Growe skrev: man behöver som sagt ingen packning men det är aldrig fel då grejerna inte längre är nya så kan dom ha slagit sig lite
hellre tätt första gången än att behöva riva och göra om
håller med dig till fullo. Den enda nackdelen är att packningen är rätt så dyr. Men det är fikapengar ifall jag tänker på vad pinnbultar,turbo,grenrör och låsmuttrar kostat.
Senast redigerat av jocke_gronberg (24 december 2010)
Growe skrev: man behöver som sagt ingen packning men det är aldrig fel då grejerna inte längre är nya så kan dom ha slagit sig lite
hellre tätt första gången än att behöva riva och göra om
håller med dig till fullo. Den enda nackdelen är att packningen är rätt så dyr. Men det är fikapengar ifall jag tänker på vad pinnbultar,turbo,grenrör och låsmuttrar kostat.
jag har alltid kört orginalgrejerna och aldirg haft några problem fast man haft bort agget ett par gånger med samma muttrar
Growe skrev: man behöver som sagt ingen packning men det är aldrig fel då grejerna inte längre är nya så kan dom ha slagit sig lite
hellre tätt första gången än att behöva riva och göra om
håller med dig till fullo. Den enda nackdelen är att packningen är rätt så dyr. Men det är fikapengar ifall jag tänker på vad pinnbultar,turbo,grenrör och låsmuttrar kostat.
jag har alltid kört orginalgrejerna och aldirg haft några problem fast man haft bort agget ett par gånger med samma muttrar
Okey. visste ej skicket på mina innan jag rev så skaffade nya på en gång.
håller med dig till fullo. Den enda nackdelen är att packningen är rätt så dyr. Men det är fikapengar ifall jag tänker på vad pinnbultar,turbo,grenrör och låsmuttrar kostat.
jag har alltid kört orginalgrejerna och aldirg haft några problem fast man haft bort agget ett par gånger med samma muttrar
Okey. visste ej skicket på mina innan jag rev så skaffade nya på en gång.
dom var inge billiga va?
köpte till min 240glt för hundra år sen höll på att trilla pinn skulle ha dom 3st pinnbultarna med muttrar till främre röret och det var rejält dyrt endå ramla dom bort första gången varvmätaren nådde 6500rpm
Hoggee_ skrev: Roadster är riktigt fina! Lite jobbiga att hålla rena bara..
ja då är comet fälgarna lättare. Men det gäller att bilen startar och går bra utan läckage till sommaren annars går pengarna till annat.
Själv köpte jag bromsbelägg som inte skulle damma, ultimax hette dom jag köpte. Fanns billigt på mekonomen!
feta fälgar, Men dom ser så små ut när det är kant, En bekant fick köpa 20 tum till 850in för det skulle va snyggt. Då blev det så man fick wow känslan, 19 är för litet när det är kant, ser ut som 17 tum typ.. Fyller inte ut lika snyggt..
Har också problem med bromsbelägg provat typ allt nu från biltema, meko och volvo. alla dammar lik fan och tjuter nu blev det nya slitzade skivor och volvo belägg med universal skrikplattor överallt och as mycket kopparpasta ....finns inget värre än tjutande bromsar
Tjenare! najs projekt och najs bil! tänkte kolla med dig eftersom du har bytt handbromsvajer på din 850. ska göra samma på min nu och hört att det är världens skit jobb? har du lite förklarningar? svårt jobb? vad ska lossas m.m?
ejon_850 skrev: Tjenare! najs projekt och najs bil! tänkte kolla med dig eftersom du har bytt handbromsvajer på din 850. ska göra samma på min nu och hört att det är världens skit jobb? har du lite förklarningar? svårt jobb? vad ska lossas m.m?
Tack i förhand:)
MVH Jonas
Mittenpanelen måste lossas och baksäte bort. Det jobbiga är nog att få bort skruven ifrån bakaxeln den sitter nå grymt hårt på höljet på vajern. Men borrade bort min det var lättare.
Köp allt ifrån volvo slipper du göra om det nästa år
Sedan ska oken och skivorna väck bak. Det finns en styrning vid smutsplåten till handbromsen kom ihåg att göra rent den annars får du svårt att få den att sitta fast.
Vid montering så ska vajern spännas sist. justera gör man bak vid skivorna. Finns ett hål till "skruven"
tag en mejsel och dra så långt det går tills bromsen låser. lossa sedan den 3-4 hack eller tills den går fritt.
Köp dig en bok den ger mig mycket bra tips. Ifall du inte har torx så bör du skaffa det.
ja då är comet fälgarna lättare. Men det gäller att bilen startar och går bra utan läckage till sommaren annars går pengarna till annat.
Själv köpte jag bromsbelägg som inte skulle damma, ultimax hette dom jag köpte. Fanns billigt på mekonomen!
feta fälgar, Men dom ser så små ut när det är kant, En bekant fick köpa 20 tum till 850in för det skulle va snyggt. Då blev det så man fick wow känslan, 19 är för litet när det är kant, ser ut som 17 tum typ.. Fyller inte ut lika snyggt..
Har också problem med bromsbelägg provat typ allt nu från biltema, meko och volvo. alla dammar lik fan och tjuter nu blev det nya slitzade skivor och volvo belägg med universal skrikplattor överallt och as mycket kopparpasta ....finns inget värre än tjutande bromsar
bromsarna bak på s60n är mycket bättre. Flytande bromsok är mycket bättre
ejon_850 skrev: Ska inte nån matta eller nåt också bort?, ska jag bara ta bort sittdynan ?
vart sitter skruvarna till mittkonsollen???
mattan går att komma under ändå
Ja du kommer att ta bort hela sittdynan men det tar max 1min. Resten ser du lätt hur det sitter. minns inte vart alla skruvar är men 2st är iallafall under facket i mitten.