångsobjekt om man vill göra något. Tänkt dig typ A6 optik eller så på den?
Välkommen! Tack, kul att höra. Din 100 ser rätt fin ut, så det är ju ett bra utgångsobjekt om man vill göra något. Tänkt dig typ A6 optik eller så på den?
Har faktiskt inte tänkt nå stora saker på den mer än lite ändring inuti så som att ändra färg på klädseln å lite små saker men som det ser ut nu så kommer min far ta över den och jag kommer använda 745an eller köpa något annat
Jaha ja, händer inte mycket för tillfället. Lämnade in bilen på omlack av trösklarna idag, verkade vara silicon på trösklarna så dom blev fulla med kratrar vid lack.
Måste ta tag i det här med middarna med, behöver ett par specialgjorda bafflar bara. Såhär kommer det se ut för tillfället nu i så fall. Lite förändringar kommer att göras framöver...
http://www1.garaget.org/gallery/archive/17257/901413_g8gb99.jpg Har tagit tag i att fixa till låskolven idag. Var en del jobb för att komma år låset ordentligt. Kom fram till att kolven och kransen som kolven vrider var helt slut. Hade en ny krans liggande, ska åka och hämta en begagnad kolv imorgon som ska nycklas om på måndag.
Igår söndag fick jag hem en bättre begagnad låskolv, hur enkelt som helst att nyckla om den var det visst.
http://www1.garaget.org/gallery/archive/17257/901413_g8gb99.jpg Har tagit tag i att fixa till låskolven idag. Var en del jobb för att komma år låset ordentligt. Kom fram till att kolven och kransen som kolven vrider var helt slut. Hade en ny krans liggande, ska åka och hämta en begagnad kolv imorgon som ska nycklas om på måndag.
Igår söndag fick jag hem en bättre begagnad låskolv, hur enkelt som helst att nyckla om den var det visst.
är det en import för dom har vell mindre reggplåtar ?
Yepp Tysk import, hade stora plåtar i Tyskland och första tiden här i Sverige. Bakljusen är USA modell och eftermonterade utav första ägaren här i Sverige, så därför är det liten plåt bak.
Håll lite extra koll på att fälgarna inte lossnar den första tiden. Både mina och svågerns gjorde det i början. Hjulbultarna nöter ner pulverlacken i bult hålen och tillslut så är dom lösa. Svågern lossnade dom för mitt under en bankörning.
Håll lite extra koll på att fälgarna inte lossnar den första tiden. Både mina och svågerns gjorde det i början. Hjulbultarna nöter ner pulverlacken i bult hålen och tillslut så är dom lösa. Svågern lossnade dom för mitt under en bankörning.
Fy fan, låter läskigt! Får hålla lite koll på det då....
Nu har jag varit och tittat på fälgarna, och det får väl duga tycker jag. Väntar bara på insexbultarna så ska jag svarva av lite på spaceplattorna, sen blir det montering på bilen!
Första gången du spänner bultarna så kommer färgen vid anläggningsytan att spricka, så ta bort bulten igen och pilla bort färgen. På mina nylackerade fälgar gick det att pilla bort färgen med fingrarna och den försvann bara just där man vill att den försvinner.
Sedan när du har en ren metallyta igen kan du åter skruva dit bulten, dra med momentnyckel och sedan kan du både sova och köra lugnt.
Första gången du spänner bultarna så kommer färgen vid anläggningsytan att spricka, så ta bort bulten igen och pilla bort färgen. På mina nylackerade fälgar gick det att pilla bort färgen med fingrarna och den försvann bara just där man vill att den försvinner.
Sedan när du har en ren metallyta igen kan du åter skruva dit bulten, dra med momentnyckel och sedan kan du både sova och köra lugnt.
Okej, ska absolut tänka på det vid montering.
Vet inte vad som hänt, me mina bultar har inte kommit än. Måste ringa på måndag å kolla upp det, så ja kan få se hur bilen ser ut med Porschefälgar innan vintern.