3092
Sök

Lustiga annonser - fordon :-)

#GoodToBeBad
856 Inlägg
19 augusti 2015
http://www.blocket.se/angelholm/Mercede … 21&w=3

"Betalning mottages kontant eller via Swish (Tänk bara på att höja ert maxbelopp på Swish hos er bank innan eventuell betalning)" Mja, jag vet inte. Casha 330.000kr via telefonen skulle nog göra mig rätt svettig.. smile

Elektriker
718 Inlägg
19 augusti 2015
Squidspeed skrev:
http://www.blocket.se/angelholm/Mercedes_Benz_C_63_AMG_Sv_sald_Lagmilad_62112770.htm?ca=21&w=3

"Betalning mottages kontant eller via Swish (Tänk bara på att höja ert maxbelopp på Swish hos er bank innan eventuell betalning)" Mja, jag vet inte. Casha 330.000kr via telefonen skulle nog göra mig rätt svettig.. smile

Att springa runt med 330 000kr i kontater när man besöker en främling skulle jag nog känna är en aning svettigt också...

Kan man ens föra över 330k med Swish i ett svep?

Att man säljer en bil för 330k och vill ha det kontant får en ju att undra lite hur han tänker kring det hela.

Som att kasta vatten i sjön.

88 Inlägg
19 augusti 2015
monno skrev:
Squidspeed skrev:
http://www.blocket.se/angelholm/Mercedes_Benz_C_63_AMG_Sv_sald_Lagmilad_62112770.htm?ca=21&w=3

Att springa runt med 330 000kr i kontater när man besöker en främling skulle jag nog känna är en aning svettigt också...

Kan man ens föra över 330k med Swish i ett svep?

Att man säljer en bil för 330k och vill ha det kontant får en ju att undra lite hur han tänker kring det hela.

Sålde förra bilen över Swish - då pratade vi dock en tiondel av ovanstående belopp. wink
Det ligger dock en maxgräns för engångsbelopp på 150 000 på Swish. Räcker nog gott och väl för att svettas när man gör överföringen. Men det är hur smidigt som helst! Säljaren får sina pengar på kontot ögonblickligen, och båda kan pusta ut. Man slipper krångla med postväxel/banköverföring.

288 Inlägg
19 augusti 2015
Förlåt för offT. Men kan man alltså swisha 150 tusen? Trodde gränsen va typ 10

Ung&Dum
430 Inlägg
19 augusti 2015
Köpte cayennen på swish visste just då att det inte gick att föra över mer än ett visst antal tusen i taget. Men med ökad behörighet gick det. Och ni som svettas innan ni signerar med bankId så står ju namnet på mottagaren innan du skickar iväg det så kan inte bli fel.

In hoc signo vinces

1 319 Inlägg
19 augusti 2015
CurvaN skrev:
Köpte cayennen på swish visste just då att det inte gick att föra över mer än ett visst antal tusen i taget. Men med ökad behörighet gick det. Och ni som svettas innan ni signerar med bankId så står ju namnet på mottagaren innan du skickar iväg det så kan inte bli fel.

Jag tolkar det som att dom mer är rädda för rånrisk än att pengar ska skickas fel. Att under hot tvingas betala via swish eller lämna kontanterna.

330k är tillräckligt för att parterna bör göra upp på banken wink

_----------'

1 524 Inlägg
19 augusti 2015
sleepyoh skrev:
CurvaN skrev:

Jag tolkar det som att dom mer är rädda för rånrisk än att pengar ska skickas fel. Att under hot tvingas betala via swish eller lämna kontanterna.

330k är tillräckligt för att parterna bör göra upp på banken wink

Det där har jag för mig att jag läste om nånstans, en rånare som hade tvingat offret att föra över pengar via swish till sitt egna konto. Det vart ju inte svårt för polisen att identifiera den tjommen lol

Sorry för ot..

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

3 151 Inlägg
19 augusti 2015
Själva betalsättet är skitsamma för min del, jag kan betala kontant likaväl som med banköverföring. Däremot litar jag inte på vem som helst som jag köper bil av. Jag har aldrig betalat mer än 11,000 kr med kontanta pengar och tänker nog aldrig göra det heller. Allt däröver får bli via banköverföring, postväxel eller något liknande. Swish funkar för småsummor men känns dumt att godkänna mer än 10,000 kr hos banken.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
19 augusti 2015
Mervolic skrev:
Själva betalsättet är skitsamma för min del, jag kan betala kontant likaväl som med banköverföring. Däremot litar jag inte på vem som helst som jag köper bil av. Jag har aldrig betalat mer än 11,000 kr med kontanta pengar och tänker nog aldrig göra det heller. Allt däröver får bli via banköverföring, postväxel eller något liknande. Swish funkar för småsummor men känns dumt att godkänna mer än 10,000 kr hos banken.

När exet handlade bil pratade hon med banken ang swish. De sa att man kan höja limiten säg ett dygn och sedan går den tillbaka till något lägre. Tror de sa att 250000 var max.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

3 151 Inlägg
19 augusti 2015
DiwraZ skrev:
Mervolic skrev:

När exet handlade bil pratade hon med banken ang swish. De sa att man kan höja limiten säg ett dygn och sedan går den tillbaka till något lägre. Tror de sa att 250000 var max.

Jo, men känns som en relativt osäker metod ändå (inte tekniskt sett, men när man blandar in folk så...). Stämmer kanske inte, men så känns det för mig.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
19 augusti 2015
Mervolic skrev:
DiwraZ skrev:
Mervolic skrev:

Jo, men känns som en relativt osäker metod ändå (inte tekniskt sett, men när man blandar in folk så...). Stämmer kanske inte, men så känns det för mig.

Gör inte affärer med skummisar på parkeringsplats i ett industriområde... Det är regel nummer 1. Det får man ju känna av från fall till fall hur man vill göra.

Har faktiskt brutit mot regel nummer ett. Bytte signernade ägarbyten och bil utan några garantier. Det är en annan historia men det gick bra hehe

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

3 151 Inlägg
20 augusti 2015
DiwraZ skrev:
Gör inte affärer med skummisar på parkeringsplats i ett industriområde... Det är regel nummer 1. Det får man ju känna av från fall till fall hur man vill göra.

Har faktiskt brutit mot regel nummer ett. Bytte signernade ägarbyten och bil utan några garantier. Det är en annan historia men det gick bra hehe

Så sant som det är sagt. Har varit i den situationen någon gång också, men då var det ingen stor summa inblandad.

1 524 Inlägg
20 augusti 2015
http://www.blocket.se/helsingborg/Audi_ … 16&w=3

Audi a4 1.9 tdi avant den odödliga bilen -98

LÄS HELA ANONNSEN DEN ÄR LITE SKRATT RETTANDE. MEN BILEN ÄR EN OÄDLIGHETS MASKIN.
Ny besiktad i dag utan anmärkning!!!
Det är helt otroligt den bara går o går!!!

#Fungeranda klimat
#Servo
#C-lås
#Fjärrlås med Fjärstart
#Avt drag
#Stero Av senaste modell med usb blutoth osv
#Nya sommar däck
#Nya vinterdäck
#Nya stöttdämpare
#Nya fjädrar
#Nya broms skivor
#Ny bytt kamrem
#Alla remmar bytta
#Diselkraft box
#Ny servad
#Nytt batteri
#Ny besiktad
#Ny bytt olja i växelådan
#Farthållare
#El-hissar
#Ny besiktad utan anmärkning

Maskinelt är den totalt i nyskick!!! Kvitto för över 80,000:- senaste 3åren finns.

Priset är sjukt högt!!!
Men bilen är sjukt påkostad!!!
Allt på bilen fungerar!!!

Förväntar mej inte att få bilen såld. Men slänger ut den ändå då jag har för många bilar.
Satt priset just med förhoppningen att ingen köper den:)

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

349 Inlägg
20 augusti 2015

Han har rätt i en sak. Ingen kommer köpa bilen lol

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782

827 Inlägg
23 augusti 2015
Jag tkr själv att E500 w124 är en av världens finaste bilar men... 195.000kr för en som även är ombyggd låter helt upp åt väggarna för dyrt.

http://www.blocket.se/uppsala/MB_500E_B … 15&w=3

6 700 Inlägg
23 augusti 2015
Andree skrev:
Jag tkr själv att E500 w124 är en av världens finaste bilar men... 195.000kr för en som även är ombyggd låter helt upp åt väggarna för dyrt.

Hade den varit original och haft halva miltalet.. då möjligen!

De/Dem

10 164 Inlägg
23 augusti 2015
Malheus skrev:
Andree skrev:

Är inte det där ett gammalt ljudbygge som Lars K gjorde på 90 talet?, ser dock ut som det saknas en panel på insidan skuffluckan.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

827 Inlägg
23 augusti 2015
Djo skrev:
Malheus skrev:
Andree skrev:

Är inte det där ett gammalt ljudbygge som Lars K gjorde på 90 talet?, ser dock ut som det saknas en panel på insidan skuffluckan.

jo det e tydligen Lars K, vilket borde tyda på att den e välbyggd.
Men ja hade föredragit en org.
Desutom M3 speglar på en E500 e fan att häda.
Senast redigerat av Andree (23 augusti 2015)

10 164 Inlägg
23 augusti 2015
Andree skrev:
Djo skrev:
Malheus skrev:

jo det e e tydligen Lars K, vilket borde tyda på att den e välbyggd.
Men ja hade föredragit en org.
Desutom M3 speglar på en E500 e fan att häda.

Jo det borde den vara.

Jojo det må så vara alla är vi olika men vist udda bilar är bättre original då håller dom värde kan jag bara hålla med om.

Jo det är det tänkte inte på det tidigare men nej usch inte dom speglarna på den bilen.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

7 521 Inlägg
23 augusti 2015
bara jag som tycker han borde fotat BÅDA sidor å fota lite inr ?? han fotade ju bara vä sidan,,

Sök