Allt laddtryck bara försvinner ?

organ850
6 juli 2010 · 17 Inlägg

hej har satt i en hx35a turbo i min 850 .. och de spelar ingen roll hur mycket ladd jag kör med .. smyger ja upp i fart så turbon inte jobbar så når ja varvstoppet på alla växlar tongue men så fort ja laddar på så försviner allt ladd vid 5000 varv, men motorn forseter att gå .. blir som att åka glt big_smile 

någon som har nå bra svar ?tongue

Janneutanb
6 juli 2010 · 7 272 Inlägg

Provade du utan dumpen?

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
6 juli 2010 · 2 252 Inlägg

din ecu klipper, du får säkert för högt ladd, är den chippad eller nå?

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Pinnenpabacken
6 juli 2010 · 402 Inlägg

Om du har original tryckslang vid gasspjället, kolla så den inte är sprucken vid slangen som går till tomgångsmotorn, ett ganska vanligt fel att den öppnar sej där vid högre ladd/varvtal, med dalande laddtryck som följd. mvh

organ850
6 juli 2010 · 17 Inlägg

tack:) men de är siliconslangar överalt. . och jag kör utan dumpen för jag trode de var den som smygöppna. eller de va de den smygöppna vid 0,8 bar  så jag tog bort den...och nu laddar den 1,5 bar men de blir samma fenomen som när dumpen öppnade:P

organ850
6 juli 2010 · 17 Inlägg

ja och de är någon mappad styrbox tongue

Marlboroman
6 juli 2010 · 8 234 Inlägg

Är fortfarande inne på att du har nåt som bromsar: intercooler, grenrör, gasspjäll, bränslesystem eller nåt sånt. Kollat nollningen f.ö?

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
organ850
6 juli 2010 · 17 Inlägg

nej jag har inte gjort de hur menar du ?  big_smile är inee på soppan ska kolla filtret tror inte de är byt sen 94 tongue

torpis Forummoderator
7 juli 2010 · 10 572 Inlägg

RUBRIKSREGLERNA!! är dessutom inte avancerad motorteknik! försök igen

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang