2872
Sök

Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!

Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer,... Visa mer

529 392 Visningar
Projektet avslutat 11 juni 2015
ontoft
17 maj 2013
Har missat denna tråden i flera år, men skumläste igenom den nu, och pren lagd. Väntar med spänning på nästa uppdatering.

9 143 Inlägg
17 maj 2013
Trådstartare
ontoft skrev:
Har missat denna tråden i flera år, men skumläste igenom den nu, och pren lagd. Väntar med spänning på nästa uppdatering.

Ja det var illa, men bättre sent än aldrig. wink Välkommen! smile

9 143 Inlägg
20 maj 2013
Trådstartare
1 steg framåt och 2 tillbaka. Skulle krängt om fälgarna i fredags, men upptäckte i torsdags att spaceplattorna bak fortfarande inte passade mot bilen. Så fick boka om krängningen tills idag istället. Skulle få spaceplattorna omsvarvade i lördags förmiddag, men det sket sig då han som skulle göra det åt mig fick förhinder. Så det fick bli i söndags eftermiddag istället, med lyckat resultat. Åkte idag för att kränga om däcken, ett omkrängt och upp i balanseringen. Då dog den och lyset, kollade säkringar mm men dom var okej. Tände och släckte lyset i verkstaden, å då hoppade det igång. Forsätter med balanseringen och då dog balanseringsmaskinen. Hittade en säkring i den som vi bytte å då brann kortet i den. sad

Har även beställt ett par högtalare som jag ska ha bak, och lite kablar som jag skulle fått till helgen. Tanken var att koppla in slutsteg och koppla alla högtalare på steg, men med min vanliga tur så kom inte det heller innan helgen.
Jaja, det löser sig väl förr eller senare. Som sagt ett däck lyckades vi kränga om i alla fall, dom andra 3 får bli senare i veckan då kortet kommit hem.

https://www1.garaget.org/archive/18/17257/167864/167864-3119307.jpg

German Engineering
9 083 Inlägg
21 maj 2013
Kommer bli bra detta smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Teamledare på Hedin Wheel Tech i Bålsta
1 494 Inlägg
21 maj 2013
Kommer att bli bra. du uppskattar det bara mer om det strular på vägen dit ;-)

Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi Urquattro saloon -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4

61 Inlägg
21 maj 2013
Ser riktigt nice ut. Hoppas de löser sig me resten. smile

2 038 Inlägg
21 maj 2013
Porsche fälgarna gjorde sig riktigt bra på bilen! Tråkigt att det strula. Men man blir extra glad när det äntligen är färdigt då! Har varit med om det ett antal gånger som du vet hehe

9 143 Inlägg
21 maj 2013
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
Kommer bli bra detta smile

Ja det blir riktigt bra. smile

vw_audi skrev:
Kommer att bli bra. du uppskattar det bara mer om det strular på vägen dit ;-)

Kanske ligger något i det du säger, men jag börjar bli otålig nu jue! tongue

Mr_Honken skrev:
Ser riktigt nice ut. Hoppas de löser sig me resten. smile

Tack! smile Det är nog inga bekymmer, han borde ha delarna till på torsdag. Så innan helgen hoppas jag på. smile

Nosliwe skrev:
Porsche fälgarna gjorde sig riktigt bra på bilen! Tråkigt att det strula. Men man blir extra glad när det äntligen är färdigt då! Har varit med om det ett antal gånger som du vet hehe

Tack, det blev bättre än jag trodde. smile Hehe, jag är ju van vid strul nu, så det är ju bara att fortsätta i samma anda. Jo jag har allt sett det i din tråd, men fasen vad bra det blir.

574 Inlägg
26 maj 2013
Ska ju inte få aaaallt serverat på ett silverfat heller ;P

9 143 Inlägg
26 maj 2013
Trådstartare
RandomHero skrev:
Ska ju inte få aaaallt serverat på ett silverfat heller ;P

Hade jag fått det så skulle bilen varit klar för 2 år sen jue! Jaja, nu har jag tagit 2 steg framåt igen så får vi se när jag får gå bakåt. Lär ju inte dröja antar ja....

Fick visst med alla 4 fordon jag har på gården på samma bild....
https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-201ed363d30d7fd96cd933fae258f65b.jpg

574 Inlägg
26 maj 2013
Får du plats med alla fordon på ett kort så har du för stor tomt eller för få fordon wink

9 143 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
RandomHero skrev:
Får du plats med alla fordon på ett kort så har du för stor tomt eller för få fordon wink

Haha, tomten är inte så stor så jag har nog för lite bilar! tongue Skulle va kul å ha några bilar till faktiskt. smile

German Engineering
9 083 Inlägg
27 maj 2013
Passar riktigt bra med Porsche Cup fälgarna, well done smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

9 143 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
Passar riktigt bra med Porsche Cup fälgarna, well done smile

Tack du! smile Jag e nöjd! big_smile

574 Inlägg
27 maj 2013
Putteliten skrev:
RandomHero skrev:

Haha, tomten är inte så stor så jag har nog för lite bilar! tongue Skulle va kul å ha några bilar till faktiskt. smile

Bara börja bunkra då wink

61 Inlägg
27 maj 2013
Blev riktigt nice. smile

9 143 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
RandomHero skrev:
Putteliten skrev:
RandomHero skrev:

Bara börja bunkra då wink

Haha, kan ju inte köpa på mig vad skit som helst! tongue

Mr_Honken skrev:
Blev riktigt nice. smile

Nosliwe skrev:
Satt som ett smäck! Skit snyggt big_smile

Tack grabbar! smile Det värmer efter allt slit och alla måtgångar!

En fundering angående bakänden, eftersom att det inte går att få tag på någon som vill bygga om stötfångaren åt mig. Vad tror ni då om att lägga igen det övre "vecket" på orginalstöten, slipa ner strukturen i nerkant och sen lacka hela stöten? Kommer i så fall även skaffa orginal nrplåt hållare också.

when ever - were ever
513 Inlägg
28 maj 2013
Grattis! big_smile  Då får den komma ut på vägarna i år då?

9 143 Inlägg
28 maj 2013
Trådstartare
mickefixare skrev:
Grattis! big_smile  Då får den komma ut på vägarna i år då?

Tack du! big_smile Klart den får det, så är det ju varje sommar färdig eller ej! smile

Sök