Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!
Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer,... Visa mer
1 steg framåt och 2 tillbaka. Skulle krängt om fälgarna i fredags, men upptäckte i torsdags att spaceplattorna bak fortfarande inte passade mot bilen. Så fick boka om krängningen tills idag istället. Skulle få spaceplattorna omsvarvade i lördags förmiddag, men det sket sig då han som skulle göra det åt mig fick förhinder. Så det fick bli i söndags eftermiddag istället, med lyckat resultat. Åkte idag för att kränga om däcken, ett omkrängt och upp i balanseringen. Då dog den och lyset, kollade säkringar mm men dom var okej. Tände och släckte lyset i verkstaden, å då hoppade det igång. Forsätter med balanseringen och då dog balanseringsmaskinen. Hittade en säkring i den som vi bytte å då brann kortet i den.
Har även beställt ett par högtalare som jag ska ha bak, och lite kablar som jag skulle fått till helgen. Tanken var att koppla in slutsteg och koppla alla högtalare på steg, men med min vanliga tur så kom inte det heller innan helgen. Jaja, det löser sig väl förr eller senare. Som sagt ett däck lyckades vi kränga om i alla fall, dom andra 3 får bli senare i veckan då kortet kommit hem.
Kommer att bli bra. du uppskattar det bara mer om det strular på vägen dit ;-)
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi Urquattro saloon -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Porsche fälgarna gjorde sig riktigt bra på bilen! Tråkigt att det strula. Men man blir extra glad när det äntligen är färdigt då! Har varit med om det ett antal gånger som du vet hehe
Kommer att bli bra. du uppskattar det bara mer om det strular på vägen dit ;-)
Kanske ligger något i det du säger, men jag börjar bli otålig nu jue!
Mr_Honken skrev:
Ser riktigt nice ut. Hoppas de löser sig me resten.
Tack! Det är nog inga bekymmer, han borde ha delarna till på torsdag. Så innan helgen hoppas jag på.
Nosliwe skrev:
Porsche fälgarna gjorde sig riktigt bra på bilen! Tråkigt att det strula. Men man blir extra glad när det äntligen är färdigt då! Har varit med om det ett antal gånger som du vet hehe
Tack, det blev bättre än jag trodde. Hehe, jag är ju van vid strul nu, så det är ju bara att fortsätta i samma anda. Jo jag har allt sett det i din tråd, men fasen vad bra det blir.
Ska ju inte få aaaallt serverat på ett silverfat heller ;P
Hade jag fått det så skulle bilen varit klar för 2 år sen jue! Jaja, nu har jag tagit 2 steg framåt igen så får vi se när jag får gå bakåt. Lär ju inte dröja antar ja....
Fick visst med alla 4 fordon jag har på gården på samma bild....
Får du plats med alla fordon på ett kort så har du för stor tomt eller för få fordon
Haha, tomten är inte så stor så jag har nog för lite bilar! Skulle va kul å ha några bilar till faktiskt.
Bara börja bunkra då
Haha, kan ju inte köpa på mig vad skit som helst!
Mr_Honken skrev:
Blev riktigt nice.
Nosliwe skrev:
Satt som ett smäck! Skit snyggt
Tack grabbar! Det värmer efter allt slit och alla måtgångar!
En fundering angående bakänden, eftersom att det inte går att få tag på någon som vill bygga om stötfångaren åt mig. Vad tror ni då om att lägga igen det övre "vecket" på orginalstöten, slipa ner strukturen i nerkant och sen lacka hela stöten? Kommer i så fall även skaffa orginal nrplåt hållare också.