Fan va gött Robin! Annorlunda och snyggt helt enkelt!
Men har tänkt på det här med att ha lambdan efter wg-inloppet i downpipen. Störs den inte när wg öppnar eller avgaserna har samma värde efter att de gått genom turbon som genom wg?
Livet är roligare när man ligger på ställ!
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE
Krolle: ingen har påstått att du är riktigt frisk är det Audi 5an du skruvar med eller har du fler projekt igång?
Lemheden: Tack ja det är lite one of a kind Jadu den frågan kan jag bara spekulera i då jag inte har någon erfarenhet men avgaserna är ju lika mkt förbrända i turbo som i WG? Är ju bara överflödet som kommer genom WG för att hålla laddet nere? Rätta mig om jag har fel
Krolle: ingen har påstått att du är riktigt frisk är det Audi 5an du skruvar med eller har du fler projekt igång?
nej det är lite bögande med att koppla in färddatorn i audin till nirat så man får lite ballare info i den har nog inte lagt mer än 60 timmar på´de nu men snart funkar de sen e det de vanliga just nu håller vi på med 3 andra bilar också..
Lemheden: Tack ja det är lite one of a kind Jadu den frågan kan jag bara spekulera i då jag inte har någon erfarenhet men avgaserna är ju lika mkt förbrända i turbo som i WG? Är ju bara överflödet som kommer genom WG för att hålla laddet nere? Rätta mig om jag har fel
wow, detta blir grymmt! Annorlunda men häftig wastegate placering! Ser fint uut funktionsmässigt iallfall! blir trång med ic röret från turbon eller finns det utrymme?
lycka till nu i fortsättningen! kommer gå som ett skott!!
MVH. Mattias
Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!
wow, detta blir grymmt! Annorlunda men häftig wastegate placering! Ser fint uut funktionsmässigt iallfall! blir trång med ic röret från turbon eller finns det utrymme?
lycka till nu i fortsättningen! kommer gå som ett skott!!
MVH. Mattias
Tack placeringen blev lite udda men fanns inte så mkt att välja på om den skulle vara sluten samtidigt som man vill kunna ha den öppen Ja tryckröret till turbon byggde jag så det kommer funka fint med en 90 graders siliconslang direkt på. Ska vinkla upp kompressorhuset lite bara
Tack för alla possitiva kommentarer Skitkul att höra
Grymt projekt, riktigt bra jobb du gör Lägger en prenumeration här och följer det in till det sista!
Det får du mer än gärna göra ska försöka att inte få er bli uttråkade Stort tack till alla er som följer och peppar, det håller detta projektet igång =-)
Från och med den första februari så får vi vårt nya garage på 145 kvm så då har jag 5min dit så då kommer det bli meck i princip var dag ska lägga på ett rejält kol! Är väl riva inredning och burbygge som börjar närma sig ska se om jag hinner få klart IC och alla tryckrör innan motorn åker ur igen..
Var i Eslöv igår o hämta en m20 v-balk så nästa helg ska jag försöka få på lådan så man ser att det verkligen kommer fungera med hela avgasbygget ska beställa 2st 3" V-band till så jag kan få klart mina 2 varianter av downpipar kommer även beställa 3,5" Simons sportdämpare och ett 3,5" slutrör så är allt klart för^^ att tigas sen i motorutrymmet kommer allt lindas med svart avgasbandage Tack till Marcko som sponsra helt med V-balken