Dem klarar inte amerikanarnas hårda avgaskrav misstänker jag är den största anledningen till att inte bara bmw m3, utan även flera andra bilar har mindre effekt där.
Om detta sen är en "låtsatslag" för att gynna den amerikanska bilmarknaden låter jag vara osagt.
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Dem klarar inte amerikanarnas hårda avgaskrav misstänker jag är den största anledningen till att inte bara bmw m3, utan även flera andra bilar har mindre effekt där.
Om detta sen är en "låtsatslag" för att gynna den amerikanska bilmarknaden låter jag vara osagt.
Ja för deras hårda avgaskrav med 2/3 är bilar med v8:or, köper jag inte riktigt
2/3, har jag ingen statistik på, endast min uppfattning
dom klarar ju knappt dom svenska så de är nog miljö som sätter stopp, arbetskollega en gubbe 60+ han får blå köra sin e36 m3 när han skulle besikta annars hade han för höga värden
dom klarar ju knappt dom svenska så de är nog miljö som sätter stopp, arbetskollega en gubbe 60+ han får blå köra sin e36 m3 när han skulle besikta annars hade han för höga värden
Det behövde inte jag göra med min. Men knappt endast m3 som kan få problem med lamdan som det oftast brukar vara enligt min uppfattning vid dessa värden.
de lär vara att dom kör med lägre oktantal i sina bilar. de är bara californien i usa som har riktigt hårda krav annars lär sverige har hårdare krav.... en sk ny "Miljöbil" i usa är väl allt som dricker under 3L milen ?
3.2an i USA har tex 33mm insugsventiler medans europamodellen har 35mm. Insuget är samma som 320/323/328 (och det vet vi ju hur katigt det är ) Veven är inte samma som europamodellen, typ inget är samma om man letar igenom.
Motorn är alltså inte strypt, det är en "helt annan" motor.
Det är helt olika motorer i us och euro modellerna. Kolla bara på utseendet. US motorn ser i princip ut som en vanlig BMW 6a tycker jag (bortsett från "M power")