Polis bilar...

Snabbare
23 april 2005 · 153 Inlägg

Är det någon som vet vad de civila och "vanliga" polisbilarna har för kräm under huven? Funderar på vad man har mot sig om man skulle få blåljusen i röven tongue

Mess with the best...bli ifrånkörd like the rest
loudness
23 april 2005 · 4 554 Inlägg

tror de e ganska orört där under men man vet aldrig..

WoX
24 april 2005 · 86 Inlägg

Här i Gävle finns det en Volv S70 iaf med 270 Hk som ska gå rätt bra


WoX

Audi Rs6 "Svartnos" (2014)
Germax
24 april 2005 · 12 086 Inlägg

Ja, de har väl sällan trimmade bilar.. men de kör ju inte med lilla motorn direkt. Här i stan kör de T5

carnageman Rallyförare
24 april 2005 · 1 075 Inlägg

ALLA och då menar jag alla deras turbo bilar är vässade, först med laddtryck och chip... men även med andra mer traditionella metoder.
Detta vet jag då jag har arbetat på ett företag som trimmade deras jeepar, cheva piketbilar, saab & oplar...
Detta sker i total tysthet då det är olagligt att bruka dessa bilar på allmän väg efteråt...
Lite knäckande bara en sak som hände för 2 år sen.
Jag hade varit på streetrace i jordbro men skulle hämta upp en polare i farsta, då kom snuten och stoppade mej med en av saab 9000 turbosarna som jag kände igen ifrån jobbet... Tror ni jag blev förvånad när snuten kliver ut och vill att jag ska öppna huven på min bil för att dom ska leta efter trim...
Då sa jag till honom att han letade under fel huv, och då frågade han vad jag menade, sa till han då att jag jobbade på "secret" och att jag mycket väl visste vad dom hade gjort med den bilen.

Snacka om att snuten blev tyst, sen drog dom illa kvickt :-)

Senast redigerat av carnageman (24 april 2005)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
S_illern
24 april 2005 · 10 Inlägg

hehe, coolt!

jag har prakitserat på polisen för några år sedan och varit med i utryckning på motorväg, topphastigheten låg på 250-255km/h

Mazda 323F (1994)
Najs
24 april 2005 ·

i katrineholm har dom en s60 T5:a som polis bil o en civilare

sajdakid
24 april 2005 · 15 Inlägg

akta er för dom... vissa går snabbt....

WoX
24 april 2005 · 86 Inlägg

här kan ni se några av de bilar de har

http://www.streetrace402.com/modules.ph … &pid=1


WoX

Audi Rs6 "Svartnos" (2014)
NIzmO Ollikkala Racing
24 april 2005 · 1 724 Inlägg

Polisen Volvo bilar är inte trimmade mer än kanske nått från fabrik då dom inte har tillstånd till att göra mkt mer än kolla oljan på dom bilarna, men Saabar kan vara vässade på t.ex Nordic då Saab inte har samma sorts avtal med polisen som Volvo har.

- Time Attack -
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Johlsson "A Johlsson"
24 april 2005 · 302 Inlägg

Ja, då jag dånade på med min 90-hks Goffe (numera strax över 200), vad polisen uppgav var "långt över 110" på 50-väg så kom de ju inte i kapp iaf, de har nog ett stort ansvar hur de kör så om man kör snabbt och galet så kan man nog komma ifrån dem, för inte kom de ikapp mig ute på slingervägarna häromkring då mitt kort förolyckades i min idiot-jakt på en kompis Audi 100. De uppgav till och med på rättegången att det hade gått så fort fram att enda anledningen till att de kom ifatt oss var att vi bromsade ner för en framförvarande bil.
Så, jag antar att min orginal RP motor på 90-hästar kombinerat med min körning var ganska giftigt för männen i blått. *ironi*
"Är gasfoten tung får kortet lida."

Bike
25 april 2005 ·

Kul o veta hur fort  polisen vågar gasa

o hur mycket dom kan

Men som jag säjer Livet börjar vid 300Km/h


Om snuten kan köra i kapp mig på min super hoj så är dom grymma


Bike   Honda super black bird  Turbocharger

har aldrig maxa den men vid  350 knyck så kände nu är det nog

den kan kanske  gå upp till  380 eller så
trimmad maxad turbo den är en ren muskelmaskin.

0-100 på  öö  vet inte men ruggit snabbt  snabbt nog för att dra av dig byxorna känns så i alla fall om man dra på  kan vara svårt o hålla tag i styret med i bland.

2Wheels rules

saab_racing I love Saab
5 maj 2005 · 3 Inlägg

jag har åkt med grisarna i 200km/h på 90 väg

Det ska va Saab inget annat!!!!
Sierramafian
6 maj 2005 · 20 Inlägg

Såg en V70N förra sommaren som ja la märke till lite extra! tyckte den såg så maffig ut i fonten och börja kolla lite mer nogrant! Då var den R-fronten som satt där fast den hade vanlig 16" fälgar! titta sedan bak och såg utblåset! var säkert 3,5" lr 4" för det var brutalt stort! sedan var det borta en bit på kofångaren på andra sidan precis som att de hade suttit två utblås på den!
Så jag tror till 100% att det var en Volvo V70R, såg den bara en gång sedan försvann den från stan!

// Thomas

Martin83 Kadett Freak
6 maj 2005 · 129 Inlägg

Sierramafian skrev:
Såg en V70N förra sommaren som ja la märke till lite extra! tyckte den såg så maffig ut i fonten och börja kolla lite mer nogrant! Då var den R-fronten som satt där fast den hade vanlig 16" fälgar! titta sedan bak och såg utblåset! var säkert 3,5" lr 4" för det var brutalt stort! sedan var det borta en bit på kofångaren på andra sidan precis som att de hade suttit två utblås på den!
Så jag tror till 100% att det var en Volvo V70R, såg den bara en gång sedan försvann den från stan!

// Thomas

Behöver inte ha vart en snut..tror inte dom har orginal 16" iaf inte på dom jag har sett..vet en Civilare här i Haninge som har 17" med 225/45 däck iaf tongue

Kadett GSi 16v
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang