Evildan skrev:
it_mutt skrev:
Leo86 skrev:
Hitta en billigare 245 -81 i samma skick för mindre pengar då o sluta gnäll så förbannat.
Inte en chans att ni hittar det.
Så, om vi inte hittar en i samma skick, så är den alltså värd det.
Bra att veta...
(fortfarande ett j*vla töntpris)
Den är värd det begärda priset om någon är villig att betala det, annars är den värd precis vad någon är villig att betala för den.
Denna specifika annonsör har genom åren haft en mängd liknande Volvobilar till salu och dom försvinner efter ett tag från sighten, vad dom säljs för eller om dom inte säljs alls är givetvis okänt då det aldrig förekommer några registreringsnummer i annonserna han lägger ut. Annonsören fortsätter att erbjuda oss blocketläsare dessa bilar, det bör betyda att dom är säljbara för annars torde det vara meningslöst att lägga ut dom både ur ett ekonomiskt samt ett tidsmässigt perspektiv.
Givetvis
Det är ju där skon klämmer när någon begär, som i detta fall och i mitt tycke, ett tönthögt pris. Vi har ingen aning alls om säljaren till sist måste släppa den för 60K (exempelvis).
Som påpekat här ovan tror jag visst att vi kommer få se ett högt pris på ex.vis 24X i framtiden, även om jag inte begriper varför. Men, 100K idag, och att påtala att den den bara kommer att stiga och stiga tills den är värd 200K, är bara trams.
Med tanke på vad jag klistrade in från annonsen tidigare;
"jag brukar ofta när jag ser en volvo 240 tex vid nån affär, titta under i golv o balkar, o jämt så att det är rostigt o eländigt, fast dom ser hyfsade ut efter sidorna."
Så skulle det inte förvåna mig det minsta om det är en gammal tjuvgrinig gubbe som har för mycket fritid.
MEN, det skulle absolut vara intressant att veta vad han faktiskt får för bilarna, för, även om de riktigt inbitna volvofolket i många fall är knepiga (enligt mig), så tror jag inte de flesta anser att en 24X är värd 100K+ (fast, med tanke på vad vissa begär för sina slutkörda skräpfyrtiokärror så...)
Nåja...tillbaka till topic