4160
Sök

Stålmarcks Bmw E30 Goes M50 Turbo , Mappning avklarat!! 519hk 643nm! :D

4 259 Inlägg
20 mars 2011
Fyfan va fint:) Dom nuke grejerna till soppan är ju så snygga så man skulle kunna ha dom som prydnad på väggen:) Riktigt fint, kämpa på:)

235 Inlägg
20 mars 2011
tiggar om en åktur med dig sen när det är klar (A) haha

Bmw, när du älskar att köra!

1 051 Inlägg
20 mars 2011
Riktigt fin smile Gillar den vita buren, riktigt fett big_smile

1 067 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
kxponta skrev:
Ofan låt juh kanon!! big_smile bara du får grejorna tro jag du fixart snabbt, sånt tempo som du har ska de nog inte vara några problem wink

Hehe nä tänk om man haft alla saker från början då hade detta varit klart för länge sen big_smile tyvärr så är det pengarna som styr ett sånt här bygge!

zemet skrev:
yfan va fint:) Dom nuke grejerna till soppan är ju så snygga så man skulle kunna ha dom som prydnad på väggen:) Riktigt fint, kämpa på:)

Ja det ser väldigt trevligt ut..jag maskerar alla ANkopplingar med tejp o spänner dom emd skiffnyckel för att undvika repor smile

Mrfleur skrev:

Hehe ja listan är lång vill jag lova tongue  Snart har man lovat mer än man kan hålla..men självfallet kommer där ett tillfälle så ska du få dig en rejäl åka av tur wink

Eleanor-Mannen skrev:
Riktigt fin smile Gillar den vita buren, riktigt fett big_smile

tackar jo jag ångrar inte färgvalet smile Ser att du är från helsingborg! det kommer man nog besöka tll sommarn! får du ta dig en närmare titt då smile

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY

1 513 Inlägg
20 mars 2011
e du inte klar än wink

1 067 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
evo_krolle skrev:
e du inte klar än wink

haha du e rolig du wink Snart e det din tur att ta över med ViPec:et då e det jag som ska stirra dig! Har du inte känt dig jagad innan så ska du få känna det då big_smile

Ubåtsingenjör
7 369 Inlägg
21 mars 2011
RobinS2 skrev:
Lemheden_ skrev:
Fyyyyfan va du har fått gjort mycket! big_smile Nu sover man gott! big_smile

Hehe ja allt detta är gjort sen i onsdags! big_smile

CarpeDiem skrev:
Jävla mycket jobb du har lagt ner, Robin smile Snyggt big_smile

Tack smile

kxponta skrev:
Grymt Bra gjort! mycket kvar nu med motor och sådant innan uppstart? smile
Kommer nog bli en riktigt rolig bil i sommarn cool

Kör hårt!

Mvh

Tackar big_smile
på motorn ska jag på med sumpapackningen, oljematning,oljereturen ska byggas om, har byggt en i alu redan men dom säger att det inte håller tätt när man svetsar i alu..så ska bygga den i järn istället..
Ska köpa 618 tryckplatta och 6 puck sinter av samma kiille som ska flocka panelen så får allt till nästa helg..
Tanken är att lägga i motorn med lådan monterad..
Mina 2 downpipar ska byggas om, VAG-spolar och 1260cc precision spridare ska beställas...sen är de ju o bygga Ic kitt o koppla in Vipecet sen ska nog fanskapet gå igång smile skulle tippa på 1 månad till.. smile

hemmafixarn skrev:
satan vad du legat i, skitbra jobbat big_smile

Tack! ja har legit i rätt bra tongue Vill ju bli klar big_smile

visst håller de tätt om man svetsar i alu !! ska nog inte vara problem så länge man svetsar tätt

1 067 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
Blir mkt mer porer när man svetsar alu så det kommer svettas olja där smile ska endå bygga om vinkeln på röret  så kan lika bra göra den i ett tätare material smile

37 Inlägg
21 mars 2011
Mrfleur skrev:
Mrfleur skrev:

Hehe ja listan är lång vill jag lova tongue  Snart har man lovat mer än man kan hålla..men självfallet kommer där ett tillfälle så ska du få dig en rejäl åka av tur wink

Där spikat den jag på min huvud! Så fort jag råkade se dig får du inte säga nej wink

förstår inte ens vad du skriver ? hmm

235 Inlägg
21 mars 2011
Gabbe92 skrev:
Mrfleur skrev:
Mrfleur skrev:

Där spikat den jag på min huvud! Så fort jag råkade se dig får du inte säga nej wink

haha, det va inget. men tack wink

Bmw, när du älskar att köra!

37 Inlägg
21 mars 2011
Mrfleur skrev:
Gabbe92 skrev:
Mrfleur skrev:

haha, det va inget. men tack wink

haha inget illa menat men när man läser det så låter det som något som är skrivet efter x antal öl wink
Senast redigerat av Gabbe92 (21 mars 2011)

1 067 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/94/93443/93443-2569986880301a92ffb076ea00b7ba76.jpg

Igår (Måndags) körde jag fullt lass upp till Marcko i Eslöv för flockning! Kör förmodligen dit på fredag igen och hämtar det och även Sachs 618 tryckplatta och 6-puck sinter big_smile
I veckan ska jag ta upp all matta som var tillpassad och köra lite dubbelhäftande tejp under smile Ska även göra fästen i golvet till stolarna tänkte jag så man kan bulta fast dem sen smile

Over and out!

German Engineering
9 083 Inlägg
22 mars 2011
Härligt big_smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

2 077 Inlägg
22 mars 2011
INSANE säger jag bara smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

505 Inlägg
23 mars 2011
Går ju i en rasande fart, blir en sjukt fet E30 ! big_smile

Måste finnas motivation i massor kan jag tänka mig, speciellt nu när det börjar ta sig så pass! wink

1 067 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
kristoffersson skrev:

Måste finnas motivation i massor kan jag tänka mig, speciellt nu när det börjar ta sig så pass! wink

Tack så mkt ! big_smile
Jo man är verkligen taggad nu att få ihopa den, vafan våren är här nu ju, var 16 grader igår smile
Början på maj har ju hela tiden varit målet att ha den startklar o det ser inte ut att vara helt omöjligt smile

1 067 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
kristoffersson skrev:

Tack så mkt ! big_smile
Jo man är verkligen taggad nu att få ihopa den, vafan våren är här nu ju, var 16 grader igår smile
Början på maj har ju hela tiden varit målet att ha den startklar o det ser inte ut att vara helt omöjligt smile

505 Inlägg
23 mars 2011
RobinS2 skrev:
kristoffersson skrev:

Tack så mkt ! big_smile

Ja fan vad najs! big_smile

Synd du inte hinner till Ystadpremiären, men hoppas man får se dig där några fredagar under sommarhalvåret? big_smile

1 067 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
kristoffersson skrev:
RobinS2 skrev:
kristoffersson skrev:

Tack så mkt ! big_smile

Ja fan vad najs! big_smile

Synd du inte hinner till Ystadpremiären, men hoppas man får se dig där några fredagar under sommarhalvåret? big_smile

Kommer dyka upp lite här och var när man minst anar det wink

1 067 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
Fick lite bilder av Marko som flockat alla mina delar big_smile ser sjukt najs ut!! ser fram emot att hämta det o montera till helgen big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/94/93443/93443-0fcf242f3cc94bd3592017d2078a421b.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/94/93443/93443-37c5968c5265a92a0e6dc22526ceb5eb.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/94/93443/93443-df8167f1a4890350ef22c1d19affd75e.jpg

Kommentarer ! big_smile

Sök