Hjälp om coilovers BEDRÄGERI av 25 årig Vännersborg/Lidköpingsbo.

Slickk_dude
16 maj 2010 · 138 Inlägg

Winner skrev:
om man snackar med banken då? då måste man ju få reda på vem som har startat eller står för kontot? 

Swedbank konto 8314-7,3 260 123-9

nån som har släkt eller föräldrar som jobbar på bank?

Har inte dom typ av "banksekretess"?

Senast redigerat av Slickk_dude (16 maj 2010)

fredde85
16 maj 2010 · 1 798 Inlägg

Jo de har dem så de går inte att bara ringa o fråga vem som står för kontot

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
gnytt
16 maj 2010 · 265 Inlägg

Info vi fått fram angående killen är:
Fullständigt namn
konto nr
addres
fullständigt person nr
ip-addres
stad

Men borde ju finnas något tele nr han kan nås på, eller någon som känner honom lite bättre i lidköpingstrakten?

Mvh/ Kibbe

Senast redigerat av gnytt (17 maj 2010)

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
Bjare
16 maj 2010 · 945 Inlägg

Jag stöttar inte killen alls och jag har heller ingen vetskap kring vem det är.
Har heller inte handlat något och kommer inte göra.

Men borde man inte ta det lugnare med att prata om hans flickvän
och skrika ut att man "HAR" hennes person-nr och liknande?

Tips om ni inte vill ha tråden låst är att inte skryta med var ni Har på killen och vad ni vill göra.
Samla istället personer som är intresserade och prata utanför forumet. smile

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
myran Foto/Bilnörd
16 maj 2010 · 1 541 Inlägg

gnytt skrev:
Info vi fått fram angående killen är:
Fullständigt namn
konto nr
addres
fullständigt person nr
ip-addres
stad
flickvän och flickväns person nr

Men borde ju finnas något tele nr han kan nås på, eller någon som känner honom lite bättre i lidköpingstrakten?

Mvh/ Kibbe

Då har ni alla uppgifter ju.. bevis borde finnas om man samlar alla som blivigt drabbade.

Borde bli ett enkelt fall för polisen som borde gå att lösa jävligt fort.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Toxicarea freak
16 maj 2010 · 23 Inlägg

Alla drabbade som har kommit fram och medgett att dom handlat med killen är uppmanade att göra polisanmälan, detta är vad många av oss sagt på andra forum.
Detta för att så många som möjligt med anmälningar ökar risken för att det går lite fortare.

Men jag har sagt det innan och säger det igen, det är låg prio på sånt här, går det fortare för att det är många som anmäler så tro inte att det är löst denna sommar, men det är bara polisens del av arbetet.

Att få tillbaka pengar, är upp till varje drabbad att ombesörja enskilt, lagliga vägen såklart.
Risken att det ska finnas tillgångar till återbetalning torde vara liten med tanke på att detta är inte första gången snubben vill göra snabba cash.

My 2 cent

TWX
16 maj 2010 · 2 Inlägg

vw____ skrev:
Vi är ett stort antal här på garaget.org som köpt Coils av en kille i Lidköping. Men har skickar inga varor.
Han har en sida på garaget.org me

Länk till annons
http://www.vwgolf.se/viewtopic.php?t=18439
http://www.vr6.nu/forum/viewtopic.php?t … p;start=15
http://www.hamsterpaj.net/diskussionsfo … _jord/lura d_2/sida_1.php

Söker nu om någon känner denna kille och kan be han att betala tillbaka.
han är polis anmäld av många för bedrägeri men i detta land så gör inte ordningsmakten någe direkt.
Vi har namn & adress & person nr på killen men får inte enligt lag lägga ut de på offetligt forum.
Vi har spårat clear nr & de går till Lidköping han har använt samma mail på facebook osv vilket inte är så smart eller också är han väldigt lugnt me hur rättsystemet funkar.

Så Brottslingar är skyddade & offren blir drabbade.
Jag vet att man inte ska betala förskott men så gör man ibalnd så alla moraltanter snälla förstör inte tråden.
Utan snälla hjälp till och få tag på killen så de kanske inte drabbar dig eller nån annan i fortsättningen.

SÅ DE MÅSTE FINNAS NÅN SOM ÄR POLARE ME DENNA KILLE. OCH KAN SNACKA ME HAN.


MVH

Hej!

Eftersom ni har alla uppgifter på honom så kan ni hämta ett hemortsbevis på skatteverket och med de uppgifter ni får där kan ni söka hos kronofogden om betalningsföreläggande det kostar 300 kr men om ni är några stycken som samlar ihop sig så blir det inte så stor kostnad. Eller om ni alla skickar in på honom så får han stora problem med att svara på alla brev från kronofogden, svarar han inte så får ni ett utslag och kan begära honom i personligkonkurs skulden försvinner aldrig men killen får problem och om det är många som har eller får utslag så blir det lättare för polisen att aggera.

Jag tror inte man kan prata med sådana ersoner så jag använder mig av de möjligheter som finns i det rättslösa landet Sverige.

Lycka till
TWX

Hamilton
16 maj 2010 · 8 864 Inlägg

Winner skrev:
om man snackar med banken då? då måste man ju få reda på vem som har startat eller står för kontot? 

Swedbank konto 8314-7,3 260 123-9

nån som har släkt eller föräldrar som jobbar på bank?

Banksekretessen gör det omöjligt för dig att få namnet även om du känner någon som "jobbar" på banken.

Minsta antydan till att det publiceras personuppifter i tråden så låses den.

Fotograf på tierpidag.se
gnytt
16 maj 2010 · 265 Inlägg

Har heller inte skrytit om vad som finns och inte men tänkte att jag pyntar en lista på vad vi har på honom, kanske vilket jag inte tror så får han upp ögonen och tänker att kanske borde jag ta tjuren vid hornen och reda upp det här. Önska kan man ju. Sen har vi ju fått bra tips här inne ang ratsit osv och tänkte att nu vet folk som vill hjälpa till vad vi har. Självjkart är detta polisanmält men polisens egna ord tydde på att visst kommer det vidtas åtgärder men att få pengarna tillbaka kan vara svårare, och det lättaste sättet på denna begäran vara att försöka bearbeta det "lagligt" med egna medel. Men ur andra sidan kanske alla vi som blivit blåsta kan komma överens om något tex med anmälningar om han bara betalar tillbaka pengarna han är skyldig folk.

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
vw____
16 maj 2010 · 38 Inlägg

ingen som känner han? eller är hans polare? Som kan disk me han.

skriv inge person uppgifter i tråden vi behöver denna tråd och den enda som vinner på att tråden blir låst är han själv.

Kan inte han ha lite stake och ge sig tillkänna och lösa detta vi vet att han har varit online på garaget.org. Och sett allt innan han radera alla inlägg i sin gästbok samt tog bort alla sina vänner.
Vi vill bara ha tillbaka våra pengar tillbaka inge annat.

OCH ALLA DRABBADE GÖR EN POLISANMÄLAN DESTO FLERA DESTO BÄTTRE.

Senast redigerat av vw____ (16 maj 2010)

Kesler
16 maj 2010 · 3 650 Inlägg

tyvärr men polisanmälningar leder inte nånstans, inget som polisen prioriterar, och ärendet kommer läggas ner innan den änns börjat..tyvärr.

ExtremeBoost
16 maj 2010 · 312 Inlägg

Hamilton skrev:

Winner skrev:
om man snackar med banken då? då måste man ju få reda på vem som har startat eller står för kontot? 

Swedbank konto 8314-7,3 260 123-9

nån som har släkt eller föräldrar som jobbar på bank?

Banksekretessen gör det omöjligt för dig att få namnet även om du känner någon som "jobbar" på banken.

Minsta antydan till att det publiceras personuppifter i tråden så låses den.

Bara en fråga. Varför får man inte publicera personuppgifter? Står inget i reglerna. Även på Datainspektionens sida står det att det är ok att publicera så länge man inte kränker ägaren av uppgifterna.

Volvo 940 Turbo Plus "940 Turbo SFRO" (1993)
Bjare
16 maj 2010 · 945 Inlägg

ExtremeBoost skrev:

Hamilton skrev:

Winner skrev:
om man snackar med banken då? då måste man ju få reda på vem som har startat eller står för kontot? 

Swedbank konto 8314-7,3 260 123-9

nån som har släkt eller föräldrar som jobbar på bank?

Banksekretessen gör det omöjligt för dig att få namnet även om du känner någon som "jobbar" på banken.

Minsta antydan till att det publiceras personuppifter i tråden så låses den.

Bara en fråga. Varför får man inte publicera personuppgifter? Står inget i reglerna. Även på Datainspektionens sida står det att det är ok att publicera så länge man inte kränker ägaren av uppgifterna.

Du kränker personen genom att lägga ut ett fullständigt person-nr.
Även andra uppgifter som kan vara en länkande kontakt, egentligen.

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
ExtremeBoost
16 maj 2010 · 312 Inlägg

Kommer troligen inte hända mycket med polisanmälan. Han får ett par tusen i böter och får lova att inte göra om det som högst. Sen fortsätter han att blåsa folk...

Volvo 940 Turbo Plus "940 Turbo SFRO" (1993)
dadooo
16 maj 2010 · 841 Inlägg

kränkande är de väll inte ...vill han inte att man ska kunna hitta han på hitta.se etc. så får han göra sekretess skydd elr vafan de heter där de tar bort dej från gulasidorna och allt typ som har med telefonnummer osv o göra!!

dadooo
16 maj 2010 · 841 Inlägg

annars säg bara vilken sida i gulasidorna och vilken rad de har tex så e de vla inte kränkande ..

vw____
17 maj 2010 · 38 Inlägg

Har fått PM av vederbörnade och han ska sätta tillbaka pengar under veckan till alla.
Så vi får hoppas att allt är ett missförstånd och allt ordnar sig självklart.

Senast redigerat av vw____ (17 maj 2010)

Hamilton
17 maj 2010 · 8 864 Inlägg

ExtremeBoost skrev:

Hamilton skrev:

Winner skrev:
om man snackar med banken då? då måste man ju få reda på vem som har startat eller står för kontot? 

Swedbank konto 8314-7,3 260 123-9

nån som har släkt eller föräldrar som jobbar på bank?

Banksekretessen gör det omöjligt för dig att få namnet även om du känner någon som "jobbar" på banken.

Minsta antydan till att det publiceras personuppifter i tråden så låses den.

Bara en fråga. Varför får man inte publicera personuppgifter? Står inget i reglerna. Även på Datainspektionens sida står det att det är ok att publicera så länge man inte kränker ägaren av uppgifterna.

Du får nog läsa lite noggrannare om du nu läst på Datainspektionens hemsida.

Nu verkar ju allt ha löst sig för trådskaparen

Fotograf på tierpidag.se
Floki
17 maj 2010 · 70 Inlägg

Liknande sak hände mig, jag köpte en komplett packningssats till en äldre bil (kostnad c:a 4 tusen) och grejerna kom aldrig.

Gjorde en polisanmälan, skickade in all info som jag hade, polisen sa att det var bra med så mycket info (såsom all text jag skickat, vilka tider jag ringt honom, all konversation öht med personen i fråga, samt kontonummer ja satt in pengar på o.s.v) sen tog det 3 veckor, så fick jag tillbaka mina pengar.

Eftersom att det är så många som köpt med väldigt mycket info tycker jag att polisen ska kontaktas, det går nog fortare än ni tror, speciellt eftersom att många i samma krets blivit blåsta och personen verkar allmänt igenkänd nu.

PoulZen
17 maj 2010 · 772 Inlägg

Tycker oxå att polisen borde göra nått åt det om det är många som anmält honom.
Driver själv ett fall mot en som bedragit mig.
Lämnade allt till polisen, kontonr, namn, personnr, mailkontakt och så.
Men nämn när ni anmäler att ni vill gå vidare med åtal, då brukar polisen
bli lite mer sammarbetsvilliga, annars kan dom som sagt inte göra så mkt.
Så åtala han är det bästa tips jag har.
Hoppas ni får tillbaka det mesta av era pengar, aldrig roligt att bli lurad.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang