5561
Sök

Automatlåda hackar

7 Inlägg
18 maj
Trådstartare
#1
Har en charger srt8 2013 års modell

Upplever vid låga hastigheter, när man släpper gasen att lådan inte riktigt släpper växeln som den ska, sen blir där som ett ryck och sen rullar den mjukt igen.
Inte speciellt kunnig om detta, men misstänker momentomvandlare i lådan????

Någon som vet vad jag syftar på, och vad man gör åt det?

Någon som vet var man kan lämna in bilen ?  Har inte möjlighet att lyfta ut lådan själv heller om detta nu skulle behövas

Jag bor i Helsingborg, inga problem att ta sig med bilen då det absolut går att köra med den

8 041 Inlägg
19 maj
#2
För mig verkar det som problem med ventilhuset.
Olika kommandon till servon går olika fort.
En servo går för tidigt = innan det andra hunnit släppa.
Byt olja min rekommendation.

Vill reservera mig att jag bara har erfarenhet av äldre Torqueflite.

7 Inlägg
21 maj
Trådstartare
#3
torsen skrev:
För mig verkar det som problem med ventilhuset.
Olika kommandon till servon går olika fort.
En servo går för tidigt = innan det andra hunnit släppa.
Byt olja min rekommendation.

Vill reservera mig att jag bara har erfarenhet av äldre Torqueflite.

torsen skrev:
För mig verkar det som problem med ventilhuset.
Olika kommandon till servon går olika fort.
En servo går för tidigt = innan det andra hunnit släppa.
Byt olja min rekommendation.

Vill reservera mig att jag bara har erfarenhet av äldre Torqueflite.

Hmmm

Oljan har jag bytt för typ 2 månader sen


Min tanke har varit lockup som tjärvar?


Sök