Saab 9000 aero med lagomt mkt motor och chassi som ständigt uppgraderas för bättre väghållning. Projektet är inspirerat av 90 talets Supertouring bilar som bland annat kördes i BTCC
Den väldigt lyckade bilutställningen i våras utan fläkt å värmepaket, var bara nån plusgrad ute samt snöslask å va tvungen å köra med rutorna några cm öppna, myspys
VA....har du kvar den mekanismen....inte undra på att bilen är tung
Hehe jo är ju bra att få in luft på nått sätt men nu när ja har kupefläkt igen kan ja ju montera bort de så kanske ja kommer ner till din vikt så dina rutor är stummonterade eller?
Japp. Körde en halvvariant för 2 år sedan där jag bara hade fixat bakdörrarna men förra vintern rök elhissarna på framdörrarna oxo. Mekanismen är tung....osså ville jag ta bort alla kablar osv. Sedan har jag kapat bort all plåt och bara sparat "öron" för att fästa dörrsidorna i.
Japp. Körde en halvvariant för 2 år sedan där jag bara hade fixat bakdörrarna men förra vintern rök elhissarna på framdörrarna oxo. Mekanismen är tung....osså ville jag ta bort alla kablar osv. Sedan har jag kapat bort all plåt och bara sparat "öron" för att fästa dörrsidorna i.
Okej inte jobbigt att inte kunna veva ner rutan då? Jasså du har kapat ur dörrarna också? Hmm jag måste nog öka takten på min viktminskning för att vara säker på att komma ikapp dig jag har ju lite mer saker på min bil som väger också, tex fronten ligger på 7,5kg men då vet ja inte hur mkt org plast väger?
Okej inte jobbigt att inte kunna veva ner rutan då? Jasså du har kapat ur dörrarna också? Hmm jag måste nog öka takten på min viktminskning för att vara säker på att komma ikapp dig jag har ju lite mer saker på min bil som väger också, tex fronten ligger på 7,5kg men då vet ja inte hur mkt org plast väger?
Du kan ju bygga som rallybilarna har, med en liten lucka man kan skjuta undan:) Varmt blir det nog dock på sommaren så jag hade haft kvar rutor man kan veva ner.
Du kan ju bygga som rallybilarna har, med en liten lucka man kan skjuta undan:) Varmt blir det nog dock på sommaren så jag hade haft kvar rutor man kan veva ner.
Tror de kommer bli ganska mkt svalare å skönare i bilen nu när ja kommer ha en fungerande kupefläkt men funderar på om ja skulle stummontera rutan på passagerarsidan å stoppa vev på förarsidan men vintern är som sagt lång så hinner nog fundera ut hur ja ska göra
Den har precis samma form som org Beställde lite vippströmbrytare på ebay igår som ska monteras under mätarna. Nästa gång ja är ut i garaget ska ja nog rensa upp lite bland kablarna bakom instrumentpanelen, ta bort lite onödigt å märka upp resten så man vet va allt går till
Som ni ser på den här bilden så är de en liten glipa mellan "rattstång" å instrumentpanel men de är för att ja har shimsat ner ratten nån cm då den hamna lite långt upp när ja flytta bak den samt sitter så lågt