1978
Sök

Skyline R33 GTS-T Rörramschassi - Uppdatering 2017-02-05 - Bromssystem, styrsystem

Nissan Skyline R33 GTS-T, rörramschassi 25.4B

772 324 Visningar
Uppdaterades senast 14 september 2018
1 397 Inlägg
2 september 2011
Trådstartare
kristoffersson skrev:
Haha, min vintersäsong började för 3 veckor sedan tongue 
Men blir inga pengar över till motorbygge detta året!  ska återställas, koppling, diff, sen chassi efter det smile

Tråkigt att höra :-( vad blir de för chassie delar då? Jag beställde bur igår, ska hämta den nästa vecka!

505 Inlägg
2 september 2011
lill3bror skrev:
kristoffersson skrev:
Men blir inga pengar över till motorbygge detta året!  ska återställas, koppling, diff, sen chassi efter det smile

Tråkigt att höra :-( vad blir de för chassie delar då? Jag beställde bur igår, ska hämta den nästa vecka!

Jadu, det bros på hur mycket pengar där blir över när det andra är lagat.
Men har ju kollat på en del driftworksstag, och är sugen på en halvbur också.
Har ju redan fläskiga bromsar, ordentliga tein coilovers och fjäderbenstag fram & bak.
Kanske lite bussningar också smile

1 397 Inlägg
2 september 2011
Trådstartare
kristoffersson skrev:
lill3bror skrev:
kristoffersson skrev:

Jadu, det bros på hur mycket pengar där blir över när det andra är lagat.
Men har ju kollat på en del driftworksstag, och är sugen på en halvbur också.
Har ju redan fläskiga bromsar, ordentliga tein coilovers och fjäderbenstag fram & bak.
Kanske lite bussningar också smile

Det bästa med att uppgradera över vintern är ju när man får känns på hur allt lirar på våren sen smile

25 Inlägg
2 september 2011
Respekt! smile

The Box Said use Windows 7 or Better.... so i use MacOsX.

1 397 Inlägg
7 september 2011
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/70/69024/69024-7fd9516a64e9bf386bd51e6476cecc22.jpg

slängde i motorn för att göra plats för mina externa wg. Blev sjukt trångt med kommer bli ballt big_smile

591 Inlägg
7 september 2011
kommer att bli grymt:D

1 397 Inlägg
7 september 2011
Trådstartare
Glömde ju bort att jag och bilen firade 1 år i söndags smile hipp hipp hurra!

1 397 Inlägg
7 september 2011
Trådstartare
FFP-F skrev:

Ja jag hoppas de big_smile ser ju lite halvgrymt ut redan nu tycker jag big_smile

591 Inlägg
7 september 2011
lill3bror skrev:
FFP-F skrev:

Ja jag hoppas de big_smile ser ju lite halvgrymt ut redan nu tycker jag big_smile

haha ja det gör det! jag är ganska nöjd över mitt motorbygge jag med:) sen återstår ju de mest spännande av allt och se om den startar också:D

1 397 Inlägg
7 september 2011
Trådstartare
FFP-F skrev:
lill3bror skrev:
FFP-F skrev:

haha ja det gör det! jag är ganska nöjd över mitt motorbygge jag med:) sen återstår ju de mest spännande av allt och se om den startar också:D

Ja jag tittade in och tyckte de såg maffigt ut big_smile startar gör de väl alltid wink sen är ju frågan hur långt man kommer tongue

591 Inlägg
7 september 2011
lill3bror skrev:
FFP-F skrev:
lill3bror skrev:

Ja jag tittade in och tyckte de såg maffigt ut big_smile startar gör de väl alltid wink sen är ju frågan hur långt man kommer tongue

haha sant!smile lycka till med resten nu:D

1 105 Inlägg
7 september 2011
Ser ut att gå framåt! Varför 2st wg?

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

90 Inlägg
7 september 2011
Johan_e2 skrev:
Ser ut att gå framåt! Varför 2st wg?

Varför inte! big_smile

1 397 Inlägg
8 september 2011
Trådstartare
Precis wink varför inte! Nej men grenröret är byggt så att 3 cyl. går ihop till 1 rör. Så har en wg / 3 cylindrar

922 Inlägg
8 september 2011
Går +splitta wg röret och så med men altid fränt med två wg men ska du åka screampipe eller retur i avgas ?
Hur går det på familje fronten då
Min dotter är nu 4 dagar gammal smile

sponsor
www.Speeding.nu performance parts
www.vianor.se Vianor Borås

1 397 Inlägg
9 september 2011
Trådstartare
ThomasNyqvist skrev:
Går +splitta wg röret och så med men altid fränt med två wg men ska du åka screampipe eller retur i avgas ?

Det blir screampipe, aningen fränare big_smile

Jo tack det löper på! Jag tycker det känns lite äckligt men samtidigt mysigt när den sparkar i magen!
Det är mindre än 3 månader kvar tills han/hon kommer. Ser fram emot de som bara den.

Grattis till dottern! Funkar bra eller?

208 Inlägg
9 september 2011
nice bygge kommer följas! Synd med raset!

922 Inlägg
10 september 2011
lill3bror skrev:
ThomasNyqvist skrev:

Jo tack det löper på! Jag tycker det känns lite äckligt men samtidigt mysigt när den sparkar i magen!
Det är mindre än 3 månader kvar tills han/hon kommer. Ser fram emot de som bara den.

Håller Med dig grym lurigt smile
Men så jävla grym kännsla  när det väl är dax o du får ditt barn
Lycka till med  bil o barn &#57431;

sponsor
www.Speeding.nu performance parts
www.vianor.se Vianor Borås

1 397 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
ThomasNyqvist skrev:
lill3bror skrev:
ThomasNyqvist skrev:

Håller Med dig grym lurigt smile
Men så jävla grym kännsla  när det väl är dax o du får ditt barn
Lycka till med  bil o barn &#57431;

Tack tack smile

Nu är stolar, 4 punktsbälten, 2 st bränslepumpar och stålomspunnen bränsleslang inhandlat. Får de väl senare i veckan. Bilder kommer!

Sök