Hjälp om coilovers BEDRÄGERI av 25 årig Vännersborg/Lidköpingsbo.

hedley Saaboholic
17 maj 2010 · 3 129 Inlägg

Jag bor inte i lidköping men har andra inkasserings ärenden dit, pm mig gärna hans adress och all info ni har så kan jag se om jag kan hjälpa till.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
17 maj 2010 · 3 129 Inlägg

Kesler skrev:
tyvärr men polisanmälningar leder inte nånstans, inget som polisen prioriterar, och ärendet kommer läggas ner innan den änns börjat..tyvärr.

Om det rör sig om enstaka tillfällen ja, men när så stark bevisning osv finns så kommer det inte läggas ner, däremot kommer det ta tid.

Blev själv lurad av en från Uddevalla som finns här på garaget vid ett bilköp, där finns hans erkännande i förhör och mycket mer men det ärendet påbörjades i augusti och ska nu till tingsrätten.

Som sagt tar tid men stå på er så kommer han inte undan!

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
ExtremeBoost
17 maj 2010 · 312 Inlägg

Hamilton skrev:

ExtremeBoost skrev:

Hamilton skrev:
Banksekretessen gör det omöjligt för dig att få namnet även om du känner någon som "jobbar" på banken.

Minsta antydan till att det publiceras personuppgifter i tråden så låses den.

Bara en fråga. Varför får man inte publicera personuppgifter? Står inget i reglerna. Även på Datainspektionens sida står det att det är ok att publicera så länge man inte kränker ägaren av uppgifterna.

Du får nog läsa lite noggrannare om du nu läst på Datainspektionens hemsida.

Nu verkar ju allt ha löst sig för trådskaparen

För att veta om personuppgifterna är kränkande gör man en samlad bedömning med bla.
I vilket sammanhang de förekommer: För att se om fler folk har blivit blåsta av samma person.
Hur känsliga uppgifterna är: Inte så att det är farligt att gå ut med ett namn när det finns 10k som heter samma
Hur uppgifterna publiceras. Står det att person X är bög tex så är det ju kränkande.
Vilken spridning de har fått eller riskerar att få samt vad behandlingen kan leda till: Person X kommer inte ha det lika lätt att sälja saker då folk vet att han är en bluffare.
Folk tänker till en extra gång om de ser att en person med namn X säljer saker. Om folk vet att de kommer bli "uthängda" så kanske folk tänker sig för en extra gång innan man blåser folk.

Volvo 940 Turbo Plus "940 Turbo SFRO" (1993)
vw____
18 maj 2010 · 38 Inlägg

Som sagt han har sagt att det är ett missförstånd och när han får lön ska han betala tillbaka vilket var denna vecka. Vilket vi inte vet än men hoppas självklart på en snabb lösning vilket vore bra för alla.

Senast redigerat av vw____ (18 maj 2010)

hedley Saaboholic
18 maj 2010 · 3 129 Inlägg

Är nästan villig att sätta pengar på att "jag ska betala vid löning" är ett lamt argument/sätt att få vara ifred för att försöka hitta nya kryphål att ta sig ur skiten med.

/M.B

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
PoulZen
18 maj 2010 · 772 Inlägg

hedley skrev:
Är nästan villig att sätta pengar på att "jag ska betala vid löning" är ett lamt argument/sätt att få vara ifred för att försöka hitta nya kryphål att ta sig ur skiten med.

/M.B

Det är ju ganska klassiskt att dom säger så för att tiden ska gå.
Finns många som håller på med sånt här, som lever på det. Och jag kan lova
att dom använder detta ofta. För att när det gått bra mycket tid så brukar
personerna som kräver pengar ge upp, dom orkar inte hålla på. Och sen
får dom som kräver pengarna lön och är inte längre i jättebehov av pengarna.

Så ge inte upp alla som betalat han, för det är det han hoppas på "antagligen".

Torlejf Bilvårdstönt.
18 maj 2010 · 1 109 Inlägg

Tipset om Kronofogden tycker jag ni ska följa.

Ni kommer aldrig se era pengar igen, men ni kan ju åtminstonde ge han ett ekonomiskt helvete.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
gnytt
18 maj 2010 · 265 Inlägg

Ge upp kommer inte jag göra i alla fall, men får ge honom en chans att betala tillbaka denna veckan annars får man ta nya beslut efter det.

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
Polara
18 maj 2010 · 430 Inlägg

här har ni en lidköpingsbo till, skicka gärna pm med namn å dyl...

Mopar or no car!
Renault scenic "VM Bilen" (2001)
Chevrolet Caprice "Bonny" (1970)
vw____
21 maj 2010 · 38 Inlägg

Torlejf skrev:
Tipset om Kronofogden tycker jag ni ska följa.

Ni kommer aldrig se era pengar igen, men ni kan ju åtminstonde ge han ett ekonomiskt helvete.

Mvh. David.

japp de kommer iallafall jag att följa upp direkt. Men han lova pengar idag fredag men inge än. kanske inte så oväntat men man vill ju ge alla en chans att göra rätt för sig.
Men dagen är inte slut än så han kanske fixar de.

guwib
21 maj 2010 · 624 Inlägg

hur går det?ngra kulor tbx än?

who´s the man?
gnytt
22 maj 2010 · 265 Inlägg

Inte ett öre än så länge och inga svar, deadlinen börjar rinna mot sitt slut....

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
volvoentusiasten
22 maj 2010 · 4 005 Inlägg

Du skriver att händelsen är polisanmäld, bra! Iochmed att många har blivit lurade så har han haft ett brottsligt uppsåt och ska därmed anmälas.

Försök samla in så mycket material som möjligt. Även om det är jobbigt så kan det vara bra om du tar på dig ledarrollen i det här, ta in lite bankutdrag från banken (inte bara screenshot/skriva ut) med deras signatur. Få på att alla andra också lämnar anmälan.

Sammanställ all information så enkelt och logiskt som möjligt och ge det till utredaren.

Ju enklare ett brott är att utreda - ju fortare blir den utredd.

lodiseN
22 maj 2010 · 806 Inlägg

vw____ skrev:

linuslinje skrev:
Du skriver att händelsen är polisanmäld, bra! Iochmed att många har blivit lurade så har han haft ett brottsligt uppsåt och ska därmed anmälas.

Försök samla in så mycket material som möjligt. Även om det är jobbigt så kan det vara bra om du tar på dig ledarrollen i det här, ta in lite bankutdrag från banken (inte bara screenshot/skriva ut) med deras signatur. Få på att alla andra också lämnar anmälan.

Sammanställ all information så enkelt och logiskt som möjligt och ge det till utredaren.

Ju enklare ett brott är att utreda - ju fortare blir den utredd.

Har talat me polisen och allt var skickat till lidköpings polisen eftersom dom har spårat allt dit.
Har alla papper och har varit i kontakt me banken så allt är klart.
Detta är mest OM det är som han säger att han själv blivit blåst så är de trist om han ska få skulder hos kronofogden av oss. Jag trodde mest att han hade så mycket stake att han ville göra rätt för sig.
Så därför vill jag ha kontakt me Lidköpingsbor för nån borde känna han som kan prata me han.
Trodde de var så att alla kände alla överallt smilesmile

Han har blåst er, anmäl honom gör hans liv till ett helvete

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
gnytt
22 maj 2010 · 265 Inlägg

Fick ett tips idag om att han bott i skara eller åtminstone arbetat med en Johan som sitter inne för bedrägeri, så att han lurat oss ännu en gång känns lite som ett faktum sad Någon borde ju åtminstone veta om killen befinner sig i lidköping eller om han verkligen är i norge som han anspråkar.

Sen förstår jag även om folk inte vill tillkännage sig att känna honom om han beter sig på detta viset, men lovar att det skulle vara högst önskvärt att få detta uppklarat en gång för alla. Så även om ni inte vill skriva i tråden så kan ni skicka pm till gnytt, dennta, vw____, eller tommy79

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
gnytt
22 maj 2010 · 265 Inlägg
Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
evilaudio
23 maj 2010 · 16 195 Inlägg

vet att man inte för göra reklam men kan säga att köp coilovers från DUBmodder.. har brukar ha annons på blocket å man får saker bara nån dag efter man beställt..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
KBerglund Bilskadeentusiast
23 maj 2010 · 291 Inlägg

Trött man blir på sånna här personer. Jag tycker ni ska får era pengar tillbaka och han ska straffas det är inte okej att hålla på med den här verksamheten.

Dennta
23 maj 2010 · 45 Inlägg

Nu är Det söndag fortfarande inga pengar på kontot sad kan bli att vi får ta tag i en ny vecka med nya metoder ? vi gav han en chans men den sumpa han ganska så rejält..

Dennta
TobiasP
24 maj 2010 · 89 Inlägg

Fy farao säger jag bara, att det ska finnas såna här människor på nätet. Hoppas ni får tebax pengarna eller åtminstone sätter dit honom.
Sen har ni kollat så ni inte fått pengarna idag?

"Vid omgående överföring till konto i annan bank, personkonto eller plusgirokonto är pengarna tillgängliga på mottagarens konto samma helgfria vardag om överföringen är godkänd före klockan 13.00. En omgående överföring som är godkänd efter kl. 13.00 är tillgänglig på mottagarens konto nästa helgfria vardag."

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang