Håller tummarna för kommande mappning! Ska bli sjukt kul att se den ute i sommar!
Tackar nästa mappning boka jag igår den 4 Juli! Så nu återstår lite små förberedelser. Har satt vinkelslipen i både spjällen och plenumet o svetsat på Längre rör på båda sidor sen målat om allt o har nu monterar det igen så nu ska jag bygga en sak så jag kan provtrycka hela systemet..har även skurit ut egna packningar till hela insugssidan:) Har ni tur får ni en update på detta har även varit Ute på en premärtur! Fan så fint den går
Jag är Robins lillebror och jag lägga upp hans update för tillfälligt, just nu är han hemma med 40 graders feber så jag handla chips och coca till han innan och medicin så han får krya på sig och ta ut sin röv till garaget snarast men det är mappning på tisdagen nästa vecka den 4 juli, han har trycktestat bilen nu och där är inga läckage längre vad han kan märka så det ska nog gå prima på mappningen..
Jag är Robins lillebror och jag lägga upp hans update för tillfälligt, just nu är han hemma med 40 graders feber så jag handla chips och coca till han innan och medicin så han får krya på sig och ta ut sin röv till garaget snarast men det är mappning på tisdagen nästa vecka den 4 juli, han har trycktestat bilen nu och där är inga läckage längre vad han kan märka så det ska nog gå prima på mappningen..
Såå alvedon is the shit tänkte faktiskt lägga en update nu när jag endå är hemma kan börja med att rätta dig att det är en måndag den 4 hold on så kommer snart bilder på vad jag sysslat med nu, varit mkt dåligt med updateringar här inne men har haft massa annat o göra också som t.ex snickarteori!
Såå alvedon is the shit tänkte faktiskt lägga en update nu när jag endå är hemma kan börja med att rätta dig att det är en måndag den 4 hold on så kommer snart bilder på vad jag sysslat med nu, varit mkt dåligt med updateringar här inne men har haft massa annat o göra också som t.ex snickarteori!
Mmm, fy på dig
Var de du som var i trelleborg i söndagskväll o körde? min mobror körde dit med sin supra så sa han att där var en skyline..
Liten update här då med lite förbättringar och förberedelser inför mappningen på måndag då det kommer bära eller brista men får hålla tummarna..
Hela insugssidan plockas ner igen för lite modifikationer då den läckte litegrann vid förra mappningen.. Dessa korta stumparna var ett av skälen till att det var svårt att hålla det tätt..
Sågar av dem gamla helt på både spjäll o plenum och gerar till ett par nya rörstumpar emellan.. Lägger gerningen på röret denna gången så att det inte är siliconslangen som får ta den böjen..
passat till alla rör så det passar mot plenumet sen börja jag med att svetsa dessa..
Svetsat o klart Sätter sen dit plenumet och loppar vart rör så allt sitter ihopa sen sågar jag ett snitt i mitten av rören för att dom ska passa exakt mot varandra sen när det sitter på plats
kapningen gjort och avglidningssvets lagd
Har även gått över allt o slipat till allt så alla ojämnheter är borta
Mina dubbla insugsflänsar svetsat ihopa och sen slipas till så försvinner ytterliggare ett ställe där det kan läcka
Har även köpt lite packningsmaterial från Ad-center så nu tilverkas det egna packningar denna gången
2 sådana här packninagr skars ut..förra gången så körde jag bara med svart motorsilicon som tätning men det blev inte helt hundra så denna gången är det både packning och svart motorsilicon..
Allt lackeras i nån Zinkfärg som jag köpte på mekonomen..blev rätt schysst färg faktiskt, helt matt.
Lite maskerande här men blev rätt bra
Denna gången är det rör under hela siliconslangen
Skarvarna ser ut såhär
Spjällen på plats igen, 3 packningar skars även ut här
Allt på plats igen..även skaffat mig ett rör till luftfiltret blev väldigt smidigt såhär
Enda man kan störa sig på nu är kablarna till spridarna men det ska åtgärdas
Tyck gärna till nu
Eftersom jag inte vill åka upp där en gång till med ett läckande system så har jag tillverkat en egen trycktestare
Gjorde enklast tänkbara.. en siliconslang 4" till 2,5", 2,5" rörbit som jag satte i hydralpressen och sen tiga ihop änden..tog en vanlig ventil från ett bildäck o satte i så var de klart
Koppla på kompresson med en barmätare och sen körde i 3 bar i systemet och inget lossna, fördel är ju att man har motorn avstängd så sen kan man höra till sig om de läcker någonstans men det gjorde det inte här hade även en sprayflaska med såpa o vatten som jag spruta på överallt för att se om de läckte o de blev nån liten luftbubbla här o var men absolut inget som kommer göra någon skillnad så jag är väldigt nöjd med det här. förvisso står luften stilla på detta sättet jag gör nu vilket de inte gör sen men därför jag öste i 3 bar för att va på den säkra sidan kommer ju nkappt ladda hälften
Var de du som var i trelleborg i söndagskväll o körde? min mobror körde dit med sin supra så sa han att där var en skyline..
Yes det var jag Men jag är lite besviken, alla körde tyligen mellan 7 o 8 fast träffen skulle börja 8. Så när jag kom dit 8a så körde ingen längre, lite tråkigt. Där kom fram någon random snubbe och frågade om jag ville tävla mot supran, tänkte först kolla läget osv men sen kom polisen och hälsade på såklart så då blev det inte mer med det..
Din morbror stod mest och såg pimp ut med en brud i passagerarstolen och sen han själv och en annan brud lutandes mot bilen..