2228
Sök

Stålmarcks Bmw E30 Goes M50 Turbo , Mappning avklarat!! 519hk 643nm! :D

230 Inlägg
5 januari 2011
Fan va gött Robin! Annorlunda och snyggt helt enkelt! big_smile

Men har tänkt på det här med att ha lambdan efter wg-inloppet i downpipen. Störs den inte när wg öppnar eller avgaserna har samma värde efter att de gått genom turbon som genom wg?

Livet är roligare när man ligger på ställ!
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE

Pedantisk Perfektionist
232 Inlägg
5 januari 2011
Alltid lika kul att se updates här, snyggt jobbat! smile

BMW/Alpina - Only the best is good enough

1 067 Inlägg
5 januari 2011
Trådstartare
Krolle: ingen har påstått att du är riktigt frisk big_smile är det Audi 5an du skruvar med eller har du fler projekt igång?smile

Lemheden: Tack big_smile ja det är lite one of a kind wink
Jadu den frågan kan jag bara spekulera i då jag inte har någon erfarenhet men avgaserna är ju lika mkt förbrända i turbo som i WG? Är ju bara överflödet som kommer genom WG för att hålla laddet nere? Rätta mig om jag har fel smile

JHarnborg: taack riktigt kul o höra big_smile
Senast redigerat av RobinS2 (5 januari 2011)

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY

1 513 Inlägg
5 januari 2011
RobinS2 skrev:
Krolle: ingen har påstått att du är riktigt frisk big_smile är det Audi 5an du skruvar med eller har du fler projekt igång?smile

nej det är lite bögande med att koppla in färddatorn i audin till nirat så man får lite ballare info i den smile har nog inte lagt mer än 60 timmar på´de nu men snart funkar de big_smile sen e det de vanliga just nu håller vi på med 3 andra bilar också..

Lemheden: Tack big_smile ja det är lite one of a kind wink
Jadu den frågan kan jag bara spekulera i då jag inte har någon erfarenhet men avgaserna är ju lika mkt förbrända i turbo som i WG? Är ju bara överflödet som kommer genom WG för att hålla laddet nere? Rätta mig om jag har fel smile

avgaserna e samma.. wink

JHarnborg: taack riktigt kul o höra big_smile

261 Inlägg
5 januari 2011
Riktigt skoj bygge du har där!!! Hoppas på och få se den live i sommar smile

1 067 Inlägg
5 januari 2011
Trådstartare
Tack så mkt big_smile ja kommer försöka vara med på så mkt evengemang som möjligt big_smile Gatebilträffarna är prio 1  wink

354 Inlägg
5 januari 2011
wow, detta blir grymmt! big_smile Annorlunda men häftig wastegate placering! Ser fint uut funktionsmässigt iallfall! big_smile blir trång med ic röret från turbon eller finns det utrymme?

lycka till nu i fortsättningen! kommer gå som ett skott!!

MVH. Mattias

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

1 067 Inlägg
5 januari 2011
Trådstartare
maattias skrev:
wow, detta blir grymmt! big_smile Annorlunda men häftig wastegate placering! Ser fint uut funktionsmässigt iallfall! big_smile blir trång med ic röret från turbon eller finns det utrymme?

lycka till nu i fortsättningen! kommer gå som ett skott!!

MVH. Mattias

Tack placeringen blev lite udda men fanns inte så mkt att välja på om den skulle vara sluten samtidigt som man vill kunna ha den öppen smile
Ja tryckröret till turbon byggde jag så det kommer funka fint med en 90 graders siliconslang direkt på. Ska vinkla upp kompressorhuset lite bara smile

Tack för alla possitiva kommentarer Skitkul att höra smile

487 Inlägg
5 januari 2011
Grymt projekt, riktigt bra jobb du gör smile
Lägger en prenumeration här och följer det in till det sista!

1 067 Inlägg
5 januari 2011
Trådstartare
_NeeX_ skrev:
Grymt projekt, riktigt bra jobb du gör smile
Lägger en prenumeration här och följer det in till det sista!

Det får du mer än gärna göra big_smile  ska försöka att inte få er bli uttråkade wink
Stort tack till alla er som följer och peppar, det håller detta projektet igång =-)

4 262 Inlägg
5 januari 2011
just läst igenom hela tråden, riktigt fint project:)

368 Inlägg
5 januari 2011
gött jobbat, går ju frammåt de här big_smile

1 067 Inlägg
5 januari 2011
Trådstartare
TackTack gott folk big_smile

Från och med den första februari så får vi vårt nya garage på 145 kvm så då har jag 5min dit så då kommer det bli meck i princip var dag big_smile ska lägga på ett rejält kol! wink Är väl riva inredning och burbygge som börjar närma sig smile ska se om jag hinner få klart IC och alla tryckrör innan motorn åker ur igen..
Senast redigerat av RobinS2 (5 januari 2011)

368 Inlägg
5 januari 2011
145 kvm !  ska du ha en bana i garaget för att kunna testa bilen hemma tongue men de e gött, du kommer ju ha plats smile

mvh

1 067 Inlägg
5 januari 2011
Trådstartare
Hehe nja vi är 5 st som delar på det tongue lät kanske lite för bra för att vara sant wink

368 Inlägg
5 januari 2011
RobinS2 skrev:
Hehe nja vi är 5 st som delar på det tongue lät kanske lite för bra för att vara sant wink

5st bilar på de utrymmet är ju kanonbra de me smile då har man ju folk att snacka med också tongue

1 067 Inlägg
5 januari 2011
Trådstartare
Ja det kommer nog bli bra tror jag aldrig fel att han en extra hand när man
Meckar smile

German Engineering
9 083 Inlägg
5 januari 2011
Har inte varit online här på ett tag men fyfan vilket jobb du lägger ner, Robin big_smile Stora tummar upp smile Fortsätt kämpa med projektet, grabben.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

1 067 Inlägg
8 januari 2011
Trådstartare
Var i Eslöv igår o hämta en m20 v-balk så nästa helg ska jag försöka få på lådan så man ser att det verkligen kommer fungera med hela avgasbygget smile ska beställa 2st 3" V-band till så jag kan få klart mina 2 varianter av downpipar smile kommer även beställa 3,5" Simons sportdämpare och ett 3,5" slutrör så är allt klart för^^ att tigas sen wink i motorutrymmet kommer allt lindas med svart avgasbandage smile
Tack till Marcko som sponsra helt med V-balken wink

18 Inlägg
8 januari 2011
I eslöv finns allt=)

Sök