ClabbeGTE skrev:
Anledningen varför jag kör "gamla" bilar som min Manta B från 84 och min Integrale från 91 är av den enkla anledningen att jag klarar av det.
Det krävs både finurlighet, kunskap och ork för att hålla en gammal bil igång MEN om du klarar av det så finns det saker som är trevliga. Du har inte en bil som du och 30 000 andra har, du får en känsla av stolthet att du klarar av något själv, du slipper så småningom bilskatt och varannan besiktning, du kan spendera mellanskillnaden på delar, trim och annan utrustning eller köpa en bil till, listan kan göras lång.
Mina bilar är inte de säkraste, inte heller de mest hållbara, för er som vet lite om Opel Manta och Lancia Delta Integrale (hahaha) MEN de har karaktär och personlighet. Det krävs lite mer av föraren att köra en ketchup-effekts-turbo-bil eller en trimmad gammal sugmotor med en vass kam än vad det krävs för att köra t.ex. en ny Volvo enligt mig.
I den lilla hålan där jag bor finns det lite roliga bilar och jag tänkte ge er 2 val för att se vad ni tycker på riktigt. Det handlar om 3 bilar som kommer till en träff och där man hör motorerna innan man ser bilarna. Vilket tycker ni är coolast, roligast, mest imponerande, verkar mest motorintresserade, som du vill gå och kika närmre på?
1. BMW M5 2012, SUBARU IMPREZA 2012 samt VOLVO S60T5 2012
2. AUDI UHRQUATTRO 1990, BMW ALPINA B6 1988 samt LANCIA DELTA INTEGRALE 1991
Bra sagt:) Mycker mer intressant med en bil som ägaren har gjort personlig och mekat med själv än en fabriksny bil.
och om man sen har en riktigt grymm bil som Björcks 245a med supra motor i så är ju det jävligt mycket coolare än en splitter ny porsche. Speciellt om 245an vinner i ett race:)
För mig är valet enkelt, jag och mina 2 polare väljer, kör och äger bilarna i nummer 2.
Jag tycker vi kör runt i LEGENDER och jag är skitglad för det! Inte skrytsam men glad åt folk som vill titta och fråga något om 3 av de få bilarna som satte standarden för många år framåt i diverse racingsammanhang.
Hoppas jag inte skaffar mig ovänner med detta nu, jag respekterar även de som tycker om nyare bilar!