Vad kostar en japs bil i japan?

DalleRacing
11 juni 2010 · 1 738 Inlägg

hejsan hejsan!!

Fick mig en lite intressant tanke att kolla vad en japansk bil kostar i japan igentligen? Var nämligen igår och hämtade en Nissan Skyline r33 gtst i sverige, Priset på den var 75 000kr och då var den reg besiktad samt godkänd kontroll besiktad sen fick man med ett sproilarns nytt oljekylar kit för 3000kr. Bilen såldes även på en firma!!

Och om man kollar kostnaderna runt omkring bilen så ska den ju först importeras samt arbetande i japan ska avlönas, reg - beskitas och sen ska ju firman tjäna en peng på bilen

Vågar inte lägga upp min räkning på alla omkostnader men kom fram till att F*N vad billiga bilarna måste vara i japan oavsett bil big_smile undra vad en 200sx kostar där, kan inte vara många kr?

Någon som vågar informera mig hur det går till, samt lite kostnader från start till slut? även olika priser på lite japanska sportbilar just I japan, kanske även länka till någon allmän försäljnings sajt i japan som typ blocket?

Väldigt nyfiken big_smile

MVH

Senast redigerat av 940RDALLE (11 juni 2010)

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Panzar_Audi
11 juni 2010 · 820 Inlägg

Förmodligen är väl dem bilarna lika vanliga därborta som typ 9/740 turbo är här tongue

Om man säger
DalleRacing
11 juni 2010 · 1 738 Inlägg

Panzar_Audi skrev:
Förmodligen är väl dem bilarna lika vanliga därborta som typ 9/740 turbo är här tongue

Jo jag tänkte det med smile Även kanske lite liknande priser?

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
KHRacing
11 juni 2010 ·

Det kostar ju rent sagt guld att besiktiga ett fordon äldre än 12år (tror jag det är) i japan, så därför byter folk hellre.

man kan hitta en EVO1 för 1500kr på dessa stora bilauktionerna som finns överallt.
& vad jag vet(ej säkert alls) så får bilar endast säljas via just auktion i Japan ?
kan mkt väl ha fel dock.

Erken rb26dett
13 juni 2010 · 136 Inlägg

http://www.tradecarview.com/ är en stor japansk "blocket" fast bara för företag. Tog hem min skyline därifrån. frakten kostade 1250 dollar inklusive försäking. sen tillkommer såklart tull och moms. Intyg från dekra på Bulller,bromsar,stöld och tank. ca 4000kr. konertering av lyktor måste göras. det gjorde jag själv så det vart nästan gratis. sen har jag för mig att det kostade 1200kr i regbes inkl vägning.
hoppas det var till nån hjälp.

Mvh/Eric

"anti antispinn"
Bjare
13 juni 2010 · 945 Inlägg

Helt otroliga priser. Ska man dessutom inte ha bilen i trafik så blir det ännu billigare.
Jag blev rätt sugen. smile Varför tar inte fler hem bilar i oändlighet pga priserna? Eller det kanske folk gör?

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
Erken rb26dett
13 juni 2010 · 136 Inlägg

Bjare skrev:
Helt otroliga priser. Ska man dessutom inte ha bilen i trafik så blir det ännu billigare.
Jag blev rätt sugen. smile Varför tar inte fler hem bilar i oändlighet pga priserna? Eller det kanske folk gör?

blir nog vanligare och vanligare. kanske är folk rädda att bli blåsta. om ni vill ha tips på en firma i tokyo som är skit bra att ha och göra med så är det http://www.bamtokyo.com vi har köpt 3bilar genom dom. dom letar på den bil man vill ha. dom har även en del på lager.

Mvh/Eric

"anti antispinn"
Biltorsken
14 juni 2010 · 31 Inlägg

Erken:

appråpå bamtokyo så hitta jag denna bil där : http://www.bamtokyo.com/car-stocks?view … &id=52

en toyota corolla 00 med 8200 mil för ca 31 000 :- , den verkar va i bra skick, om man lägger till alla kostnader som frakt och allt möjligt fram tills dess att jag får köra den lagligt i sverige hur mkt skulle priset kunna landa på slutligen?

Bjare
14 juni 2010 · 945 Inlägg

Biltorsken skrev:
Erken:

appråpå bamtokyo så hitta jag denna bil där : http://www.bamtokyo.com/car-stocks?view … &id=52

en toyota corolla 00 med 8200 mil för ca 31 000 :- , den verkar va i bra skick, om man lägger till alla kostnader som frakt och allt möjligt fram tills dess att jag får köra den lagligt i sverige hur mkt skulle priset kunna landa på slutligen?

Tycker redan den är alldeles för dyr......

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
yakozan
14 juni 2010 · 333 Inlägg

Biltorsken skrev:
Erken:

appråpå bamtokyo så hitta jag denna bil där : http://www.bamtokyo.com/car-stocks?view … &id=52

en toyota corolla 00 med 8200 mil för ca 31 000 :- , den verkar va i bra skick, om man lägger till alla kostnader som frakt och allt möjligt fram tills dess att jag får köra den lagligt i sverige hur mkt skulle priset kunna landa på slutligen?

typ 65-70k kr enligt min snabba beräkning om det finns intyg tillgängliga. Annars får du lägga till ca 20k kr till och antagligen en rätt lång väntan. Sen tillkommer kostnad för framlampor. Även rostskyddsbehandling om du tänkt köra på vintern.

Audi S5 (2007)
Nissan GTR "Godzilla" (2010)
Lozinmust "Unloaded"
14 juni 2010 · 1 557 Inlägg

Fan hittade några riktigt schyssta AE86:or samt Chasers på tradecarview.com, man blir ju lagom sugen på att importa en =P

"When innovation meets passion!"
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
kenny_crx
14 juni 2010 · 836 Inlägg

måste dock tillägga här inne att ni får jy lite vad ni betalar för smile

Bara kolla alla dessa annonser från olika företag som importerar i sverige, där står att bilen ska ha gått typ 8000 mil men motor e har alu ärg och färg som knappt finns kvar på motorn medans utsidan ser bra ut.

Honda CRX "Lets Stance 2015" (1988)
camaro67 Meister
14 juni 2010 · 6 763 Inlägg

Nu vet jag inte om det har vänt men i vintras när jag tog hem min bil från UK så sa de på japcity att det knappt lönar sig längre att ta hem från japan.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
camaro67 Meister
14 juni 2010 · 6 763 Inlägg

Nu vet jag inte om det har vänt men i vintras när jag tog hem min bil från UK så sa de på japcity att det knappt lönar sig längre att ta hem från japan.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
DalleRacing
14 juni 2010 · 1 738 Inlägg

Fan kul att tråden börjar få fart big_smile Värkar vara fler intresserade, Snacka på bara smile Skit bra ERKEN att du fick fram lite sidor, skit kul o kolla big_smile

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
DalleRacing
14 juni 2010 · 1 738 Inlägg

Heheh hittade ett par s15 silvia för runt 27 000 på tradecarwiew.com

Inte dyrt!! Vad kostar dom i sverge? runt hundra o lite till typ?

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Dawee
14 juni 2010 · 194 Inlägg

Skyline R32 GTR i brutalt bra skick!(rysningar när jag såg den) Pris; 35.000 svenska!

Vad måste man betala mer, kollade snabbt frakten, ca 10.000kr till Göteborgs hamn.(inkl försäkring)
"Sen tillkommer såklart tull och moms. Intyg från dekra på Bulller,bromsar,stöld och tank. ca 4000kr. konertering av lyktor måste göras. det gjorde jag själv så det vart nästan gratis. sen har jag för mig att det kostade 1200kr i regbes inkl vägning"

Så runt 55.000kr, nu är man bra sugen vill jag lova!

Vad säger ni gubbar, ska vi hyra ett helt fartyg med GARAGET.ORG loggan längs hela sidan av skeppet med endast japsbilar i lasten sen står vi alla samlade vid hamnen i Göteborg och ser det fina skeppet komma mot oss:) Oj, vad jag drömmer mig bort nu:p

Men det är en fantastisk dröm

Ett skämt, en drömsmile

Rinnegan Malleus Malificarum
14 juni 2010 · 2 401 Inlägg

Hittade en R32 GTR för $3200 dollar på en sida, såg ut att vara i riktigt bra skick dessutom.

Fan vad sugen man blir.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
myran Foto/Bilnörd
14 juni 2010 · 1 541 Inlägg

En bil för 7000kr korstade en bekant runt 35000kr innan den var registrerad o klar.

Tänk på att ni betalar tull o moms även på frakten som är rätt dyr. blir ett par tusenlappar där med.

Som någon sa. många bilmodeller är nästan billigare o hämta i England idag.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Rinnegan Malleus Malificarum
14 juni 2010 · 2 401 Inlägg

myran skrev:
En bil för 7000kr korstade en bekant runt 35000kr innan den var registrerad o klar.

Tänk på att ni betalar tull o moms även på frakten som är rätt dyr. blir ett par tusenlappar där med.

Som någon sa. många bilmodeller är nästan billigare o hämta i England idag.

Njae, billigaste R32 GTR jag kunde hitta i England med rätt motor var för £9000 buy it now, då man kan hitta en R32 GTR i japan för $3200, dvs runt 25 000kr så blir det billigare från japan då det är frakt kostnader från England dessutom.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang