Rquired skrev:
Det finns en hel del personer som påstår bestämt att Ferrari och Maserati är skräp, jag kan omöjligt vara varken eller eftersom jag inte har någon erfarenhet av dem. Mer än att ett flertal modeller har förvånansvärt usel upplevd kvalité, att de är snordyra att underhålla, att motorerna låter underbart och att varumärket är så starkt att det är underbart att bara sitta i dem.
Observera noga att jag aldrig påstått något annat än att Volvo och Saab är bra bilar och som du säger finns det en väldigt massa belägg för det, ALLT jag har påstått är att Bmw är en minst lika bra bil och att det finns ännu mer belägg för detta påstående (Enl. ovanstående inlägg).
Volvo Lastbilar och Scania är däremot inget exempel på detta då de inte har någon koppling till personbilarna.
Att GM skadat Saab råder delade meningar om, åter igen heter det så klart så i Sverige och framför allt i trakterna runt Trollhättan när folk var oroliga för sina jobb men betänk då följande:
-Saab gick så illa att de var tvungna att bli uppköpta av GM, GM har sålika helt enkelt räddat Saab och gett Saab minst 20år extra att leva.
-Har GM verkligen varit skadligt för Saab? För guds skull, de stora försäljningsvolymerna och några av de bästa och de i förhållande med sin tid klart mest moderna modellerna har tillkommit tack vare GM.
-Det är enkelt att vara märkesentusiast, man behöver bara tycka om ett märke. Men många entusiaster är verkligen inte detsamma som ett bra bilmärke, eller ett bra bilmärke med bra säljargument.
Saab hör till den sista punkten, bra bilar men konkurrenterna är bättre. Och allt sammanfattas väl enklast i att hade bara en bråkdel av de som klagade på GM och stöttade Saab faktiskt köpt en Saab istället för att köra en konkurrent hade Saab´s framtid varit tryggad.
Nej, jag håller kvar vid mina tidigare argument och vill du hävda att Bmw är en usel bil som rasar ihop vid 16.000mil får du göra så. Som tur är har de flesta på Garaget vett nog att känna igen ett påstående byggt på ett luftslott när de ser det.