Synpunkter på REDSTUFF bromsbelägg?

smulan_shamn
5 mars 2011 · 110 Inlägg

Har Vit / Matta fälgar. Problemet är att bromsdammet lägger sig direkt efter tvätt.
Undrar om någon har erfarenhet av REDSTUFF belägg. Det står att de inte ska damma ner men jag undrar om det stämmer.

Tacksam för svar / Henke

Audi S3 "8Y" (2023)
Cupra_
5 mars 2011 ·

Har sj kört med green stuff som kommer från samma tillverkare (EBC) och de höll vad de lovade iaf. De dammade betydligt mindre än orginal.. Redstuff ska dessutom damma ännu mindre. Letar sj efter det till min bil men inte kommit över det än sad

http://www.ebcbrakes.com/automotive/red … pads.shtml

Senast redigerat av Deception (5 mars 2011)

smulan_shamn
6 mars 2011 · 110 Inlägg

Okei det låter ju lovande. Kolla Dahlhems . Dom hade till min iallafall

Audi S3 "8Y" (2023)
tommy1993
9 mars 2011 · 210 Inlägg

nackdelen med redstuff belägg är att dom käkar skivor istället för att damma..

smulan_shamn
9 mars 2011 · 110 Inlägg

Ahaa. . Frågan är om det inte är värt det. En inbromsning sen är tvätten förgäves =P
Tack för infon !

Audi S3 "8Y" (2023)
Cupra_
9 mars 2011 ·

Det ÄR värt det, sen kan du ju passa på att byta till roligare skivor när orginal gjort sitt i vilket fall smile

myran Foto/Bilnörd
9 mars 2011 · 1 541 Inlägg

Dom damar. sliter skivor..  Kräver lite värme. Trots detta tål dom endå inte riktig bankörning utan smular sönder.

Kika på carbotech xp6 om du kör mest på gatan.. xp8 om du vill ha ett riktigt bra belägg. dessa greppar bättre och sliter inte lika mycket på skivorna.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Cupra_
9 mars 2011 ·

Hur är de när det gäller damm då?

myran Foto/Bilnörd
9 mars 2011 · 1 541 Inlägg

Deception skrev:
Hur är de när det gäller damm då?

Dom dammar som ett vanlig belägg. Dom ska ha ett belägg som heter cartbotech bobcat som ska vara ett gatbeläg som ska damma lite.

Ring o hör med killarn på pean-sweden. dom har stenkoll på bromsar och bromsbelägg.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Cupra_
9 mars 2011 ·

Men TS ville ju ha ett som dammar mindre än orginal, så även jag...

smulan_shamn
10 mars 2011 · 110 Inlägg

myran skrev:

Deception skrev:
Hur är de när det gäller damm då?

Dom dammar som ett vanlig belägg. Dom ska ha ett belägg som heter cartbotech bobcat som ska vara ett gatbeläg som ska damma lite.

Ring o hör med killarn på pean-sweden. dom har stenkoll på bromsar och bromsbelägg.

Ska kolla upp det. Det viktiga är att dom inte dammar så jävligt

Audi S3 "8Y" (2023)
smulan_shamn
10 mars 2011 · 110 Inlägg

Deception skrev:
Det ÄR värt det, sen kan du ju passa på att byta till roligare skivor när orginal gjort sitt i vilket fall smile

ja i sinom tid smile

Audi S3 "8Y" (2023)
nthyrsson
2 april 2011 · 257 Inlägg

tommyklov skrev:
nackdelen med redstuff belägg är att dom käkar skivor istället för att damma..

Hur mycket kan det skilja? Vid normalkörning i stad, för oss som inte vill få dammiga fälgar direkt efter tvätt..

camaro67 Meister
2 april 2011 · 6 763 Inlägg

Jag hade redstuff bak på 200an och de syntes klar skillnad mellan fram och bak. Fram hade jag Mintex Extreme. Men då bromsar det mer fram så det är ju svårt att säga hur stor skillnad de egentligen var. Men som myran säger så är inte redstuff några racebelägg men de duger kanske på gatan och dammar mindre än vad original gör. Skicka ett mail till Fredrik på www.ddesign.nu så ordnar han det åt dig. Han har inte hunnit få upp de i webshopen än big_smile

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Janneutanb
2 april 2011 · 7 272 Inlägg

Vill du diskutera bromsar så säger jag som vissa tidigare har sagt, ring pean sweden.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang